چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۸۰
سوء استفاده سیاسی از وفات استاد شجریان:

همایون شجریان: مرگ پدرم را سیاسی نکنید/ صادق زیبا کلام: علاقه و احترام مردم به استاد شجریان به خاطر هنر و آواز او نیست بلکه به خاطر مسایل سیاسی است/ رسانه اصلاح‌طلب: بعد از وفات شجریان، جمهوری اسلامی بگوید موسیقی حلال است یا حرام و یا منتظر آشوب باشد!

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 741951
اگر موسیقی حرام است اعلام کند و از صداوسیما حذف کند تا همگان تکلیف خود را بدانند؛ یا می‌پذیرند یا بر اعتراضات مدنی در عرصه موسیقی می‌افزایند
همایون شجریان: مرگ پدرم را سیاسی نکنید/ صادق زیبا کلام: علاقه و احترام مردم به استاد شجریان به خاطر هنر و آواز او نیست بلکه به خاطر مسایل سیاسی است/ رسانه اصلاح‌طلب: بعد از وفات شجریان، جمهوری اسلامی بگوید موسیقی حلال است یا حرام و یا منتظر آشوب باشد!
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان تندرو و همچنین فعالین فتنه 88 از مدت ها قبل برای فرارسیدن وفات استاد شجریان، لحظه شماری می کردند که بتوانند دوباره عقده گشایی کنند و از فرصت وفات این استاد آواز ایران، بهره برداری سیاسی داشته باشند.

به گزارش جهان نيوز، در این میان نگاه سیاست زده فعالین اصلاح طلب و رسانه های این جریان به وفات استاد شجریان قابل توجه  است. یادداشت های رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب درباره وفات استاد شجریان نمایان می کند که اصلاح طلبان و طرفداران فتنه 88 با بزرگ نمایی بیش از حد وفات استاد آواز ایران به دنبال بهره برداری هرچه بیشتر سیاسی هستند.

در بسیاری از مطالب منتشر شده اصلاح طلبان در نشریات امروز خود به جای تقدیر از جایگاه هنری او به بهره برداری سیاسی او تخریب مستقیم نهادهای جاکمیتی، صدا و سیما و .... پرداختند.

این سیاسی کاری به حدی است که صادق زیبا کلام از فعالین سیاسی اصلاح طلب در مطلبی که می توان آن را توهین آمیز نیز نامید، نوشته است: « معتقدم آنچه اين جايگاه را براي شجريان رقم زده، رفتار او و موضع‌گيري او در قبال حوادث و جريانات سال 88 بود. هر قدر که آن موضع‌گيري و آن رفتار مسائلي براي وي به همراه آورد به گونه‌اي که عملا آواز او از صداوسيما پخش نشد و به اشکال مختلف او را به حاشيه برد اما از سوي ديگر محبوبيت او و جايگاهش در افکار عمومي افزايش يافت. بنابراين جا دارد اين سوال را از خودمان بپرسيم که اگر شجريان با همين آواز، با همين هنر، با همين موسيقي موضع‌گيري نکرده بود، آيا امروز شاهد اين ماتم، شاهد اين تجليل، شاهد اين بزرگداشت براي او مي‌شديم؟ من قبول نمي‌کنم.

این در حالیست که همایون شجریان فرزند ارشد محمدرضا شجریان طی سخنانی در اولین پیام شفاهی خود در بیمارستان جم اظهار داشت: «دلم نمی‌خواهد اتفاقی که امروز رخ داد تبدیل به صحنه طرح مسائل سیاسی شود. جایگاه پدرم بالاتر از این‌هاست. نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود. چه اینکه پدر در کنسرت‌هایشان هم اجازه این اتفاق را نمی‌داد. به احترام پدر به این نکته توجه داشته باشیم که احترام هنر فراتر از سیاست است.»

