کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرسپولیس در حال متلاشی شدن!

مشرق , 24 مهر 1399 ساعت 13:16

در شرایطی که باشگاه پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا باید در آرامترین وضعیت، خود را برای لیگ بیستم و فینال آسیا مهیا کند به شدت درگیر مشکلات خودش است.


به گزارش جهان نیوز، تجمع گروهی از طرفداران تیم پرسپولیس روبروی مجلس موجب شد تا بار دیگر و پس از استقلال دیگر تیم وزارت ورزش، سرخط اخبار ورزشی روز گذشته باشد. اتفاقاتی که طی این یکی دو سال برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رخ داده به شدت باعث رنجش طرفداران این دو تیم شده است. تنها تفاوت این دو تیم این بود که استقلالی ها دلخوری شان توأم با عدم نتیجه گیری بوده و پرسپولیسی ها همراه با قهرمانی! ولی در اصل ماجرا هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر دو قشر به شدت نگران پنجره بسته نقل و انتقالاتی، بدهی های ارزی و مسایلی از این دست هستند. روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه را باید روز لبریز شدن کاسه صبر و تحمل هواداران پرسپولیس دانست.

*جدایی ستاره ها!
یکی از مهمترین دلایل این تجمعات جدایی ستاره های این تیم در آستانه ورود به لیگ برتر بیستم و فینال لیگ قهرمانان است. تیمی که در مدتی کوتاه علیرضا بیرانوند، محسن ربیع خواه، محمد انصاری، محمد نادری، مهدی ترابی و علی علیپور دو گلزن اصلی اش را یا از دست داده یا در آستانه از دست دادن شان است حالا با محرومیت ۶ ماهه عیسی آل کثیر هم روبرو شده و در این بین بشار رسن و شجاع خلیل زاده هم ساز جدایی کوک کرده اند. گرچه رسول پناه اصرار دارد بگوید این دو از این تیم جدا نمی شوند!

*پنجره بسته!
از دیگر مواردی که نگرانی هواداران پرسپولیس را رقم زده بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم به دلیل شکایت برانکوست. خاطره بدی که دو فصل پیش تجربه اش کردند. شکایتی که به دلیل عدم پرداخت مطالبات سرمربی کروات رقم خورده و طرفداران تیم معتقدند با دست دست کردن مسئوولان باشگاه این وضعیت به این شکل رقم خورده است. معضلی که حالا ته دل آنها را هم خالی کرده مبادا شکایت باشگاه النصر به جذب برخی از بازیکنان تازه وارد از سوی فیفا رأیی برخلاف انتظار آنها داشته باشد.

*باشگاه بدون مدیرعامل!
یکی دیگر از بلاتکلیفی های این باشگاه نداشتن مدیرعامل است. با اینکه چند ماه از انتصاب رسول پناه به عنوان سرپرست موقت باشگاه سپری شده وزارت ورزش هنوز مدیرعاملی برای این باشگاه معرفی نکرده و مشخص هم نیست در چنین روزهای حساسی که هر تصمیمی می تواند سرنوشت باشگاه را به گونه ای دیگر رقم بزند چرا هیأت مدیره و مجمع باشگاه عزمی برای این موضوع ندارند؟

*احتمال کسر امتیاز!
احتمال کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس در ابتدای فصل بیستم یکی دیگر از مسایلی است که خیلی ها نگرانش هستند. موضوعی که مستقیما با تصمیم سازی های هیأت مدیره و مدیرعاملی که هنوز وجود خارجی ندارد مرتبط است! فیفا تهدید کرده درصورت عدم پرداخت طلب برانکو پرسپولیس دچار این جریمه خواهد شد و این می تواند برای تیمی با این همه مشکل قوز بالای قوز باشد.

*حرف مهم کاپیتان!
سید جلال حسینی هم در تازه ترین اظهاراتش درباره مشکلات مالی بازیکنان تیم حرف زد و از اینکه پاداش های حضور و صعود پرسپولیس در مرحله پایانی لیگ قهرمانان آسیا هنوز به حساب بازیکنان واریز نشده معترض بود. این دلخوری را اضافه کنید به حرفهایی که شجاع خلیل زاده در بازگشت از دوحه در دوربین تلفن همراهش زد و به شدت از وضعیت مالی بازیکنان گله مند بود تا یکی دیگر از آشفتگی های این روزهای تیم پرسپولیس را بدانید.

*آل کثیر کی برمی گردد؟
در نبود علیپور و ترابی ظهور یک مهاجم سرپنجه و آماده به نام عیسی آل کثیر جای خالی هر دو بازیکن یاد شده را پر کرد ولی با تصمیم سخت گیرانه AFC درباره شادی گل این بازیکن جنوبی حالا او تا پایان سال قادر به همراهی تیمش نیست. حالا یحیی با نداشتن یک مهاجم گلزن چطور باید تیمش را روانه لیگ بیستم کند؟ با وجود نبودن یک مدیر حقوقی در پرسپولیس (به گفته یحیی گل محمدی) باید دید این تیم می تواند از اعتراض به این رای سربلند بیرون بیاید یا نه؟

*محمد نادری هم رفت؟
در روزهای گذشته استقلالی ها به طور جد در پی به خدمت گیری دفاع چپ تیم پرسپولیس برآمدند و کاملا مشخص است که این بازیکن هم به عنوان یک تصمیم حرفه ای بدش نمی آید یک سال هم در ترکیب تیم رقیب پرسپولیس توپ بزند. گرچه یحیی گفته او را لازم داد. در چنین شرایطی هوادار باز هم نگرانی دیگری روی نگرانی هایش اضافه می شود که تکلیف دفاع چپ تیمش چه می شود؟ آیا سعید آقایی و احسان پهلوان می توانند آن جناح را به اندازه نادری تأمین کنند؟ در آسیا بعضی مواقع شجاع خلیل زاده هم در این پست بازی می کرد اما اگر او هم برود و انصاری هم که ظاهرا عذرش را خواسته اند، دست یحیی در این منطقه خالی تر خواهد بود.

*پول رادوشوویچ!
بین همه این مشکلات رسول پناه و باشگاه پرسپولیس باید منتظر شکایتی تازه هم باشند. در روزهای اخیر رادوشوویچ دروازه بان پرسپولیس هم نسبت به وضعیت مالی اش به شدت ابراز ناراحتی کرده و با اعلام این موضوع که به همه پاداش داده شده غیر از من در حالی که مدتهاست به من پولی پرداخت نشده، مشخصا حس خوبی از بودن در چنین فضایی ندارد.
لیگ بیستم قرعه کشی شده و از ۱۰ آبان استارت می خورد و باید دید مدافع عنوان قهرمانی با همه این معضلات چگونه مسابقات را آغاز خواهد کرد و آیا می تواند خود را برای پنجمین سال متوالی مدعی قهرمانی معرفی کند یا نه؟!


کد مطلب: 742496

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/742496/پرسپولیس-حال-متلاشی-شدن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com