پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۹

جریمه‌های کرونایی قطعی است؟

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 742341
انتظار می رود با اعمال جریمه افراد و اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، روند صعودی کرونا کاهش یابد.
جریمه‌های کرونایی قطعی است؟
به گزارش جهان نيوز، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در فاز اول مقابله با کرونا، موضوع در خانه ماندن مردم در ایام نوروز، به عنوان یک تاکتیک مؤثر افتاد. ولی با توجه به طولانی شدن شیوع کرونا بازگشایی‌ها در دستور کار قرار گرفت که از همین رو، نیازمند تهیه استراتژی‌های جدیدی بود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت از همان ابتدای شیوع کرونا به دنبال شیوه‌هایی بود که بتوان با جدیت در مقابل تخلفات بهداشتی ایستادگی کرد.

جهانپور با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برای جریمه افراد و اصناف متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و ماسک نمی‌زنند، گفت: بر همین اساس مقرر شده است افراد و اصنافی که به هر دلیل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرپیچی می‌کنند، جریمه شوند.

وی با عنوان این مطلب که جریمه اصناف و افراد به واسطه پلیس و تعزیرات انجام می‌شود، افزود: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به گونه‌ای است که می‌بایست جریمه‌ها بتواند عامل بازدارندگی داشته باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، هدف مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را ارتقا پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: قطعاً افراد متخلف، جریمه خواهند شد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود اجرای این مصوبه دو هفته خواهد بود و فقط برای تهران اعمال می‌شود، افزود: اصلاً چنین موضوعی درست نیست و این یک مصوبه دائمی است که بعد از بررسی ابعاد مختلف آن و اجرا در تهران، در کشور نیز اعمال خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: اجرای این مصوبه قطعاً اثرگذاری خواهد داشت و پیش بینی می‌کنیم افرادی که تا کنون از رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتناع می‌کردند، با جریمه‌هایی که در نظر گرفته شده است، به رعایت پروتکل‌ها پایبند شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخه 50 هزار تومن هم شد جریمه؟ توی همین کشور همسایه مون یعنی ترکیه 900 لیر ترکیه یعنی معادل پایه حقوق ماهانه یک کارمند جریمه تعیین کردن حدود 4 میلیون تومن ما و درست هم قانون جریمه رو اعمال میکننو هزینه جریمه رو هم خرج کادر درمان میکنن ..
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كادر درمان ؟؟؟!!!.
Iran, Islamic Republic of
نمیشه بجای 50 هزار تومن من سی هزار تومن بدم؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بر چه مبنايي 50 هزارتومان تعيين كردند ؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی رئیس ستاد کرونا راه جاده شمال رو ببنده ، خود به خود کرونا میاد پایین..
Iran, Islamic Republic of
چرا جاده های شمال رو نمی بندن؟!
Iran, Islamic Republic of
خب برخی ها! ناراحت میشن چون فقط اونها توی این وضعیت جیباشون پره پوله و میتونن هر هفته برن مسافرت!
Iran, Islamic Republic of
اونایی که به سختی معیشت رو می گذرانن شمال که هیچ شهر ری هم نمی روند
Iran, Islamic Republic of
پدر ما شمالی ها دراومده . آخر هفته جرات نمیکنیم از در خونه بیایم بیرون از بس که از تهران آدم میریزه اینجا