همچنین دکتر سیف‌الرضا شهابی در روزنامه اصلاح طلب همدلی در یادداشتی بی ربط به وفات استاد آواز ایران، حاکمیت را تهدید به ناامنی کرده و نوشت: اکثریت مردم از فشارهای زندگی، گرانی، بیکاری و... ناراحت و نگران هستند و اگر نظام جمهوری اسلامی بر سر مسائلی نظیر موسیقی سنگ پیش پای هنرمندان بگذارد، بر خشم جامعه افزوده می‌شود و با بی‌تدبیری بر جمع مخالفان می‌افزاید و آن‌گاه نباید انتظار داشته باشد مردم و جامعه در آرامش به سر برند، زیرا از ناآرامی دودی بر خواهد خاست که چشم‌های همگان را آزار خواهد داد.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نیز تاکید کرده که وفاف استاد شجریان فرصتی است تا جمهوری اسلامی مشخص کند که موسیقی حلال است یا حرام!

روزنامه همدلی در اینباره نوشته است: اکنون با توجه به میزان محبوبیت شجریان در میان بخش‌هایی از اقشار جامعه، فرصت مناسبی است تا جمهوری اسلامی تکلیف خودش را با موسیقی به‌طور شفاف و روشن مشخص کند و جامعه را از این بلاتکلیفی و سر درگمی خارج سازد. اگر موسیقی حرام است اعلام کند و از صداوسیما حذف کند تا همگان تکلیف خود را بدانند و اصحاب موسیقی و مشتاقان آهنگ‌های دلنشین و غیرمبتذل بدانند چه باید بکنند یا می‌پذیرند یا بر اعتراضات مدنی در عرصه موسیقی می‌افزایند و اگر اشکال شرعی ندارد باز هم فضای موسیقایی را از دوگانگی فعلی خارج کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا این دوستان عزادار نیستند و از همه چیز و همه جا سخنی می گویند جز موضوع فرد درگذشته..
سید محمدحسن
Iran, Islamic Republic of
آره برادر غضنفر تو راست میگی
میرمحمود حسین
Iran, Islamic Republic of
نه فقط تو راست می گی..
Iran, Islamic Republic of
خداشفایتان دهد امین
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مثل شما می باشند
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
مرحوم شجريان سياسي نبود عشق به شعر و موسقي اصيل داشت و زحمات فراوان هم كشيد...
Iran, Islamic Republic of
مرحوم فقط جهت باد را خوب میشناخت. در موسیقی هم چیز خاصی نبود. .
Iran, Islamic Republic of
برای همین شناخت جهت باد بود که قبل از انقلاب سیاوش بود و بعد از آن محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
رعایت ادب رو داشته باشین
United States
با بی بی سی فارسی به خاطر موسیقی مصاحبه کرد یا انقلاب اسلامی؟
ب
Iran, Islamic Republic of
موسیقی برای من که فقط نوک دماغ خودم را می بینم واعتقاد به هیچ کسی را ندارم چه حلال باشد وچه چه حرام مگر فرقی هم می کند ؟
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
حیف !!! شجریان متاسفانه بر خلاف عقیده خیلی ها اصلا آدم زیرکی نبود ! و عاقبت خوبی نداشت ..
احسان
Iran, Islamic Republic of
کاش کمی منصف و تعقل داشتیم.
Iran, Islamic Republic of
شجریان در همین مصاحبه در پاسخ به سؤال یکی از بینندگان صدای آمریکا که از او پرسید آیا اگر در تهران هم بودید حاضر به انجام گفت وگو با صدای آمریکا می شدید، می گوید: «بله، اگر در تهران هم بودم این مصاحبه را می پذیرفتم.»

مجری برنامه رضا فرهودی هم با زیرکی تمام در لابه لای سؤالات هنری و موسیقی، مسایل سیاسی را نیز مطرح می کرد که به گفته کارشناسان، صدای آمریکا بهترین بهره برداری را از شجریان در راستای مقاصد ضد ایرانی خود برد.

