جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۹
۹۴
جبران خسارات برجام اینگونه ممکن است؟

آقای روحانی! صلح امام حسن(ع) نتیجه خیانت خواص بود/ مردم انتظار کار دارند نه تحریف تاریخ!

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 742457
متأسفانه رئیس‌جمهور بار دیگر برای اقناع‌سازی افکار عمومی به تحریف وقایع تاریخی صدر اسلام روی آورد.
آقای روحانی! صلح امام حسن(ع) نتیجه خیانت خواص بود/ مردم انتظار کار دارند نه تحریف تاریخ!
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیروز چهارشنبه و در آستانه فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم(صلوات‌الله‌علیه) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در نشست هیئت دولت، از امام حسن(ع) به‌عنوان امام صلح و پیوند که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام گام برداشت، نام برد و افزود: امام حسن(ع) در پاسخ به اعتراض برخی از اصحاب خود درمورد پیمان صلح ایشان، فرمود جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰-۲۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع صلح می‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم.

روحانی در ادامه افزود: امام مجتبی(ع) به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگ کردیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم و به موقع هم باید صلح کنیم.

تحریف تاریخ هم راستا با رفتار دولت!
به گزارش کیهان، البته این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور تاریخ را به نوعی تحریف می‌کند و روایت دیگری از آنچه اتفاق افتاده ارائه می‌دهد. این روایت‌ها که بیشتر همخوان و همراستا با رفتار دولت مطرح می‌شود، متأسفانه بارها به‌عنوان یکی از روش‌های رئیس‌جمهور برای اقناع افکارعمومی در راستای اهداف و اعمال دولت استفاده شده است. روحانی پیشتر نیز همین روایت تحریف‌شده را از صلح امام حسن(ع) ارائه کرده بود. وی در سال 94 در ضیافت افطار استانداران گفته بود: «زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم‌ به صلح می‌گیرند یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت:‌ای کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام در پاسخ وی گفت وقتی دیدم اکثریت مردم این را می‌خواهند نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود. امام حسن(ع) می‌خواهند به ما یاد بدهند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.»

رئیس‌جمهور همچنین پیشتر نیز با تحریف واقعه عاشورا و قیام سرخ حسینی(ع) درباره درس کربلا نیز بیان داشته بود: «درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است. شما می‌دانید که امام حسین(ع) خیمه‌ای را به پا کرد و عمر سعد را دعوت به مذاکره کرد. شب تاسوعا ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد تا مسئله به جنگ پایان نیابد.»

آیا خسارت‌های برجام با تحریف صلح امام حسن(ع) قابل جبران است؟!
روشن است که بحث‌های جناب روحانی درباره صلح امام حسن(ع) مربوط به سرنوشت مذاکرات هسته‌ای است و رئیس‌جمهور چندمین‌بار است که اصرار دارد صلح
امام حسن(ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد؛ اما چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبیدالله بن‌عباس، مطالعه نکرده یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟! عبید الله بن عباس، فردی با نفوذ و فرمانده لشکر امام حسن(ع) بود، اما به نصایح و هشدارهای امام(ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد. معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه‌ای هنگفت خرید! عبیدالله به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حسن(ع) تدبیری شجاعانه محسوب می‌شود، برای ابن‌عباس‌ها که در اطراف امام(ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است.

این در حالی است که رویکرد روحانی و مدعیان اصلاح‌طلبی در معرفی نسخه سازش به‌عنوان راه رونق اقتصاد کشور، بی‌تردید خطای خسارت‌باری بود که با تحریف صلح امام حسن(ع)، یا ادعای اینکه «درس کربلا، درس مذاکره بود»(!) جبران نخواهد شد.

