جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰
سلیمی‌نمین:

اصلاح‌طلبان‌ برنامه‌گسترده‌ای برای انتخابات دارند

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 741689
حالا امروز می‌‌بینیم که این موضوع فراگیرتر شده و جریانات متعدد اصلاح‌طلب نسبت به این موضوع تمایل نشان می‌‌دهند و اگر خطایی مرتکب شدند در این زمینه نیز دارند خطای خود را اصلاح می‌‌کنند.
اصلاح‌طلبان‌ برنامه‌گسترده‌ای برای انتخابات دارند
به گزارش جهان نيوز، عباس سلیمی‌نمین، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مواضع آقای بهزاد نبوی درباره انتخابات 1400، اظهار كرد: قبل از اینکه آقای بهزاد نبوی در این قضیه موضع بگیرند، مجموعه قرائن حکایت از آن داشت که اصلاح‌طلبان می‌خواهند با ظرفیت کامل در انتخابات شرکت کنند و چهره‌های باسابقه این جریان حتی کسانی که با خطاهای رویکردی مواجه بودند در مقام اصلاح مواضع خود درآمدند.

هرچند انتقادی نسبت به موضع قبلی از خودشان به عمل نیاوردند، اما با این‌گونه موضع‌گیری مواضع گذشته خود را خطا اعلام می‌کنند و آن را زیر سوال می‌‌برند. وی افزود: بنابراین موضوع آقای بهزاد نبوی مقوله تازه‌‌ای نیست. زمانی که آقای کروبی جلسات متعدد انتخاباتی هم با اعضای مجمع روحانیون مبارز و هم با اعضای حزب کارگزاران برگزار می‌‌کند، یعنی آنکه یکی از عناصر بسیار خطاکار این جریان، امروز به این جمع‌بندی رسیده است که فقط از طریق صندوق رای می‌توانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم و قدرت به جز پای صندوق رای قابل توزیع و انتقال نخواهد بود و با قلدری و تمامیت‌خواهی نمی‌توان به قدرت رسید. حال وقتی چنین اصلاحی از سوی آقای کروبی صورت می‌گیرد، این بدان معناست که موضوع آقای خاتمی تقویت شده است. این تحلیلگر سیاسی توضیح داد: آقای خاتمی در سال ۸۸ ضمن خطاهایی که در موضع‌گیری داشت -چراکه می‌توانست با مواضع روشن به این غائله پایان دهد- اما موضوع دیگری که در سال ۹۰ داشت، عملا بر حرف آقای کروبی و موسوی خط بطلان کشید و کاش این اقدام را در سال ۸۸ انجام می‌‌داد که جلوی لطماتی که به ملت و جوانان پرشور وارد شد، گرفته می‌‌شد. با این حال آقای خاتمی یک موضوعی داشت که اعلام نکرد اما اعمال کرد و آن اینکه ساختار سیاسی و انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی قابل اتکاست و از رای مردم صیانت می‌کند و باید از طریق آن عمل کرد.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه امروز دیدگاه خاتمی درباره شرکت در انتخابات در جریان اصلاحات فراگیر شده است، گفت: حالا امروز می‌‌بینیم که این موضوع فراگیرتر شده و جریانات متعدد اصلاح‌طلب نسبت به این موضوع تمایل نشان می‌‌دهند و اگر خطایی مرتکب شدند در این زمینه نیز دارند خطای خود را اصلاح می‌‌کنند.

وی همچنین با اشاره به مواضع برخی عناصر تندرو در جریان اصلاحات گفت: مواضع افراد خیلی تندرو در این جریان خیلی قابل‌اعتنا نیست چراکه کسی از آن مواضع آنان پیروی نمی‌کند، حتی آقای موسوی‌خوئینی‌ها در نامه‌‌ای که به رهبری نوشتند که متأثر از نیروهای تندرو بودند، بلافاصله مواضع خود را اصلاح ‌کردند و درباره انتخابات سعی کردند به مواضع نظام نزدیک شوند؛ بنابراین چرخشی که ایشان نسبت به آن نامه داشت، بیانگر آن است که می‌خواهند قانونمند عمل شود و برای ادامه حیات سیاسی جریان اصلاح‌‌‌طلب درواقع قانون‌گرایی را ترسیم می‌‌کنند. سلیمی‌نمین افزود: هرچند برخی عناصر تندرو دیدگاه‌های دیگری را مطرح می‌کنند اما نسبت به موضوع آنان نیز تحلیل‌های مختلفی ارائه می‌‌شود. به طور مثال گفته می‌شود که همین افراد تندرو نیز در انتخابات شرکت می‌‌کنند و امروز فقط برای آنکه یک مقداری سهم‌خواهی بیشتر داشته باشند یا قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببرند، مواضع تند اتخاذ می‌کنند. از سوی دیگر برخی نیز معتقدند که این جریان تندرو به‌دلیل ارتباط با خارج از کشور مجبور است مواضع تند و رادیکال اتخاذ کند و این مواضع تند لازمه پیوندخوردن با نیروهای خارج‌شده از نظام در خارج از کشور است. وی خاطرنشان کرد: به طور کلی اعتقادم آن است که قاطبه جریان اصلاح‌طلب برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای انتخابات دارد و اظهارات آقای بهزاد نبوی نیز موید همین برداشت است. قطعاً جریانی که می‌‌خواهد جلوی ائتلاف حول قانون را بگیرد و با خارج از کشور پیوند داشته باشد، موضعی تند خواهد داشت که محل اعتنا نخواهد بود و در نهایت اصلاح‌طلبان نامزدهای خود را معرفی خواهند کرد.
مرجع : صبح نو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا که این اصلاح طلبان چه رویی دارند...
Iran, Islamic Republic of
داداش قدرت، ثروت، مقام، و..... مگه از سر اصلاح طلبان دور میشه.
Iran, Islamic Republic of
از ماست که برماست ..
Iran, Islamic Republic of
مگه هنوز توی این مملکت کسی پیدا میشه که بخواد از دلار 30 هزار تومنی اصلاح طلبان حمایت کنه
Iran, Islamic Republic of
دلار بشه 100 هزار تومن هم باز من به اصلاحطلبان رای میدن.
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
هر چی خاتمی جون عزیز بگه !!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تکرار میکنم یعنی همین راه ادامه داره . دلار 3200 شد 30 هزار پس ادامه میدیم و تا 300 هزار تومن میریم جلو
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی = پول طلبی
اصولگرایی= پول گرایی
فقط کاندید انقلابی والا شرایط همینی که هست ادامه خواهد داشت