جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

از محمد انصاری تا شجاع خلیل زاده؛ بررسی رفتار دو بازیکن پرسپولیس در آستانه جدایی

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 742447
دو مدافع محبوب پرسپولیس به شکل کاملا متفاوتی در مسیر جدایی از این باشگاه قرار گرفته‌اند که قابل تامل است.
جدایی خلیل زاده و انصاری از پرسپولیس
به گزارش جهان نيوز، پرسپولیس این روزها در یک قدمی خداحافظی با دو مدافع محبوب سال های اخیر خود قرار گرفته اما شکل و نحوه جدایی این بازیکنان تفاوت های اساسی با هم دارد. 

محمد انصاری و شجاع خلیل زاده نقش ویژه ای در پوکر قهرمانی این تیم در سال های اخیر داشته اند اما راهی که این نفرات را در مسیر جدایی قرار داده، تفاوت های آشکاری با هم دارد.

یحیی گل محمدی در اقدامی عجیب تصمیم گرفته روی نام مدافع مصدوم تیمش که در طول این سال ها بدون کوچک ترین حاشیه آفرینی و منت گذاشتن سر هواداران بازی کرده، خط قرمز بکشد؛ به این بهانه که نمی تواند تا پایان فصل تیم را همراهی کند. این در شرایطی است که به نظر می رسد مدافع خوش اخلاق سرخ پوشان حدود دو ماه دیگر شرایط بازی را به دست می آورد و می تواند به ترکیب برگردد.

انصاری با وجود کیفیت خوب فنی اش، به جز یک مورد خاص که مذاکراتی با تراکتور انجام داده و در نهایت قید این پیشنهاد را زد، هیچگاه پرسپولیس را برای رسیدن به اهداف مالی خود تحت فشار نگذاشته و در اوج آمادگی از خیر دریافت چندین میلیاردی چینی ها به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه و نیاز برانکو ایوانکوویچ گذشت. اتفاقی که شاید در این روزهای این تیم و رفتار بازیکنانش، درس های بسیاری داشته باشد و تفاوت های رفتاری و تربیتی را نشان دهد.

هواداران خاطره مصدومیت های وحشتناک رباط صلیبی انصاری و عصای زیر بغل معروف وی در مراسم اهدای جام لیگ قهرمانان 2018 را از خاطر نخواهند برد اما به نظر می رسد در فوتبال ایران بار دیگر باید شاهد مثل معروف "پهلوان زنده را عشق است" باشیم. هرچند مربیگری سلیقه ای است و یحیی گل محمدی هم برای انتخاب نفرات مدنظر خود اختیار تام دارد اما قرار گرفتن مدافعی مانند انصاری در فهرست مازاد سرخ پوشان و زمان اعلام آن تا حدودی جای انتقاد دارد و شائبه برانگیز است.

نکته مهم این است وی یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و در صورتی که در زمان مناسبی به تمرینات اضافه شود، می تواند گرهی از مشکلات خط دفاعی این تیم در ماه های آتی باز کند. محمد انصاری در مصاحبه های اخیرش هم با وجود این بی مهری، هیچ گلایه ای از باشگاه و حتی سرمربی ندارد. 

اما در کنار محمد انصاری، مدافع دیگر پرسپولیس که از قضا وی هم در این سال ها به یکی از پایه های مستحکم این تیم تبدیل شده هم در آستانه جدایی قرار گرفته است.

با این تفاوت که خلیل زاده با وجود دریافت حدود 90 درصد از مطالبات خود، به بهانه دریافت نکردن بخشی از آپشن ها و پایین بودن مبلغ پایه قراردادش، سودای جدایی و پاسخ مثبت دادن به پیشنهاد قطری ها را در سر دارد و حتی حاضر شده در این مسیر قید لذت قهرمانی در لیگ قهرمانان را هم بزند.

مدافع سختکوش پرسپولیس که پس از درخشش های متوالی در ترکیب این تیم چشم شیخ نشین های دوحه را به خود جلب کرده، دو فصل دیگر با تیمش قرارداد دارد اما  9 روز قبل با استناد به بند معروف فیفا، این قرارداد را فسخ کرده است. هیچکس منکر ارزش های فنی خلیل زاده نمی شود اما هواداران از یاد نمی برند که او مدتی قبل اعلام کرد حاضر است قرارداد خود را شش سال دیگر هم تمدید کند.

هرچند نباید از ضعف مهدی رسول پناه و سایر مدیران پرسپولیس در رفتارهای اخیر خلیل زاده بی تفاوت عبور کرد اما بهتر بود خود شجاع هم اندکی حرفه ای تر عمل کرده و جای فعالیت مداوم در فضای مجازی، اندکی صبر می کرد تا شاید در جوی آرام تر، مدیران باشگاه برای رفع مشکلات و افزایش مبلغ قرارداد وی، تا جایی که در توان باشگاه و لیاقت خلیل زاده است، اقدام کنند.

رفتار متفاوت دو مدافع پرسپولیس نشانگر برخی مسائل پنهان هم در درون این باشگاه است. مسائلی که شاید بتوان در آینده ای نزدیک پرده از آن برداشت و این رازهای سر به مهر بالاخره یک روز باز شود تا هواداران بدانند در پس برخی تصمیم گیری ها چه نیت هایی نفهته که شاید خیلی هم ربط به مسائل فنی نداشته باشد. 

شاید بهتر و قشنگ تر این باشد که مدیریت پرسپولیس عمیق تر این مسائل را رسیدگی کند و در درایت نشان نداده خودش تا به امروز، تغییری ایجاد کند و علاوه بر حفظ شان باشگاه و جایگاه مدیریتی خود، زبان همکاری با بازیکنان و مربیان را همانگونه که شایسته هستند، جاری و ساری کند.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *