کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به نشانه اعتراض؛

نمایندگان خوزستان جلسه با روحانی را ترک کردند

22 مهر 1399 ساعت 8:30

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: نمایندگان خوزستان در اعتراض به آمار غلط وزیر راه مبنی بر ترمیم همه جاده‌های آسیب دیده از سیل در خوزستان، جلسه با رئیس جمهور را ترک کردند.


به گزارش جهان نیوز، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ترک جلسه توسط نمایندگان خوزستان که به صورت ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امروز نمایندگان خوزستان به جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور دعوت شدند که در این جلسه وزیر راه و شهرسازی اطلاعات غلطی از آخرین وضعیت راه‌های مناطق سیل‌زده خوزستان ارائه داد.

وی افزود: در این جلسه وزیر راه مدعی شد همه راه‌های آسیب دیده از سیل در  استان‌های سیل زده به ویژه خوزستان اصلاح، ترمیم و تکمیل شده‌اند.

نماینده مردم اهواز، باوی،کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در این جلسه گفتم که این آمارها دروغ است و صحت ندارد به همین دلیل رئیس جمهور در این جلسه از وزیر راه سوال کرد،در این استان‌ها مشکلی در حوزه راه‌ها وجود ندارد و وزیر در پاسخ گفت: بله مشکلی وجود ندارد.

حسینی افزود: رئیس جمهور سپس از نمایندگان خوزستان حاضر در جلسه سوال کرد آیا این آمارها را قبول دارید که نمایندگان در پاسخ گفتند: خیر قبول نداریم و به نشانه اعتراض جلسه آنلاین را ترک کردند.

وی عنوان کرد: ممکن است در بحث راه‌های روستایی آسیب دیده از سیل گزارشاتی صحیحی از استان به وزارت داده نشده یا گزارشی که شخص رئیس جمهور دیده گزارش درستی نبوده است.

حسینی بیان کرد: انتظار می‌رفت پیش از تشکیل این جلسه در مورد صحت این گزارشات با نمایندگان استان نشستی را تشکیل می‌دادند و در مورد آمار دقیق راه‌ها بحث و تبادل نظر می‌شد.

وی با بیان اینکه قطعا نمایندگان بهتر و بیشتر از وزرا از شرایط و وضعیت استان مطلع هستند، گفت: از مسیر خسرج فقط ۶ کیلومتر به تازگی اصلاح شده است، هنوز خرابی های ناشی از سیل در دهستان عنافچه باقی مانده‌اند، بسیاری از سایر جاده‌های روستایی از زمان سیل تخریب شده و ترمیم یا اصلاح نشده‌اند.

حسینی با طرح این سوال مبنی بر اینکه چه دلیلی دارد وزیر راه گزارش غیر واقعی از وضعیت راه‌های آسیب دیده از سیل در استان می‌دهد، عنوان کرد: ضمن اعتراض به تاخیر در اصلاح، ترمیم و تکمیل راه‌ها ما حاضر هستیم در خصوص این موضوعات با هر مسئوولی مناظره کنیم.

وی افزود: از رسانه‌های ملی و استانی نیز درخواست دارم برای اطمینان از صحت موضوع به مناطق سیل‌زده بروند و با مردم مناطق سیل زده گفت‌وگو  و گزارشی تهیه کنند.

حسینی با انتقاد از عدم پرداخت خسارات سیل به کشاورزان، گفت: خسارت ناشی از سیل به برخی از کشاورزان در حد ۵۰ درصد پرداخت بوده یا کاملا" پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استانی در انعکاس اخبار به مرکز واقعیت‌ها را گزارش دهند، بیان کرد: مسوولان همه چیز را باید با صداقت به مردم بگویند اگر علت عقب افتادن کارها نبود اعتبارات است مردم نیز باید در جریان باشند.

حسینی با بیان اینکه وزیر راه باید در مجلس حاضر شود و در خصوص اطلاعات غلطی که امروز داده است به نمایندگان خوزستان توضیح دهد، گفت: پس از اعتراض نمایندگان به آمار غلط وزیر و ترک جلسه، عدم تماس از سوی وزرای دولت و یا مسئولان استان با نمایندگان نشان دهنده این است که پاسخی برای ما ندارند.


کد مطلب: 742244

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/742244/نمایندگان-خوزستان-جلسه-روحانی-ترک-کردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com