جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

گفتگوی تلفنی ظریف با وزیر خارجه عراق

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 742606
وزیر امور خارجه و همتای عراقی خود درباره سفر هیئت عراقی برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر وزیر خارجه این کشور به ایران بحث و تبادل نظر کردند.
گفتگوی تلفنی ظریف با وزیر خارجه عراق
به گزارش جهان نيوز، در گفتگوی تلفنی امروز بعد از ظهر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق موضوعات مختلف مرتبط با روابط دو کشور، خصوصا سفر هیئت عراقی برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر وزیر خارجه عراق به جمهوری اسلامی ایران مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق پنجم مهر ماه به منظور انجام دیداری دو روزه و گفتگو با مسئولان بلند پایه ایران، به تهران سفر کرده بود.

وی در جریان این سفر با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

براساس توافقات صورت گرفته میان وزرای خارجه ایران و عراق،  مقرر شده بود یک هیئت فنی عراقی برای اجرایی کردن توافقات دوجانبه از جمله در موضوع لایروبی اروندرود، به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تمامی فعالیت‌های اتمی اسرائیل باید تحت نظر آژانس باشد
سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی اسرائیل بزرگترین تهدید برای خاورمیانه است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، سازمان های بین المللی، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، القاعده، طالبان، گروهگ تروریستی منافقین، گروهک تکفیری جیش الظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
انتقاد از سکوت سازمان ملل ازسال 2001 تاکنون درقبال جنایت علیه غیرنظامیان برای جامعه بین المللی شرم آوراست
Iran, Islamic Republic of
همچنین به کشته شدن بیش از 280 نفر و زخمی شدن بیش از 32 هزار نفر از تظاهرات کنندگان غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته سکوت بی شرمانه مدعیان حقوق بشربود