پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۹

تازه‌ترین خبر سپاه درباره تولید واکسن کرونا

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 741710
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با بیان اینکه کار بروی تولید واکسن کرونا در دانشگاه بقیه‌الله در حال انجام است، گفت: مطالعات حیوانی آن انجام شده و به تفتیع و تأیید مسئولان وزارت بهداشت رسیده است، پس از اینکه تأییدیه لازم را گرفت، رونمایی خواهد شد.
تازه‌ترین خبر سپاه درباره تولید واکسن کرونا
به گزارش جهان نيوز، سردار احمد عبداللهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فعالیت سپاه در بحث مقابله با کرونا، گفت: از همان ابتدا در بحث مقابله با کرونا در کنار وزارت «بهداشت و درمان» بودیم.

بیمارستان بقیه‌الله در تهران و سایر در خدمت بیماران کرونایی
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: تمام بیمارستان‌ها مثل بیمارستان بقیه‌الله در تهران و بیمارستان صدوقی در اصفهان همانند گذشته در خدمت بیماران کرونایی است و همچنان به بیماران کرونایی ارائه خدمت می‌دهیم؛ درمانگاه‌های ما نیز همچنان سرویس ارائه می‌دهند.
 
وی افزود: در حال حاضر تقریباً تمام مراکز ما بنا بر آنچه که از ابتدا در خدمت بیماران کرونایی بودند، همچنان در خدمت بیماران کرونایی هستند و هیچ‌گونه تقلیلی در فعالیت‌هایمان نداده‌ایم.
 
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه تصریح کرد: با توجه به شیب افزایشی کرونا، بیش از ۲۵۰ - ۲۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیة‌الله بستری‌اند، سایر مراکز درمانی ما آماده به خدمت است و خدمات ارایه می‌دهد.

عبداللهی تأکید کرد: مراکز درمانی و بیمارستان‌های ما در خدمت بیماران کرونایی قرار دارد؛ هم درمان‌گاه‌ها و هم بیمارستان‌ها.

بیش از هفت هزار کارگاه تولید ماسک با کمک سازمان بسیج مستضعفان 
وی با اشاره به فعالیت معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در بحث تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده افزود: بیش از هفت هزار کارگاه تولید ماسک با کمک سازمان بسیج مستضعفان در سراسر کشور داریم.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه تصریح کرد: این کارگاه‌ها خصوصی و غیر خصوصی هستند، که بسیج بروی آن‌ها مدیریت می‌کند، یعنی بکارگیری بخش مردمی در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده.

عبداللهی افزود: بخش‌های خصوصی هم هستند، منتها مدیریت شده است و این تولیدات را انجام می‌دهند، این که سازماناً و ملکاً مال بسیج باشد، بخشی از آن هست، منتها همه آن نه، یک بخش قابل توجه‌اش به اصطلاح هماهنگی و سازمان‌دهی بخش خصوصی و تأمین نیاز حوزه سلامت است.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: این تولیدات (الکل، ماسک، مواد ضد عفونی) را بین مراکز درمانی، مردم، مؤسسات، مجموعه‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود و در اختیار عامه مردم هم قرار می‌گیرد.

عبداللهی تأکید کرد: هر گونه نیازمندی که مراکز درمانی در خصوص ضد عفونی و گندزدایی کردن نیاز دارند، زمانی که اعلام کنند در خدمت‌شان هستیم، از ابتدا تا الان هر از چند گاهی برخی از بیمارستان‌ها اعلام می‌کنند، آن مجموعه را ضد عفونی می‌کنند.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه اظهار داشت: تیم‌های مختلف درمانی ما در مناطق کم برخوردار مشغول فعالیت‌اند.
 
وی افزود: به خصوص در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار، تعدادی از استان‌ها (خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی) درگیر جنگ در دوران (دفاع مقدس)  برپا کردیم که همچنان خدمات می‌دهند.

عبداللهی تأکید کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی ما تیم‌های متعددی را اعزام کرده و در حال ارایه خدمت است، این موضوع را تا هفته‌های آینده برحسب نیاز و ضرورت و شرایط تداوم خواهیم داد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: هرآنچه که وزارت بهداشت نیاز به کمک در حوزه سلامت (مرکز درمانی، نیروی انسانی و غیره) در هر نقطه جغرافیایی کشور داشته باشد، نیرو‌های متخصص، پزشک و پرستار به بخش‌های مختلف کشوری معرفی کردیم و رفتند و مأموریت‌های خودشان را انجام دادند.

وی تأکید کرد:  کمک بخش نظارتی کردیم و الان هم هر زمان نیاز باشد در خدمت بوده و هستیم و خواهیم بود.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در پاسخ به این سؤال که چه فعالیتی هم در بحث تولید واکسن تا الان انجام داده اید؟، اضافه کرد: کار روی تولید واکسن کرونا در دانشگاه بقیه‌الله در حال انجام است.

عبداللهی اظهار داشت: مطالعات حیوانی آن انجام شده و به تفتیع و تأیید مسئولان وزارت بهداشت رسیده است، ان‌شاءاالله مراحل تکمیلی را طی می‌کند و پس از اینکه تأییدیه لازم را گرفت، رونمایی خواهد شد.
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر اینکه آخرشم سپاه یه کاری برای مردم بکنه و از این دولت آبی برای مردم گرم نمیشه ...
United Kingdom
منکر زحمات سپاه نیستم. خدا به پرسنل و فرماندهان خدوم سپاه اجر بدهد که حقیقتا اگر سپاه نبود کشور هم نبود..
حسين
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر از عمر اين كلام امام خميني ره مي گذره كه فرمودند اگر ((سپاه نبود كشور نبود )) روز به روز ملموس تر مي شود. دم سپاه گرم همه چشم و اميد مردم به بچه هاي جهادي و مخلص هست
Iran, Islamic Republic of
واقعا موافقم دمشون گرم فقط زودتر
Iran, Islamic Republic of
واکسنشون مثل کرونا یابشون نشه
Iran, Islamic Republic of
به نظرم یا کلاً کشور را بدهید دست سپاه و ارتش یا اینکه در سپاه و ارتش یک معاونت ایجاد شود بعنوان معاونت اجرایی امور روی زمین مانده کشور؛ باور کنید مملکت درست میشه.
امیر
Iran, Islamic Republic of
کل دنیا ساختن دیگه.....!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا که بیمار فکرت نادیده گرفتن توانایی های وطن خودت جز خیانت نشونه ی دیگه ای نیست.
امیر
Iran, Islamic Republic of
مستعان 110 چی شد.
😆😆😆😆😆