مصاحبه شجریان با صدای آمریکا نشان داد که این خواننده که قرار است متعلق به همه مردم باشد اینک از یک طرف به عروسک خیمه شب بازی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی مبدل شده و از طرف دیگر به تریبونی برای مقاصد اغتشاشگران بدل گردیده است.

اما این همه ماجرای شجریان نبود، بلکه او راه جدیدی را آغاز کرد که مصاحبه با بی بی سی، سیانان و شبکه تلویزیونی استرالیا به نوعی چهره پنهانی خود را به خوبی نشان داد.

مصاحبه شجریان با بی بی سی فارسی و در برنامه مستند «پژواک روزگار» لایه های انحرافی دیگری از افکار وی را برای همگان مشخص کرد.

وی که در پژواک روزگار با صادق صبا، عامل صهیونیستی در شبکه تلویزیونی استعمار پیر گفت وگو می کرد کاملا نشان داد که هیچگونه اعتقادی به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران که برآمده از خواست و اراده ملت بزرگ کشورمان است ندارد.

این مصاحبه که روز یکشنبه بیست وششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ از شبکه بی بی سی فارسی پخش شد شجریان را چهره ای ضدانقلاب و مخالف صد درصد نظام جمهوری اسلامی نشان داد.

شجریان در بخشی از اظهاراتش با بی بی سی فارسی گفت: «حقیقتش من از اولش هم انقلابی نبودم ولی دور و بر من همه اش افرادی بودند که گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف می زدند».

شجریان در اعتراض به پخش تصویر مبارک امام خمینی (ره) بر روی تصنیف «ایران ای سرای امید» به بی‎بی‎سی فارس میگوید: " آن آهنگ یک حالت رستاخیزی را در جامعه نشان میدهد اما دیدم که اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان میدهند که دارد از پله های هواپیما پایین می آید، خوب، من این آهنگ را برای ایشان نخواندم که! و دیدم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگهای من سوءاستفاده این‏جوری میکنند."

شجریان در بیان گوشه دیگری از اعتقادات خود به حکومت اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار بی بی سی درباره دلایل اجرای اثر «بیداد» که در سال ۱۳۶۱ اجرا شده، میگوید: «بعد از چهار سال از به ثمر رسیدن انقلاب دیدم که قول هایی که داده شد کو؟ چرا دروغ گفتند و ... من هم خواندم یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد»

شجریان در ادامه همین مصاحبه در پاسخ به صادق صبا رییس بخش فارسی بی بی سی که از او میپرسد اصولا نگران نیستید که حکومت ایران بخواهد با شما برخورد کند یا شما را بازداشت کنند، میگوید: «نه، چه برخوردی بکنند؟ اصلا از زندان و بازداشت هراسی نیست!»

شجریان در همان مصاحبه مدعی میشود که در جامعه ایران یک خشم فرو خورده علیه جمهوری اسلامی وجود دارد و معقتد است که مردم و حکومت در برابر یکدیگر ایستاده اند.

با این حال اگر محمدرضا شجریان و مواضع سیاسی او تا قبل از این مصاحبه، انتقاد به دولت دهم محسوب می شد، اما اظهارات صریح و بی پرده او در مستند پژواک روزگار در بی بی سی فارسی به خوبی نشان داد که مشکل ایشان فقط روی کار آمدن دولت دکتر محمود احمدی نژاد نیست بلکه او از ابتدا نیز با اصل جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه مخالف بوده و در این مدت شاید فرصت اعلام مواضع صریح خود را نیافته است.

البته تناقض گویی های فراوانی هم در نظرات شجریان در این برنامه وجود دارد. محمدرضا شجریان در گفتوگو با بی بی سی توضیح می دهد که در زندگی اش هیچگاه گرایش سیاسی خاصی نداشته ولی میگوید که همیشه با خواسته های مردم برای آزادی و دموکراسی همسو بوده است، یعنی از یک طرف خود را خارج از چارچوبهای تعریف شده سیاسی به حساب می آورد و از طرف دیگر تندترین انتقادات خود را به رئیس جمهور و نظام جمهوری اسلامی بیان می کند.

