کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم بارها گفته‌اند که اهل تسلیم نیستند

فارس , 17 مهر 1399 ساعت 19:36

رئیس دستگاه قضا خطاب به تولیدکنندگان و کارآفرینان، گفت: اصلاً ناامید و دچار تردید نشوید، یقین دارم به برکت خون شهدا و رهنمودهای رهبری و پیگیری مسئولان بسیاری از مشکلات قابل حل است و ما هم مصرانه به دنبال حل گره‌هایی که به دست دستگاه قضا حل می‌شود، هستیم.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: واردات بی‌رویه تولید داخل را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین نباید راضی شویم کالایی که در داخل با کیفیت تولید می‌شود از خارج وارد شود.

وی افزود: باید سخن تولیدکننده شنیده شود و مواد مورد مصرف مهیا و با نظر حمایت از تولید و مصرف‌کننده باشد.

خراسان‌جنوبی جزو استان‌های مستعد است
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی جزو استان‌های مستعد است و می‌تواند محرومیت را با کار و تلاش از چهره استان برداشت، تبیین کرد: توجه به صنایع تبدیلی و بسته‌بندی برای استان ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی با تأکید بر اینکه خام‌فروشی یک کار بسیار نادرست است و تنها مختص فرآورده‌های نفتی نیست، عنوان کرد: این کشور دارای ثروت‌های فراوانی است که باید آن را شناخته و بهره‌برداری درستی از آن انجام دهیم.

نمی‌گوییم فقر نیست 
وی با بیان اینکه نمی‌گوییم فقر نیست و برخی گزارش‌ها ما را رنج می‌دهد، اضافه کرد: می‌توان با اقداماتی توسط سرمایه‌گذاران و مدیران با کار مدبرانه مشکلات را به حداقل رساند.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ابزار داشت: کشور ایران می‌تواند نقش و سهم بسیاری هم در تولید و هم در تجارت منطقه و تجارت بین‌المللی داشته باشد.

رئیسی با تأکید بر اینکه محوریت بحث شعار «جهش تولید» را مأموریت تمام دستگاه‌ها می‌دانیم چراکه شعار سال مبتنی بر نیاز جدی کشور است، عنوان کرد: متأسفانه دشمنان می‌خواهند دست کشور از تولید باز مانده و چرخ‌های تولید از حرکت بایستد تا ملت مجبور به تسلیم شوند.

مردم بارها اعلام کردند ما اهل تسلیم نیستیم
وی ادامه داد: مردم بارها اعلام کردند ما اهل تسلیم نیستیم و با مدیریت درست، همه مشکلات و مسائل موجود در کشور قابل حل است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حکیمانه می‌فرمایند مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد، ادامه داد: این یک امر شدنی است و به یقین اعلام می‌کنم تمام مشکلات کشور قابل حل است.

رئیسی اضافه کرد: نشست‌های انجام‌شده ما را به یقین می‌رساند که تمام مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قابل حل و گره‌ها قابل گشایش است که البته نیازمند تصمیم‌گیری دقیق، قاطعانه و عزمی راسخ است.

مشکلات تولیدکنندگان را مصرانه پیگیری و حل می‌کنیم
وی خطاب به تولیدکنندگان و کارآفرینان، خاطرنشان کرد: اصلاً ناامید و دچار تردید نشوید چراکه مصمم و پیگیر این قضیه را دنبال می‌کنیم و یقین دارم به برکت خون شهدا و رهنمودهای رهبری و پیگیری مسئولان بسیاری از مشکلات قابل حل است و ما هم مصرانه به دنبال حل گره‌هایی که به دست دستگاه قضا حل می‌شود، هستیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به درد و دل‌های تولیدکنندگان و مشکلات ارائه‌شده، عنوان کرد: آن دسته از مشکلاتی که در استان قابل حل است را رئیس‌کل دادگستری و استاندار خراسان‌جنوبی پیگیری خواهند کرد و آن دسته از مشکلاتی که نشدنی است را ما و استاندار خراسان‌جنوبی در مرکز پیگیری خواهیم کرد.

خراسان‌جنوبی از حساسیت ویژه‌تری برای ما برخوردار است
رئیسی با اشاره به عرق و ارادت خاص خود به مردم خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: به‌عنوان رئیس دستگاه قضا روی تمام مسائل کشور حساس هستیم ولی به دلیل ارادت خاصی که به مردم این منطقه داریم این استان از حساسیت ویژه‌تری برای ما برخوردار است.

وی مسئله‌شناسی را موضوع مهمی دانست و با تأکید بر اینکه در همه ابعاد باید به سراغ اولویت‌ها برویم، تبیین کرد: اگر در کشور مسئله مسکن‌سازی در زمان مخصوص آن به درستی اجرا می‌شد بسیاری از مسائل حل و بیکاری کاهش پیدا می‌کرد.

ایجاد کارخانه‌ در مناطق مرزی گره‌گشا است
رئیس دستگاه قضا ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌ها را در مناطق مرزی گره‌گشا دانست و با اشاره به مشکلات موجود در کارخانه قند قهستان، متذکر شد: در خصوص کارخانه قند قهستان تولید و رونق تولید آن باید به جایی برسد که مردم شاهد برکات آن باشند.

رئیسی عنوان کرد: همه مسئولان باید در جهت جهش تولید گام بردارند و به خواست رهبری و مردم جامه عمل بپوشانیم چراکه تردید ندارم در این میدان هم دشمن همانند همه میدان‌ها شکست خواهد خورد، منتها همه امور باید شکل و آرایش جنگی داشته باشد.

لزوم رفع موانع قانونی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان
وی با تأکید بر در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی و رفع موانع قانونی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان، گفت: باید همه امور در جهت حل مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان باشد.


کد مطلب: 741857

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/741857/مردم-بارها-گفته-اند-اهل-تسلیم-نیستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com