پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

قیمت پروازهای داخلی تا ۹۰ درصد گران می‌شود

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 741953
به بهانه به روزرسانی نرخ‌های بلیت هواپیما، از اول آبان ماه قیمت بلیت پروازهای داخلی تا 90 درصد گران می‌شود.
قیمت پروازهای داخلی تا ۹۰ درصد گران می‌شود
به گزارش جهان نيوز، نرخنامه بلیت هواپیما 20 خردادماه امسال و به فاصله حدود چهار ماه پس از شیوع ویروس کرونا توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی به‌روز‌رسانی شد. مطابق جدول مربوط به خردادماه حداقل و حداکثر نرخ بلیت پروازی‌های داخلی در سایت این انجمن بارگذاری و در دسترس عموم قرار گرفت. بر این اساس کمترین و بیشترین قیمت بلیت پروازهای داخلی به ترتیب 272 هزار و 600 تومان و یک میلیون و 49 هزار و 600 تومان (مشهد-ماهشهر) بود.

این در حالی است که در نرخنامه جدید که قرار است از آبان‌ماه اعمال شود، حداقل قیمت بلیت 491 هزار و 700 و حداکثر دو میلیون و 674 هزار و 200 تومان (تبریز-بندر عباس) درج شده است. در فهرست قدیمی پرواز تبریز-بندرعباس وجود نداشت و قیمت بلیت پرواز مشهد-ماهشهر در فهرست جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی دو میلیون و 31 هزار و 200 تومان است؛ یعنی افزایش قیمت بیش از 90 درصدی. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در واکنش به این سؤال که آیا افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی مجوز سازمان هواپیمایی کشوری را دارد اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بلیت پروازهای داخلی آزادسازی شده است لذا شرکت‌های هواپیمایی برای تطبیق با وضعیت حمل‌ونقل هوایی اقدام به نرخ‌گذاری قیمت بلیت هواپیما می‌کنند. مقصود اسعدی سامانی افزود: نرخ کنونی بلیت هواپیما بر اساس دلار 11 هزار تومانی تعیین شده از سوی دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از اول آبان‌ماه شرکت‌های هواپیمایی باید حداکثر از 60 درصد ظرفیت صندلی‌های خود استفاده کنند، این مسئله به همراه نرخ دلار 27 هزار تومانی باعث شده تا قیمت‌گذاری جدید توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

وی یادآور شد: در جلسات با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بارها تاکید کردیم امکان شیوع ویروس کرونا در داخل هواپیما با توجه به تمهیدات انجام شده وجود ندارد اما با این وجود شرکت‌های هواپیمای داخلی از اول آبان‌ماه 99 باید با 60 درصد ظرفیت خود اقدام به مسافرگیری کنند.

از سوی دیگر، معاون وزیر راه و شهرسازی هم در واکنش به افزایش قیمت بلیت هواپیما از اول آبان‌ماه امسال، مدعی شد: نه دولت و نه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی ندارند.

تورج دهقانی زنگنه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده که از اول آبان‌ماه هواپیما باید با ظرفیت 50 و 60 درصدی پرواز کند، گفت: ایرلاین‌ها، انجمن شرکت‌های هواپیمایی دارند و بر اساس بخشنامه 50 و 60 درصدی و همچنین قیمت دلار، برای آنها نرخ‌های جدید را تعیین کرده است. وی یادآور شد: در زمان حاضر قیمت بلیت تهران-مشهد حدود 600 هزار تومان است که در نرخنامه جدید نیز همین رقم درج شده است.

گفتنی است با وجود ادعای معاون وزیر راه و شهرسازی، بر اساس نرخ‌هایی که در خبرگزاری‌ها منتشر شده، قیمت سقف و کف پرواز تهران-مشهد به ترتیب یک میلیون و 354 هزار و 700 تومان و 647 هزار و 500 تومان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، آذرماه سال 94 عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی دستور آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را صادر کرد که بلافاصله توسط رئیس ‌سابق سازمان هواپیمایی کشوری اجرایی شد.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نوش جون ملتی که به اصلاح طالبان رای دادند ..