محمدرضا شجریان با درآمیختن هنر موسیقی سنتی و آواز با سیاست آن هم از نوع اپوزیسیون خارج نشین ضد انقلاب به ریزش هواداران خود دامن زد، به گونه ای که گفته می شود خیل عظیمی از طرفداران خود را که عموما مردم مذهبی و متدینی بودند که بخاطر قرائت زیبای مناجات ربنا توسط وی، هوادارش شده بودند، با این مواضع ضد انقلابی و ضد دینی شجریان دست از حمایت او برداشتند و او را در ردیف سایر خواننده های لوس آنجلسی قرار دادند.

محمدرضا شجریان در روز یکشنبه بیست وسوم خرداد ۱۳۸۹ و به مناسبت سالگرد بیست و دوم خرداد سالگرد شکست فتنه گران از ملت ایران، این بار با شبکه تلویزیونی سیانان به گفت وگو پرداخت و در جلوی دوربین تلویزیون شیطان بزرگ گریه کرد و علیه جمهوری اسلامی ایران مواضع تندتری اتخاذ نمود.

شجریان به سیانان گفت: «در طول ۳۱ سال گذشته حتی یک هفته یا یک روز هم احساس شادی نکردم!»
احسان
Iran, Islamic Republic of
....
سعید
Iran, Islamic Republic of
شما مثل اینکه تو ایران زندگی نمیکنی! ! !
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ایران که فقط تفکر شما نیست
میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس ببنبد شما همون قد هستید
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند.و پسرش را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
خدا مسببان وضع امروز مردم را نبخشد و نیامرزد.
یکی از مسببان وضع فعلی خودشجریان بود.
Iran, Islamic Republic of
منظورم همین بود
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
مشکل امروز کشور افزایش بی سابقه نرخ ارز و سکه و خودرو و مسکن و موبایل و مواد غذایی و تورم افسارگسیخته است موسیقی مشکل مردم نیست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
اینا میخوان با این حرفا ذهن مردم رو از نتیجه مدیریت و کارهاشون منحرف کنن
اری همینطورس
Iran, Islamic Republic of
و مردم اکنون بخوبی می دانند که مشکل تورم و گرانی و فقر و نرخ ارز و سکه و غیره، ناشی از عملکرد همان جریانی است که شجریان از آن حمایت می کرد.
Iran, Islamic Republic of
روحانی وتیمش غم انگیز ترین موسیقی تاریخ ایران را می نوارند ....
Iran, Islamic Republic of
خدایی عامه مردم با اینهمه مشکلات اقتصادی روزی چقدر موسیقی گوش می دهند شاید هیچ
Iran, Islamic Republic of
حالا باید جواب کارهایی که کرده رو بده اگر کل دنیا هم بگویند خوب بود اما با کارهایی که کرده و اگر توبه نکرده باشه..م.
United States
دوباره آب سرابالا رفت...
Iran, Islamic Republic of
سکه 160.000.000 ریال علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
جالبه از پرستويي و مايلي كهن خبري نيست
Iran, Islamic Republic of
صبر کن ....
امیری
Iran, Islamic Republic of
خائنین به کشور بدانند ازاین مسئله نیز ابی برای انها گرم نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
آن‌گاه نباید انتظار داشته باشد مردم و جامعه در آرامش به سر برند، زیرا از ناآرامی دودی بر خواهد خاست که چشم‌های همگان را آزار خواهد داد.
آیا این تهدید مستقیم نظام به درگیر کردن مردم و نظام نیست؟ چرا سه سال است لیبرالها عملا زمینه را برای ناآرامی خیابانی آماده میکنند؟
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا قوه‌قضایه هنوز نمی‌خواهد به تلاش‌گران به شورش و اغتشاش برای همیشه درس مناسبی دهد
Iran, Islamic Republic of