خواست مردم توافق خسارت‌بار برجام بود؟
همچنین نیاز به تأکید مجدد ندارد که اگر منظور رئیس‌جمهور محترم از بازخوانی عصر امام مجتبی(ع) تطبیق تاریخی با شرایط امروز کشور ما باشد، این تطبیق به لحاظ مفهوم تاریخی اساساً نادرست و به نوعی ظلم به ملت بزرگ ایران است. چرا که انتظار مردم از رئیس‌جمهور کار کردن و حل مشکلات کشور است نه بیان غلط و تحریف شده مسائل تاریخی است، ضمن اینکه آنچه موجب رضایت مردم به انجام مذاکره با آمریکا شد، ابتدا سیاه‌نمایی او از وضعیت کشور و گرای «خزانه خالی» به دشمن در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید بود و در ادامه وعده‌های که با فریبکاری برای بزک مذاکرات به مردم داده شد.  از زمانی که روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ با کلید به برنامه گفت‌وگوی خبری آمد و گفت باید چرخ تولید و کارخانه‌ها بچرخد و چرخ سانتریفیوژها هم بچرخد، شعارهای دیگری هم مانند اینکه کاری می‌کند «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شود و آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که دیگر مردم به یارانه نیازی نداشته باشند» سر داد؛ او البته بعدها در حالی گفت که تمام وعده‌هایش برای زمان صلح بوده نه جنگ! که برجام را مهم‌ترین برنامه‌اش برای برداشتن سایه جنگ از کشور و رونق اقتصادی به مردم معرفی کرده بود!

روحانی همچنین در سال 96 برای اقناع‌سازی افکارعمومی برای ماندن در خسارت محض برجام و تن دادن به تعهدات یک طرفه این توافق در حرم مطهر امام خمینی(ره) مقابل دوربین‌های خبرنگاران به مردم قول و وعده‌های دیگری هم داد. و عده‌های رنگارنگی که رونق اقتصادی، تقویت گردشگری، ایجاد اشتغال، جلوگیری از قاچاق و تقویت صادرات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، دولت الکترونیک و حتی برداشتن سایه جنگ از سر کشور از جمله آنها بود. همچنین معروف‌ترین تصاویر از حسن روحانی در 7 سال مسئولیت او در پاستور به صحبت‌هایش درباره وعده‌های او به مردم بازمی‌گردد.

 وضعیت مردم قبل از برجام با وضع امروز آنها قابل مقایسه است؟
این در حالی است که بنا به آمارهای رسمی ‌و اذعان همه کارشناسان اقتصادی و افکارعمومی، زندگی و معیشت مردم پیش از انجام مذاکره و سازش با آمریکا با وضعیت امروزشان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و هر روز که از تحمیل این توافق خسارت بار از سوی دولت به مردم می‌گذرد آثار گرانی و تورم و آشفتگی در بازار ارز و سکه و خودرو و مایحتاج عمومی در کشور بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌طوری ‌که بازار ارز و سکه از فروردین امسال تاکنون شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه و ثبت رکورد تاریخی بوده.

سکه از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بیش از 16 میلیون تومان رسیده و دلار با قیمت حدوداً سه هزار تومان از مرز باورنکردنی 31 هزار تومان عبور کرده است! قبل از برجام پراید نزدیک به ۱۲ میلیون تومان بود و بعد از این توافق در سه سال اخیر به بیش از 140 میلیون تومان رسید که نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها بسیار برای کشور مشهود است و این افزایش‌ها در کوچکتر شدن سفر معیشتی مردم نیز دیده شد و از طرفی مشکلات مانند بیکاری و عدم پرداخت چندماهه حقوق کارگران از جمله مشکلات دیگر بعد از سازش با آمریکا و برجام است.

قطعا صلح بر جنگ ‌ترجیح دارد؛ اما زمانی که دشمن بنای زورگویی و تعدی و باج‌خواهی نداشته باشد. در مقابل دشمن متخاصم باید ایستاد و جنگید. پرچم صلح را در چنان شرایطی بالا بردن، عین خیانت و حماقت است. در چنین موقعیتی، خواص و صاحب‌منصبان و تریبون داران هستند که می‌توانند مردم را به مقاومت - با سرانجام عزت و پیروزی- فرا بخوانند، یا در اثر آلودگی به دنیاطلبی و ‌اشرافیت و نفوذ، نسخه تسلیم را تجویز کنند.

