پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
شرق:

همکاری با FATF موجب لغو تحریم‌ها نمی‌شود

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 742134
یک روزنامه زنجیره‌ای بزک‌کننده FATF اذعان کرد: حتی اگر ایران تمام خواسته‌های FATF را بپذیرد، بانک‌ها به خاطر تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند با ایران همکاری کنند.
همکاری با FATF موجب لغو تحریم‌ها نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز، روزنامه شرق با اشاره به تحریم‌های چندباره آمریکا نوشت: تصور نمی‌کنم تحریم جدید، تغییری در روابط بانک‌های ما با خارج ایجاد کند. دو سالی هست که تحریم بسیار سختی بر ما تحمیل و اعمال شده است. هیچ‌یک از بانک‌های دنیا اعم از اروپایی و آسیایی از بانک‌های ما سپرده و حواله نمی‌پذیرند و نقل و انتقال وجوه انجام نمی‌دهند. تحریمی که اکنون درباره آن حرف می‌زنند، بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی دارد و جنبه‌های دیگر آن هم بسیار محدود است. حداکثر تحریم و فشار را روی ما اعمال کرده‌اند.

تحریم جدید هیچ فشار یا تاثیری بیش از آنچه تاکنون داشتیم، ندارد؛ زیرا همین بانک‌هایی را تحریم کرده‌اند که تحریم بوده‌اند.

حتی اگر FATF را بپذیریم و بانک‌های دنیا هم تایید کنند، باز آمریکا تحریمی بر ما اعمال کرده است که به خاطر آن بانک‌ها حاضر نیستند با ما فعالیت کنند. سیستم بانکی را جوری تنظیم کرده‌اند که هرجا یک ایرانی و فرد متولد ایران - حتی تبعه خارج - بخواهد کاری در عرصه بانکداری بین‌المللی انجام دهد، سیستم کامپیوتری هشدار می‌دهد که این فرد مشکوک است و جلوی آن را بگیرید.

وارداتی که اکنون داریم ماهانه ۲ میلیارد دلار است، همه از طریق غیررسمی انجام می‌شود. بانک‌های دنیا ارتباطی مستقیم در این زمینه ندارند. بیشتر از طریق صرافی‌های ناشناخته از گوشه و کنار دنیا انجام می‌شود و کالا به ایران می‌آید، بدون اینکه ردیابی شود. بیشتر صرافی‌هایی که با ما کار می‌کنند، قابل شناسایی نیستند. سیستم آنها مثل بانک مرکزی نیست که همه بانک‌ها را دائم رصد می‌کند. یک صرافی مرکزی وجود ندارد که این صرافی‌ها را پیمایش کند.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کانالاهای پنهان مبادلات مالی به واسطه همین FATF بود
Iran, Islamic Republic of
نه دیگه اشتباه میکنی fatf رو تحمیل کردند تا کانالهای مخفی مبادلات مالی ما رو کشف و سپس حذف کنند از آنجایی که طبق برجام قرار شد دیگه ما کار مخفی نکنیم الان بچه های بسیار خوب دولت حاضر نیستند دیگه خیلی مخفی کاری کنند و اگر کشف بشه بر اساس برجام هزینه اون بسیار سنگینه