کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت سعید ساداتی؛

وقتی خودِ روحانی، «خودِ روحانی» را لو می‌دهد!

آنا , 19 مهر 1399 ساعت 11:39

شاید هیچ‌کس نمی‌توانست مانند خودِ روحانی، خودِ روحانی را به تصویر بکشد؛ مردی که مرد روزهای سخت نیست و فقط به آرامش و قدم زدن در سواحل کیش می‌اندیشد!


به گزارش جهان نیوز، پس از حضور محمدباقر قالیباف در بیمارستان امام خمینی(ره) و بازدید از بیماران کرونایی و نشستن پای درد و دل کادر درمان، حسن روحانی از ترس اینکه شاید رئیس مجلس ناقل کرونا باشد، حاضر به حضور در جلسه سران قوا نشد!

این تصمیم عجیب و لغو جلسه سران قوا از سوی شخص رئیس‌جمهور در حساس‌ترین روزهای اقتصادی کشور واکنش‌های زیادی را همراه داشت تا جایی‌که شیخ حسن روحانی به این واکنش‌ها واکنش نشان داد و گفت: «خدا به ما عقل داده؛ نباید جانمان را درخطر بیندازیم! کسی نمی‌تواند برود وسط سیل و بگوید من نمی‌ترسم! خب نترس؛ وایسا تا آب تو را ببرد!»

به نظر می‌رسد همه عمر دولت روحانی را می‌توان در همین چند جمله به عینه دید. روحانی با زبان خودش می‌گوید مرد بحران نیست و در مواقع بحرانی عقب می‌ایستد و نگاه می‌کند.
در کلام روحانی اگر سیل را نماد بحران در نظر بگیریم، پای‌کار بحران آمدن بی‌عقلی است!
حال نگاهی بیندازیم به‌روزهای اخیر کشور؛ بحران‌هایی نظیر ارز، بورس، سکه، کرونا، سیاست خارجی....

از نگاه روحانی عاقل بودن یعنی در تمامی این روزها عقب ایستادن و نگاه کردن. در روزهایی که مردم زیر بار گرانی‌ها کمر خم می‌کردند روحانی عقب ایستاده بود و فقط نگاه می‌کرد! در همه روزهایی که قیمت ارز و سکه و دلار و ... بالا پایین می‌شد و دلالان آزادانه برای خود جولان می‌دادند روحانی عقب ایستاده بود و فقط نگاه می‌کرد!

در روزهایی که تیم سیاست‌خارجی در مذاکرات برجام به سر می‌برد روحانی عقب ایستاده بود و فقط نگاه می‌کرد! سند این حرف هم آنکه در روزهای نخست دولت، ظریف به‌مراتب از روحانی مشهورتر و محبوب‌تر بود و مردم برای باز شدن قفل زندگی‌شان به کلید ظریف دل‌خوش کرده بودند تا روحانی.

شاید هیچ‌کس نمی‌توانست مانند خودِ روحانی، خودِ روحانی را به تصویر بکشد. مردی که مرد روزهای سخت نیست. او فقط به آرامش می‌اندیشد و قدم زدن در سواحل کیش!

از نگاه او دمِ کدخدای دزد را دیدن اوج عقلانیت است و آمدن پای میدان خدمت به مردم در روزهای بحرانی اوج بی‌عقلی.

بدتر آنکه از "آقا" خرج می‌کند و این رفتارش را هم شرعی می‌داند!

به ظریفی گفتند نماز می‌خوانی؟ گفت نه. گفتند روزه چی، روزه می‌گیری؟ گفت نه. اما سحرهای ماه رمضان بیدار می‌شوم و سحری می‌خورم. گفتند تو که روزه نمی‌گیری پس چرا سحری می‌خوری؟ گفت اگر همین‌قدر هم انجام ندهم که دیگر کافر می‌شوم!

حالا روحانی هم برای آنکه ضد ولایت‌فقیه قلمداد نشود به حرف آقا گوش کرده و همه جلساتش را با «ستاد محافظت از روحانی مقابل کرونا» چک می‌کند؛ ولو آنکه در ماجرای برجام و مذاکرات و انتصابات و ... هم به حرف آقا گوش نداده باشد!


کد مطلب: 741942

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/741942/وقتی-خود-روحانی-لو-می-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com