.....
محب
Iran, Islamic Republic of
همچنانکه تعداد کثیری از ایران دوستان در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند اگر کرونا نبود در مورد استاد شجریان هم شرکت میکردند چنانکه در این شرایط تشییع باشکوهی بود.
این نشان میدهد که مردم درک بالایی دارند. و به اونی که تو تلوزیون گفت توجه نمیکنن.
Iran, Islamic Republic of
سال هاصبرببایدپدرپیرفلک راتادگرمادرگیتی چوقاسم فرزندبزایدهرگزهرگزهیچ بشری تاتاریخ هست هیچ تشییع جنازه ای به پای تشییع پیکرسرداردلها نخواهدرسید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این مردم اگر درک بالایی داشتن میدونستن توکرونا نباید در مراسمی شرکت کرد!
Iran, Islamic Republic of
مردم اگه درک بالایی داشتن دلار ۳۰ تومان نبود. مردم اگر درک بالایی داشتن فوتبالیست و بازیگر ماشین های میلیاردی نداشتن در حالیکه بیش از نیمی از مردم زیر خط فقر هستن
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز قیاس مع الفارق می فرمایید سردار سلیمانی مجاهد فی سبیل الله کجا و شجریان مطرب آوازه خوان کجا من با سیاست کاری ندارم خواهشا در مقایسه دقت کنید
Iran, Islamic Republic of
شجریان خاک پای حاج قاسم هم نمیشه
Iran, Islamic Republic of
لیبرالها اول مشخص کنند ایجاد قحطی مصنوعی بر مردم برای راه انداختن اعتراضات آنها حلال است یا حرام؟ بعد به موسیقی هم می رسیم.
Iran, Islamic Republic of
لیبرالها اول بگویند نون یا نوا؟
مهمتر نون سر سفره مردمه یا نوا و موسیقی ؟
یواش یواش اصلاح طلبان برمرتدبودنشون اعتراف میکنن..
Iran, Islamic Republic of
خیلی از کسانی که دم از شجریان می زنند یک قطعه از موسیقی او را گوش نداده اند یا نمیتوانند همخوانی کنند..
Iran, Islamic Republic of
استمرار طلب ها بیان در مورد دلار ۳۰ تومانی و گرانی مسکن و عذاب مردم نظر بدن. بود و نبود شجریان رو زندگی ما مردم تاثیر نداره..
Iran, Islamic Republic of
دها پرستار و پزشک دارن تو بیمارستانها زحمت میکشن تا جون ادما رو نجات بدن ..دارن به مردم خدمت کنن ولی دیده نمیشن ...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
آدم دلش میسوزه برای استاد شجریان که چطور تمام سوابق و جایگاه هنری خودش را ملعبه دست این آدمهای فرصت طلب و اراذل و اوباش بهایی در بی بی سی و وآ کرد. .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما هرهنری وهراستعداد کم وزیاد وخوب یابد داشته باش ودریک رسانه به بهانه ای یک لگد وبی حرمتی به نظام جمهوری اسلامی بکن،بعد دیگه برو کنار،انوقت یهویی میشی،استاد،میشی افسانه،میشی خسرو،میشی پدرجدان هنر،میشی خدایگان،قمر،خورشید،الماس زمرد،.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مطلب روزنامه همدلی گویا در ایران نیست و انواع خواننده ها را در صدا و سیما نمی بیند و یا خبر از کنسرتها(قبل از داستان کرونا) ندارد.
Iran, Islamic Republic of
. اون مرحوم خودش نمیخواست صداش پخش بشه.
Iran, Islamic Republic of
شجریان در برنامه مستند پژواک روزگار با صادق صبا، عامل صهیونیستی در شبکه تلویزیونی استعمار پیر که روز 26 اردیبهشت ۱۳۸۹ از شبکه بی بی سی فارسی پخش شد در اعتراض به پخش تصویر مبارک امام خمینی(ره) بر روی تصنیف «ایران ای سرای امید» گفت: " آن آهنگ یک حالت رستاخیزی را در جامعه نشان میدهد اما دیدم که اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان میدهند که دارد از پله های هواپیما پایین می آید، خوب، من این آهنگ را برای ایشان نخواندم که! و دیدم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگهای من سوءاستفاده این‏جوری میکند."
