سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲۱

فکر نکنید امام حسین(ع) جلوی کرونا را می‌گیرد!

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 741810
اساسا و قطعا این پیاده‌روی اربعین برای انسان ثوابی بسیار در پی دارد اما معتقدم که ترویج آن به شکل صداوسیمایی و هزینه کردن برای آن چندان ضرورت ندارد.
فکر نکنید امام حسین(ع) جلوی کرونا را می‌گیرد!
به گزارش جهان نيوز، «محمد تقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در شهریور ۹۷- حدود ۲ سال پیش- و در مقطعی که هیچ خبری از کرونا نبود، تاکید کرده بود که مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) را تعطیل کنید، حالا به بهانه کرونا، همان نظر را تکرار کرده و در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «دفع ضرر محتمل» نوشت: «اساسا و قطعا این پیاده‌روی اربعین برای انسان ثوابی بسیار در پی دارد اما معتقدم که ترویج آن به شکل صداوسیمایی و هزینه کردن برای آن چندان ضرورت ندارد. به خصوص که امسال پاندمی کرونا و همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان همچنین در کشور ما باعث تعطیلی بسیاری از مراسم مذهبی و غیرمذهبی شده است».

فاضل میبدی در ادامه نوشت: «همه ما به معجزه ایمان داریم اما گاهی میان برخی عزاداران دیده و شنیده می‌شود که "حضرت خود جلوی مشکلات را می‌گیرد"؛ حتی برخی در ایام محرم و حین عزاداری از استفاده از ماسک خودداری می‌کردند چراکه ظاهرا باور داشتند چون این مراسم برای عزاداری امام حسین(ع) است پس حتی اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نیز درگیر این بیماری نشده و مشکلی سلامت‌شان را تهدید نخواهد کرد...در یکی از شهرهای اصفهان یکی از روحانیون از یک مشک و با یک لیوان به مردم آب می‌داده و می‌گفته که این آب شفابخش است. حال آنکه بنابر اطلاعات و آمار رسمی منتشر شده در رابطه با میزان مرگ و میر و ابتلای شهروندان به این بیماری مسری اتفاقا آمار ابتلا به کرونا در آن شهرستان بالاتر رفت».

این فعال سیاسی اصلاح طلب که لباس روحانیت نیز به تن دارد در ادامه نوشت: «آنچه مسلم است این است که هرگز نباید فراموش کنیم که ما در نظام خلقت با واقعیت روبه‌رو هستیم. در واقع دستگاه خلقت بر اساس علت و معلول بنا شده است بنابراین، این ویروس حتی اگر بر سینه عابد و زاهد و سینه‌زن و روضه‌خوان و مداح هم بیفتد، ‌امکان ایجاد تهدید حیات وجود دارد. پس نباید چنین تلقی داشته ‌باشیم که امام حسین(ع) جلوی کرونا را می‌گیرد و بر این اساس در مراسم اربعین حسینی نیز باید به این واقعیات توجه داشته ‌باشیم...نباید به نام دین و امام حسین(ع) یا ثواب آخرت کار کنیم که مردم به قتلگاه کرونا فرستاده شوند. دین برای عزت بشر در دنیا آمده پس نباید با وعده ثواب اخروی حیات انسان را به خطر انداخت...بهترین کار آن است که شیعیان در خانه بمانند و دعا و زیارت‌های مستحبی بخوانند».

بیشتر بخوانید:
گرانی بنزین کار نظام بود ولی به دولت حمله می‌کنند!
بنابر احتیاط واجب درباره FATF نظر ندهید!

گرانی دلار به خاطر عملکرد مجلس یازدهم است!
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند

این روحانی اصلاح طلب، مردم فهیم و عزیز ایران و اقشار متدین جامعه را به کج فهمی و کم شعوری و سحطی نگری متهم کرده است. این در حالی است که پیش از این، هم ماه رمضان و هم ماه محرم با دوره شیوع کرونا همزمان شد، اما مردم عزیز ایران به بهترین شکل ممکن مراسم های مذهبی را برگزار کرده و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط عزاداران حسینی و روزه داران در ماه رمضان، تحسین مقامات ارشد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را در پی داشت.