به فکر حل مشکلات مردم باشید نه تحریف تاریخ
بنابراین از سوی مردم دیگر مسموع نیست که رئیس‌جمهور نسخه غلط سازش با دشمن را دوبار تجویز کند بلکه باید پاسخگوی خسارت‌های حاصل از تجویز سال 92 باشد و از فرصت باقی‌مانده عمر دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات متعدد معیشتی مردم استفاده کند. ضمن اینکه فریب افکارعمومی و تحمیل صلح به امام جامعه، رفتاری طاغوتی و عین خیانت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه بگویم تا کمی از درد ها و آلام مردم کاسته شود؟؟؟!!
چه گناهی کردیم که با این درد مبتلا شدیم؟!
خدا از تو استغفار می طلبیم ...
وکیل
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
Iran, Islamic Republic of
باید ویژگی های عصر حاضر را شناخت..
Iran, Islamic Republic of
پیامبر گرامی اسلام با مشرکان صلح حدیبیه را و امام علی علیه السلام با معاویه پیمان صلح امضا کردن بنا بر اقتضائات
تاریخ اسلام
Iran, Islamic Republic of
پیامبر(ص) و علی (ع) صدها جنگ و غزوه با مشرکین و کفار داشتند.
Iran, Islamic Republic of
منظورت چیه حالا؟!
Iran, Islamic Republic of
امام علی (ع) کی با معاویه پیمان صلح امضا کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
منظورت قرآن بر سر نیزه کردنه؟!!!
Iran, Islamic Republic of
پیامبر اگر چنین کرد امام علی اگر چنین کرد به مصلحت اسلام و درنتیجه امت بود و سودش به مردم می رسید حال با برجام چه سودی به ایران رسید؟چه سودی در زندگی اقتصادی ملت به وجود آمد؟ آخرش هم همه تقصیرات رو میندازن گردن رهبری و خودشان رو تبرئه می کنند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
به روحانی می گویم پس چرا امام حسین (ع) به خواست اکثریت مردم که تسلیم حکومت یزید و طرفدار او بودند توجه نکرد و خود به اتفاق اقلیتی آمدند کربلا و حماسه آفریدند
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
امام حسین علیه السلام به دعوت اکثریت مردم کوفه به سمت کوفه حرکت کرد. ...
Iran, Islamic Republic of
...
تاریخ اسلام
Iran, Islamic Republic of
عبیدالله بن عباس با 8 هزار نیرو به امام حسن(ع) خیانت کرد و به دشمن پیوست صلح امام به دلیل خیانت خواص بود.
Iran, Islamic Republic of
کتاب شهید مطهری و یا سخنرانی های ایشان بشما کمک خواهد کرد دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
سرداران خائنی که قرار بود از امام دفاع کنند فریفته زر و زور معاویه شدند و به ولی خود پشت کردند
شاکی
Iran, Islamic Republic of
7 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 600 درصدی را سر سفره مردم گذاشتند.!!!!!
متشاکی
Iran, Islamic Republic of
لغو تحریم تسلیحاتی از بزرگترین و کلیدی ترین نتایج برجام است
سوال
Iran, Islamic Republic of
تحریم های بانکی و نفتی چرا لغو نشدند ؟!
دانیال
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید در مورد افزایش 10 برابری نرخ ارز و افزایش 15 برابری نرخ سکه و افزایش 6 برابری قیمت خودرو و لوازم یدکی و لوازم خانگی و موبایل و افزایش 580 درصدی قیمت مسکن پاسخگو باشد.
Iran, Islamic Republic of
