کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرید خودرو دست دوم اتومات با ۳۰۰ میلیون

21 مهر 1399 ساعت 12:54


زندگی در دنیای مدرن امکانات متناسب آن را نیز می‌طلبد. صنایع مختلف هرروز امکانات بیشتری را به محصولات تولیدی خود اضافه می‌کنند تا بتوانند مشتری و متقاضیان خود را راضی نگه‌دارند و برتعداد آنها اضافه کنند. البته صنعت خودرو و شرکت‌های خودروسازی هم در رقابت با یکدیگر سعی در افزایش مزایا و کاهش معایب خودروی تولیدشده خود دارند تا متقاضیان، خرید خودرو دست دوم آن‌ها را بر بقیه خودروهای در همان محدوده قیمتی ترجیح دهند.

 در این نوشتار قصد داریم درباره خودروهایی که در محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان هستن، اطلاعاتی درزمینه امکانات و معایب و محاسن هر یک از آنها در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد خرید خودرو دست دوم از میان این سه گزینه را دارید، بتوانید مورد بهتر و مناسب‌تر را انتخاب نمایید. کنار همراه مکانیک بمانید.

 تندر ۹۰_ ایران خودرو مدل ۹۴
 شرکت رنو فرانسه در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار توسط یکی از برندهای زیرمجموعه خود به نام داچیا، خودرو رنو لوگان را معرفی و تولید نمود. در سال ۱۳۸۶ نیز این خودرو وارد ایران شد و تولید آن در کشور ما رسماً کلید خورد. اگر شما قصد خرید خودرو دست دومی تندر ۹۰ را دارید بهتر است با نگاهی دقیق اطلاعاتی درباره آن کسب کنید.
 خودروی تندر ۹۰ ظاهری مکعبی شکل و ساده دارد و چندان طراحی خاصی نیز در این اتومبیل جمع‌وجور صورت نگرفته است. از نقاط ضعف این خودرو شتاب گیری تند آن در شیب‌ها می‌باشد و بیشتر هنگام سنگین بودن این خودرو است که این مشکل بروز می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود که خودرو از نظر ایمنی تاحدودی ناامن جلوه کند.

 همچنین ممکن است گاهی این احساس را در هنگام رانندگی برای شما ایجاد می‌کند که خودرو تحت کنترل شما نیست و البته هنگام لغزندگی جاده و بارش باران و برف این احساس بیشتر می‌شود! البته در رانندگی‌های شهری تندر ۹۰ عملکرد خوبی از خود ثبت کرده است و این مشکل را نداشته است.

 کسب سه ستاره از ۵ ستاره ایمنی موسسه یورو انکپ در تست تصادف از مزایای تندر ۹۰ ازنظر ایمنی می‌باشد. همچنین داشتن دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جانبی، سیستم ترمز ABS و EBD و ترمزهای عقب کاسه‌ای خودرو امکانات نسبت خوبی ازنظر ایمنی خودرو می‌باشند. اما با این وجود  مواظب باشید و احتیاط را رعایت کنید و بیش‌ازحد با این خودرو مانور ندهید!

خودرو برلیانس H330  مدل ۹۵


خودروی برلیانس تولید کشور چین بوده و با ورود به ایران با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی مواجه شده است. شرکت سایپا (پارس خودرو) در سال ۹۴ اولین بار این خودرو را روی خط تولید خود برد و تولید آن را آغاز کرد. خرید خودرو دست دوم برلیانس H330 نیاز به آگاهی از تمامی مزایا و معایبی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
 قدرت موتور این خودرو ۱۰۳ اسب بخار است و شتاب صفر تا صد برابر با ۱۳.۲ تا ۱۳.۷ ثانیه را ثبت کرده است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که حجم باک آن ۵۵ لیتر است، در حدود ۶.۸ تا ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت ثبت‌شده است که مصرف پایین و مقرون‌به صرفه‌ای می‌باشد.

 بخشی از امکانات جالب این خودرو سیستم ورود بدون کلید دکمه استارتر، آینه‌های برقی و جانبی و سانروف است. اما ازنظر ایمنی هم توانسته نصب کیسه هوا برای سرنشینان جلو و باز شدن قفل درب خودرو به‌صورت خودکار موقع تصادف را در میان امکانات ایمنی خودرو قرار دهد. اگر قصد خود خرید خودرو دست دوم برلیانس H330 مدل ۹۷ را دارید بهتر است بدانید قطعات مصرفی این خودرو نسبت به سایر محصولات ایرانی گران‌تر است و همچنین گیربکس قدیمی و سواری خشکی را برای راننده ایجاد می‌کند. همچنین از افت قیمت بسیار زیاد آن در بازار دست‌دوم نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

 خودرو جی ۵ مدل ۹۴
 سال ۲۰۱۱ کشور چین در راستای تکمیل و ادامه صنعت خودروسازی خود، اتومبیل جک جی ۵ را به بازار مصرف بین‌المللی معرفی نمود. این خودرو مزایا و معایب خاص خود را دارد و مصرف سوخت ترکیبی ۸ تا ۱۰ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر تقریبا مصرف بالایی برای آن به‌حساب می‌آید. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتری ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ‌ساعت برای این خودرو ثبت‌شده است.

 از امکانات ایمنی آن می‌توان به قفل کودک، ترمز ABS و EBD، کیسه هوای راننده و سرنشینان جلو و سیستم ضد سرقت آن اشاره کرد .همچنین استفاده از مواد با مرغوبیت پایین در فضای داخلی خودرو، کیفیت بد رنگ بدنه خودرو و ورود صدا به داخل کابین از معایبی هستند که راننده و سرنشینان خودرو با آن درگیر خواهند بود.
 

در پایان همراه مکانیک، دارنده اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور به شما توصیه می‌کند اگر قصد خرید خودرو دست دوم در میان یکی از خودروهای معرفی‌شده را دارید، حتماً از یک مشاور متخصص نظرخواهی کنید تا بتوانید متناسب با بودجه و نیازتان بهترین خودرو را بخرید.
 
همراه مکانیک، همراهی متخصص و امین


کد مطلب: 742184

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/742184/خرید-خودرو-دست-دوم-اتومات-۳۰۰-میلیون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com