کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فروزنده: برخی وزرای دولت آماده ۱۴۰۰ می‌شوند

19 مهر 1399 ساعت 11:17

معاون رئیس دولت دهم، با انتقاد از رویکرد برخی وزیران و اعضای دولت تدبیر و امید ـ که خود را آماده انتخابات ۱۴۰۰ می‌کنند ـ تاکید کرد: اینکه برخی در دولت به فکر انتخابات ۱۴۰۰ باشند و از ظرفیت‌ها و امکانات‌هایی که در اختیار یک وزیر یا مقام دولتی است، در حوزه انتخابات استفاده کنند، رویکرد بسیار غلطی است و مردم به این روش حتما جواب منفی خواهند داد...


به گزارش جهان نیوز، انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۸ خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد و پس از آن، جانشین «حسن روحانی» و رئیس دولت سیزدهم برگزیده و کارش را دو ماه بعد یعنی از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد کرد. بدین ترتیب، عمر دولت تدبیر و امید پس از هشت سال فعالیت و نارضایتی ویژه‌ای که به ویژه در چهار ساله دومش ایجاد کرد به پایان خواهد رسید و دولتی دیگر برای درانداختن نقشی نو کارش را شروع خواهد کرد.

در آستانه هر انتخاباتی، نگرانی از اعمال نفوذ افرادی که قدرت را در دست دارند، به ویژه بهره گیری از ظرفیت‌های دولت مستقر یکی از دغدغه‌های جدی طرفین شرکت کننده در انتخابات و احزاب و جریانات سیاسی بوده است. بدین ترتیب که طرفی که برای کسب قدرت تلاش می‌کند، همیشه این هشدار را پیش از انتخابات داده است که جریان در قدرت از ظرفیت‌های موجود برای کاندیدای مطلوب خود بهره نگیرد.

تلاش برخی وزیران و چهره‌های شناخته حاضر در دولت برای کاندیداتوری و همچنین حضور آن‌ها در برخی ستاد‌های انتخاباتی و ایجاد شبهه درباره استفاده از ظرفیت دولت و وزارتخانه‌ها به نفع افراد خاص، از جمله این دغدغه هاست که در هر انتخاباتی پیرامون آن هشدار داده شده است؛ حالا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال ۱۴۰۰ باز هم برخی سیاسیون در این خصوص نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.

بهره‌گیری از ظرفیت دولت برای انتخابات ۱۴۰۰ خلاف قانون است
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در این رابطه گفت: هرگونه استفاده و بهره برداری از ظرفیت دولت از سوی وزرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خلاف قانون است.

«لطف‌الله فروزنده» در گفت‌وگو با تابناک، درباره انتقادات وارده به دولت به دلیل عدم اتخاذ رویکرد و تدبیر مناسب برای حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: ما در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار در سایه بیماری کرونا هستیم؛ از این روی، در این موقعیت کشور نیاز به همدلی و کار شبانه‌روزی دارد.

دولت اقتدار لازم را ندارد
وی با اشاره به اینکه برخی این روز‌ها دولت را به کم کاری متهم می‌کنند، افزود: آنچه در این مقطع از دولتمردان انتظار می‌رود، انجام کار شبانه‌روزی با فکر و عقلانیت است، چون ما شاهد هستیم که در حال حاضر در حوزه اقتصادی، یک بی انضباطی وجود دارد و اقتدار لازمی که دولت باید در این حوزه ایجاد کند، وجود ندارد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به دلایل برخی نابسامانی‌های اقتصادی در کشور اشاره و تصریح کرد: ما شاهدیم که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور واسطه‌ها، دلال‌ها و رانت خواران در کشور جولان می‌دهند و این رویه آسیب جدی به وضعیت اقتصادی مردم وارد کرده است.

وقت تغییر رویکرد و کار کردن با قدرت و قوت بیشتر است
این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: دولت در این مقطع وظیفه دارد، یک تغییر رویکرد ایجاد کرده و با قدرت و قوت بیشتری کار کند و در این مسیر لازم است که مجلس نظارت بیشتری داشته باشد و اگر دولت در موقعیتی نیاز به کمک دارد، به قوه‌مجریه کمک کند.

فروزنده بخشی از وظایف به ویژه در حوزه برخورد با دلالان را بر عهده دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی نیز با ابزاری که دارد، باید با دلالان برخورد کند. چرا بنده بر این باورم که کشور در حال حاضر در شرایطی نیست که ما بخواهیم به اختلاف قوا دامن بزنیم؛ از این روی، باید از همه قوا بخواهیم با وحدت مشکلات مردم را حل کنند.

مردم از کلیت نظام انتظار کارآمدی دارند؛ دولت دست از شعار دادن بردارد
وی به بیان انتظارات مردم از نظام و قوای سه گانه در شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور پرداخت و یادآوری کرد: امروز مردم از کلیت نظام ـ که سه قوه هم شامل آن هستند ـ توقع دارند که کارآمدی لازم را داشته باشند؛ هرچند محور اصلی دولت است، بقیه هم باید کمک و همراه دولت باشند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دولت هم باید دست از شعار بردارد و بپذیرد که اشکال جدی در کارش وجود دارد و بپذیرد که هم رویکرد و هم عملکردش اشکال دارد و این رویه را اصلاح کند و دنبال توجیه نباشد و بیخود فرافکنی نکند تا مشکلات مردم ـ که حقیقتا مشکلات سختی در بحث اقتصادی است و بخش زیادی از آن نیز نتیجه بی مدیریتی است ـ حل شود.

شنیده‌ام برخی وزیران دولت آماده ۱۴۰۰ می‌شوند
وی درباره فعالیت‌های انتخاباتی برخی اعضای کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: بنده این موضوع را به کلیت دولت مرتبط نمی‌دانم، اما شنیده می‌شود برخی از وزرا اهداف انتخاباتی دارند که این رویکرد بسیار کار غلطی است و این مختص به آن‌ها نیست و هر کس در هرجایی که ظرفیت و فرصتی دارد، باید کار خود را به خوبی انجام دهد و این بزرگترین سم برای کشور است که در شرایط موجود، همه باید تلاش و کار کنند.

معاون رئیس دولت دهم، با انتقاد از رویکرد برخی وزیران و اعضای دولت تدبیر و امید ـ که خود را آماده انتخابات ۱۴۰۰ می‌کنند ـ تاکید کرد: اینکه برخی در دولت به فکر انتخابات ۱۴۰۰ باشند و از ظرفیت‌ها و امکانات‌هایی که در اختیار یک وزیر یا مقام دولتی است، در حوزه انتخابات استفاده کنند، رویکرد بسیار غلطی است و مردم به این روش حتما جواب منفی خواهند داد.

هشدار درباره آغاز فعالیت زودهنگام انتخاباتی
وی در عین حال با هشدار دادن نسبت به آغاز فعالیت زودهنگام انتخاباتی، خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه آقایانی که اهداف انتخاباتی دارند، این است که نباید انتخابات زودهنگام را استارت بزنند و باید همه همت و تلاش بر این اساس باشد که هر کس در هر جایی هستند، بتواند کار مردم را به خوبی انجام دهد.


کد مطلب: 741939

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/741939/فروزنده-برخی-وزرای-دولت-آماده-۱۴۰۰-می-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com