کرونا برای طیف تندروی اصلاح طلب صرفا بهانه است. این طیف از جاذبه و مغناطیس حسینی هراس دارد. همان جاذبه ای که مسیر زندگی بسیاری از دختران و پسران جوان و نوجوان ایرانی را متحول کرده و مسبب خیر برای آنها بوده است.

در سالهای گذشته و در مقطعی که هیچ خبری از کرونا نبود، فعالین و رسانه های اصلاح طلب همزمان با ماههای محرم و صفر، عزاداری سیدالشهدا(ع) را آماج تخریب و تخطئه قرار می دادند. ادعاهایی همچون افزایش کودک ربایی در ماه محرم، افزایش خودکشی، همه گیری بیماری وبا در پیاده روی اربعین، تخریب محیط زیست، افزایش ترافیک، بی توجهی قشر متدین به محرومین جامعه و...مثال های روشنی در این زمینه است.

این روزها بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال(رسانه وابسته به آل سعود) مرتب بر لزوم عدم برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید می کنند. به نظر شما این رسانه ها که از هر فرصتی برای تحقیر و تحریم و ضربه زدن به مردم ایران دریغ نمی کنند، نگران و دلواپس سلامت هموطنانمان هستند!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نه جناب اشتباه به عرضتون رسوندن که کار ائمه فقط شفا دادنه اگرچه تواناییش رو دارن
اگه قرار بود دم دیقه هرچی شد ائمه مشغول شفا دادن باشن که نه دکتر و نه علمی مطرح می‌شد که خود اسلام هم سفارش به تحصیل علم کرده

انسان باید مسئولیت کار خودش رو بپذیره و بر اساس قوانین حاکم بر جهان راهی برای غلبه بر این مسائل پیدا کنه
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
درست است که عالم بر اسباب و مسببات و نظام علی و معلولی استوار است اما علت ها منحصر به علل مادی و طبیعی نیست علل غیر مادی و ماورایی هم در این عالم نقش ایفاء می کنند منتها از نحوه جریان علل غیرمادی مطلع نیستیم به یقین باید گفت که امام حسین (ع) می تواند شفا دهد می تواند کرونا را بی اثر کند این جزء اعتقادات ماست بسیاری از امراض در حرم های ائمه معصومین (ع) برطرف می شود. تعجب ندارد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه رعایت پروتکلهای بهداشتی صورت گرفته بود که الان شاهد این همه سرایت نبودیم !؟
گروه دانا
Iran, Islamic Republic of
ظاهرش که خیلی از باطنش خش تر است.
م. طهرابی
Iran, Islamic Republic of
این شیخ دیگه چی میگه...
Iran, Islamic Republic of
درود بر این روحانی فهیم. این آقا حق را می گوید چون کاسب دین نیست.
Iran, Islamic Republic of
معتقدان میلیونی امام حسین بهتر از همه اقشار رعایت بهداشت را کرده و میکنند .
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سلام . حرف آقای فاضل میبدی بدون توجه به گرایشات سیاسی ایشون بد نبود و حرف صحیحی است .
رضا
Iran, Islamic Republic of
... خيال ميكنى امثال جهان تيغى كك شون ميگزه ؟! يا براحتى قبول ميكنند ؟! عمراً و ابداً ! .
محسن
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
از خداوند میخواهم همه ما را عاقبت به خیر کند......
Canada
اقا چرا بین این همه روحانی اصلاح طلب شما همیشه گیر میدین به این فاضل میبدی، نکنه مشکل شخصی با این دارین، حداقل ماهی دوبار از این نظرات این آقا اینجا منتشر و تحلیل میشه، چیه ماجرا واقعا جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
حرف ایشان منطقی است
Germany
......
Iran, Islamic Republic of
....
United States
بنده خدا بس نیست .
خاتم
Iran, Islamic Republic of
.......
United States
تو اربعین امسال تو عراق یک نفر به خاطر کرونا فوت شد اونم تو نجف بود.