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام درست گفته این بنده خدا واقعا صدای زیبایی نداشت و فقط به دلایل سیاسی مشهور شد.
اتفاقا ربنای ایشان خیلی گوش خراش و ملالت آور بود و اصلا قابل مقایسه با آثار هنرمندان درجه ی صدم هم نبود.
آزاد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا صدای زیبا و روح نوازی داشت ، از هنر هم خیلی بهره مند بود اما هنر همه چیز نیست ، هنر هدف نیست ، هنر بخودی خود اصل نیست ، افرادی که تام و تمام فقط عاشق هنر هستند در جاهایی که هنر با اعتقادات یا سنت یا قانون یا عفت یا هر هنجار دیگری تناقض پیدا کند ، طرف هنر را می گیرند.
United States
البته زیبا کلام غلط گفته اگر گفته که ایشان صدای خوبی نداشت. ولی صدای خوب مجوز مصاحبه با به‍ایی های بی بی سی و ضدیت با کشور را نمی دهد. .
Iran, Islamic Republic of
داداش حالت خوبه تو
Iran, Islamic Republic of
شعار هنر جدا از سیاست است مال کیا بود؟
Iran, Islamic Republic of
ملت سلبریتی زده. از خیلیاشون خبرنگار میپرسه چندتا از آثارشو بگید حتی یکیشم نمیدونن!!!
Iran, Islamic Republic of
عجب ...
Iran, Islamic Republic of
کلا هنرمندی که وارد مسائل سیاسی بشود ارزش خودش را کم کرده.!!
Romania
شجریان هم خاک شد و خودش توی اون دنیا جوابگوی اعمالشه. اصلاح طلبای االان بفرمایند اجاره خانه ارزان شده یا از تورم وحشتناک بی سابقه ای که با امضای ظریف و کری به مردم تحمیل کردند کاسته شده .
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
قیام
Japan
برای مرگ شجریان فقط بی بی سی ماتم گرفته و دارد غوغا برپا می کند و الا برای ملت ایران شجریان زمانی هویتش را از دست داد که به ملت پشت کرد
Iran, Islamic Republic of
منظورت از ملت کیا هستن؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of
اگر این حرف زیبا کلام درست باشد، بیش از هر چیزی توهین به شجریان است.
Iran, Islamic Republic of
اصلا مثل روز روشن است عده ای که باید به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنند زندگی معمولی و رفاه شرافتمندانه برای مردم ایجاد کنند .
حامد
United States
وفات شجریان؟؟؟ لطفا قدیسش نکنید. ایشان بی بی سی فارسی را محرم دانست.
Iran, Islamic Republic of
به این آقا بگویم که صدا و سیما اصلاً بحث حلال یا حرام بودن موسیقی را ندارد. از ۴١ سال پیش تا کنون در صدا و سیما موسیقی پخش شده است..
پدرش با اعلام موضع علیه انقلاب و امام و رهبری و همپیالگی با فرقه بهائیت و نامه نگاری در عدم انعکاس و انتشار آثارش از سیمای ج.ا. خود را سیاسی کرده بود آنهم ضد انقلاب حالا بگذریم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
نه اتفاقا فقط به خاطر هنر اون مرد بزرگ بود ..
Iran, Islamic Republic of
از عجایب روزگار کسانی که ادعا دارند صدا و سیما را نگاه نمی کنند برای حلال و حرامش نظرمیدن ..
Canada
کسی که هنوز نمیداند در جمهوری اسلامی موسیقی حلال است یا حرام یا کر و کور است یا هرگز در ایران زندگی نکرده یا مغرض است و یا هرسه. البته با این حرفهای مغرضانه باید به سیف‌الرضا شهابی گفت دود را تو و دوستانت بپا میکنید نه جمهوری اسلامی.