پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شد

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 741871
به فاصله چند ساعت پس از واکنش مجلس به افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت بلیت هواپیما، وزیر راه و شهرسازی از منتفی شدن اقدام انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.
افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شد
به گزارش جهان نيوز، طی دو روز اخیر اعلام خبر افزایش قیمت بلیت هواپیما (از اول آبان ماه 99) به بهانه مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص الزام ایرلاین ها به استفاده حداکثری از 60 درصد ظرفیت صندلی های پروازی و البته نوسانات نرخ دلار واکنش های متعددی را به همراه داشته است.

دیروز عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره از ورود به پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده و نرخنامه جدید را غیرواقعی اعلام کرد.

اقبال شاکری در واکنش به افزایش 155 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی، افزود: قطعا این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، چراکه مردم توان پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند.افزایش ناگهانی و بدون برنامه قیمت ها، فشار سنگینی به مردم و مسافران وارد می کند و قطعا این رویکرد موجب کاهش استقبال مردم برای استفاده از پروازهای داخلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه های مصرفی ایرلاین ها نیست، افزود: بعد از اعلام نرخ‌نامه جدید، دلایل افزایش قیمت ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه ها را بررسی کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، از این رو به نظر می رسد  نرخ های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.

وی تاکید کرد: قطعا در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس موضوع افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پروازهای داخلی با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی از منتفی شدن افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده است. پیش از اظهارات محمد اسلامی، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی شرط عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما را لغو مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص انجام پرواز شرکت های هواپیمایی با 60 درصد ظرفیت اعلام کرده بود.

حال مشخص نیست آیا ستاد ملی کرونا مصوبه خود را پس گرفته یا اینکه بدون لغو مصوبه مذکور وزیر راه از منتفی شدن افزایش ناگهانی و قابل ملاحظه قیمت بلیت هواپیما خبر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت که اینها رو میفهمه چرا یارانه ماهانه رو با دلار ۲۸ تومنی حساب نمیکنه..
رضا
Iran, Islamic Republic of
باعث خجالت هست
واقعا مردم باید با این وضعیت چیکار کنند؟
قطعا صبر مردم هم حدی دارد
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور برجام خیر و برکت زیادی برای کشور نداشت قیمت 160 میلیونی پراید واقعیت دارد؟