چون می دونند ما نیاز به سلاح خارجی نداریم آزادش کردند. .
Iran, Islamic Republic of
.. برادر چقد ژیبا کفتی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا این ازمواردی است که انقلابی عمل کردیم وخود کفا شدیم در تسلیحات که نه سلاح وارد می کنیم نه صادر -پس رفع تحریم تسلیحاتی =تقریبا هیچ
Iran, Islamic Republic of
ببخشید ها الان غذا و دارو هم به دلیل تحریم مبادلات بانکی مقدور نیست ..
Iran, Islamic Republic of
1- در حال حاضر دوران اما عصر علیه السلام است و نه دوران امام حسن مجتبی علیه السلام .
2- در دوران کنونی آقای خامنه ای نایب امام زمان علیه السلام هستند و فصل الخطاب.
3- نظام جمهوری اسلامی ایران هم زمینه ساز دولت امام زمان علیه السلام است .
4- یک از ویژگی های این دوران آشکار شدن باطن افراد و جدا شدن سره از ناسره است .
5- پس مومنین صبور باشند و امیدوار که پیروزی آنها را خداوند ان شاء الله تضمین نموده است .
Iran, Islamic Republic of
.....
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
در این جهت بایستی به روشنگری مسائل برای اطرافین خود بکوشیم.
Germany
دیر شروع کردن قرنطینه اشتباه محض بود..
Germany
منافقین قاتل هفده هزار هموطنمان مدافع برجام و برجامیون هستند.
چرا منافقین هم منافع با اصلاح طلبان هستند؟
Germany
..
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
Germany
خدا مردم را از شر دشمن که معیشت مردم را به مشکل انداختند نجات دهد.
Germany
.....
Iran, Islamic Republic of
ایشان بنده خدا هم مزده داد هم تبریک گفت از 27 مهر ماه خرید وفروش تسلیحات ازاد شد واین از برکات برجام است .
اصغر
Iran, Islamic Republic of
برکات برجام. خودت باور داری؟.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
بله دلار 31000 تومانی و سکه 16 میلیونی و پراید 140 میلیونی و تورم 600 درصدی همه از برکات برجام است.
Iran, Islamic Republic of
🔹مدعیان اعتدال و اصلاحات، چند سال تمام، به مردم گفته اند توان نظامی، پر هزینه و مانع پیشرفت اقتصادی است و باید با برجام دو یا بدون آن، کنارش گذاشت! حرف های مرحوم هاشمی که خاطرتان هست..
Iran, Islamic Republic of
از 27 مهر مردم می تونن موشک پلو با سالاد نارنجک به قیمت ارزون بخورن-خداروشکر
Iran, Islamic Republic of
این چه ربطی به این خبر داشت بعضی ها از کجا به کجا میزنن
Iran, Islamic Republic of
. انشاءالله در پایان دولت دوازدهم مشخص میشه حق با کی بود.
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
عاقبت صلح حسن جنگ حسینی دارد.
ناشناس
Italy
امام حسن ع مجبور به صلح شدند بخاطر خیانت اطرافیان .در حالیکه به آنان هشدار دادند اگر با معاویه صلح کنید به نان شب هم محتاج خواهید شد...
Iran, Islamic Republic of
...
اکبر
امام حسن ـ علیه السلام ـ هر چه کرد ، فقط و فقط برای رضای خدا بود
Iran, Islamic Republic of
در پایان دوره ایشان بنده شیرینی توزیع خواهم کرد!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
اگر تا آن موقع با تمهیدات دولت برایت حلوا توزیع نکردند آنوقت حرف بزن!!
Iran, Islamic Republic of

