پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

حریرچی: تردد فرد کرونایی در جامعه جنایت است

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 741802
معاون کل وزارت بهداشت، گفت: فردی که تست کرونای او مثبت است و در سطح جامعه تردد می‌کند، جانی است. حتی اگر این فرد بدون علامت باشد.
حریرچی: تردد فرد کرونایی در جامعه جنایت است
به گزارش جهان نيوز، ایرج حریرچی، روز چهارشنبه با حضور در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر، اظهار داشت: فرد مبتلایی که قرنطینه نمی‌شود و در سطح جامعه تردد می‌کند، یک جانی است. چون ممکن است فقط با یک تماس، ویروس را به فردی که دیالیز می‌شود منتقل کرده و باعث مرگ او شود.

وی ادامه داد: با زیر نظر داشتن محل موبایل‌ها می‌توان از میزان رفت و آمد مردم مطلع شد و از این راه میزان تماس با اطرافیان را می‌توان اندازه گیری کرد.

حریرچی افزود: کاهش ۵۰ درصدی ترددها، معمولی است، اما برای شرایط مطلوب یاد ۷۵ درصد از تردد‌ها کاسته شود.

وی گفت: در بهترین شرایط که نوروز بود، مردم ما ۴۵ درصد کاهش تردد داشتند و این رقم در ۲ ماه اخیر به ۱۲ درصد رسیده که به معنی رفوزه شدن است.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: برای مهار کرونا نباید فقط از دیگران توقع داشت، حتی در نظرسنجی‌ها نیز بهتر است از مخاطب سوال شود که خود شما چه کاری باید انجام دهید که فراگیری کاهش یابد.

وی افزود: در جلسات امروز و شنبه، روش‌های کنترل جدی مبتلایان نهایی می‌شود.

حریرچی تاکید کرد: بزرگ‌ترین چالش ما در مدیریت فراگیری «اقناع مردم» است. اینکه مردم و دیگر عناصر تصمیم گیر را قانع کنیم که کرونا خطرناک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تردد فرد کرونایی در جامعه جنایت است!.
Iran, Islamic Republic of
اهمال وقصور مسئولان در بازگشایی وحذف محدودیتها ولغو قرنطینه چه!