چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۷

تنها مدافع حرمی که پیکرش در خان طومان ماند +عکس

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 742298
حالا از جمع 13 شهید مازندرانی خان‌طومان، شهید رحیم کابلی، تنها شهیدی است که هنوز گمنام است و به بازگشت رضایت نداده.
تنها مدافع حرمی که پیکرش در خان طومان ماند +عکس
به گزارش جهان نيوز، از وقتی خبر بازگشت پیکر 5 شهید مازندرانی خان‌طومان پخش شده، ذهن رزمندگان مدافع حرم این استان مدام حول یک اسم می‌گردد؛ شهید «رحیم کابلی». حالا او تنها شهید از جمع خان‌طومانی‌هاست که هنوز به بچه‌های گروه تفحص دست نداده و با این کار یک‌بار دیگر اعلام کرده که دلش به برگشتن رضا نیست. بخش پایانی روایت آقا رحیم از شهدای خان‌طومان هم متبرک به یاد این شهید و رفیق شفیقش می‌شود: «شهید رحیم کابلی و شهید «محمد بلباسی»، با هم رفاقت نزدیک داشتند. هر دو در اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب، خادم‌الشهدا بودند. البته شهید کابلی ازآنجاکه از رزمندگان دفاع مقدس بود، در اردوی راهیان نور، کار روایتگری هم انجام می‌داد. آقا رحیم، با اینکه بازنشسته شده بود اما داوطلبانه خودش را برای دفاع از حرم به سوریه رساند و با اینکه پیشکسوت مدافعان حرم محسوب می‌شد و فرمانده محور بود، اما ارتباط خیلی خوبی با نیروهای جوان مدافع حرم برقرار کرده‌بود و حسابی اهل شوخی و بگو و بخند بود.




همه این ویژگی‌ها یک طرف، عشق او به گمنامی هم یک طرف. حالا از جمع 13 شهید مازندرانی خان‌طومان، شهید رحیم کابلی، تنها شهیدی است که هنوز گمنام است و به بازگشت رضایت نداده. برای آنهایی که با روحیه رزمندگان آشنایی دارند، این موضوع غریبی نیست. بسیاری از شهدا به حضرت فاطمه (س) اقتدا می‌کردند و از خدا می‌خواستند پیکرشان برنگردد و گمنام بمانند. شهید کابلی هم یکی از همان شهداست. او حتی در عالم رؤیا هم به خانواده‌اش پیغام داده که منتظر بازگشت پیکرش نباشند و دلشان آرام باشد چون جایش در جوار بی‌بی (س) خوب خوب است...»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
خوشا به سعادتشان
Iran, Islamic Republic of
نیازمند دعایشان هستیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام.. ایشون همشهری ما هستند یعنی شهر بهشهر... ایشون توی وصیت خودشون نوشتن دوست دارم پیکرم مثل شهدای غواص در زمان و برهه حساسی برگرده
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام . شهادت لاله ها را چیدنی کرد .
خوشا به حال روزشان
Iran, Islamic Republic of
سلام
از خداوند منان استمداد میطلبیم که شرمنده خون و راه و خانواده شهدا نباشیم و ادامه دهنده راه انان که اسلام ناب محمد ص است باشیم انشاالله
Iran, Islamic Republic of
رقص و جولان برسر میدان کنند. رقص اندر خون خود مردان کنند
Iran, Islamic Republic of
خداراشکر،پیکرمطهرایشان هم پس اززحمت فراوان گروه تفحص به میهن اسلامی بازگشت.