بهترین کار تحمل و اینکه زمان زود بگذره!
Iran, Islamic Republic of
این 3 سال آخر خیلی سخت گذشت و هرچقدر سختی بکشیم دیر می گذرد.
Iran, Islamic Republic of
دیگه چه سختی هایی کشیدی برار؟ یکم فکر کن تا یادت بیاد
Italy
دقیقا من هم هر روز تعداد ماه های باقی مانده را می شمارم
Iran, Islamic Republic of
.....
.
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اینکه صلح ازجنگ مطلوب تراست که بیان قران است الصلح الخیرولی همین قران روی فصیلت جهاد سنگ تمام گذاشته کشور ما درحال حاضر درجنگ بسر میبرنداگر جنگ نیست پس چرا هرروز از دیروز بدتر است واگر جنگ است چرا پیام صلح می پراکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
ریشه اصلی مشکلات کشور ضعف مدیریت دولت روحانی است
Iran, Islamic Republic of
مذاکره ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی و... در باره صلح آمیز هسته ای تاکنون ثابت کرد که به نفع مردم و کشور نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید بجنگیم؟
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز مراقب حک شدن ساده مثبت منفی هات باش !
Iran, Islamic Republic of
مراقب باش برادر جهان
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز هر وقت صلاح بدونه خودش مثبت منفی ها رو دستکاری میکنه
Iran, Islamic Republic of
تا ظهور آقا امام زمان عج
Iran, Islamic Republic of
معاون اول رئیس‌جمهور ازسال 1392 تاکنون پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم و کشور نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره و لغو تحریم در کار نبود.
هدف برجام اقتصادی نبود..
Iran, Islamic Republic of
حامیان دیروز صدام دیکتاتور، امروز مدعی کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه هستند.
Iran, Islamic Republic of
کارنامه اقتصادی دولت روحانی قابل قبول نیست
Iran, Islamic Republic of
چرا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تجاوز نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه را محکوم نکرد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بله افزایش 580 درصدی قیمت مسکن و افزایش 20برابری قیمت ارز و افزایش 20 برابری قیمت سکه و افزایش 10 برابری قیمت خودرو با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست !
Iran, Islamic Republic of
عملکرد و رفتار دولت روحانی از ابتدا خسارت بار بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی از ملت معذرت خواهی کنید سکه شد 16 میلیون دلار شده 31هزار تومان
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
امام حسن علیه السلام هنوز مظلوم است.....
معرفت
Romania
تحمیل صلح برجام تکه تکه شدن سلیمانی و اسارت و گرسنگی امت علوی .دقیقا یاداور صلح اجباری امام حسن .وشهادت حسین ابن علی واسارت خاندان پیامبر است
حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
آقا، گیریم اصلا حرف شما درست ولی اینم به ما توضیح بدید عهدنامه صلح امام کجا و برجام شما کجا؟!
Iran, Islamic Republic of
........
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ادامه توهین‌های بی‌شرمانه ترامپ علیه ایران، به خاطر چیست بنظر شما؟!
محمود
Iran, Islamic Republic of
احسنت مطلب جهان نیوز درسته
Iran, Islamic Republic of
.....
mina
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی میشه اگر در مورد صنایع دستی ایران هم مقالات و گزارش هایی تهیه کنید. مطمئنا این هنر فراموش شده، ارزش این رو داره که دوباره معرفی بشه.
ممنون
Iran, Islamic Republic of
و.....
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی مردم از عملکرد شما در این هفت سال ابدا راضی نیستند
Iran, Islamic Republic of
بازم که اقلیت خودشو جای ملت گذاشت!!!
Mpse
Iran, Islamic Republic of
اگه اینطوره چرا در انتخابات شرکت کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
تنهاراه باقیمانده استیضاح است!!
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
جهان دل وجرات پیدا کردی....
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم ، این دولت ودولتمردان باید وباید هم در این دنیا وهم در پیشگاه خداوند منان جواب دهند ،...
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی میگه الآن آمریکا در حال نبرد اقتصادی با ما هست. خوب آقای رییس جمهور پس در نبرد با دشمن که انسان ضعف های خودش را آشکار نمی کند،....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
صلح حق با باطل ؟!!
Iran, Islamic Republic of
به جای درس تاریخ دادن به ملت بهتره از اقتصاد و نمرۀ صفری که در آن گرفتی حرف بزنی !!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی شما دیگه دوره ت گذشته ، نتیجه مذاکرات 8 ساله هم کلاه برجام بود و نتیجۀ تقریباً هیچش !
مزان
Iran, Islamic Republic of
صلح که خیلی بد خداوکیلی وارد جنگ بشید تاماهم تکلیف خودمون بدونیم..!!