کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژه کرونا در کاخ سفید؛ همه در حال مبتلا شدن

خبرگزاری فارس , 14 مهر 1399 ساعت 23:04

رسانه‌های آمریکایی از ابتلای دستیاران سخنگوی کاخ سفید به ویروس کرونا خبر دادند.


به گزارش جهان نیوز، منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از ابتلای شمار دیگری از کارکنان کاخ سفید به ویروس کرونا خبر دادند.

«جان سانتوسی» خبرنگار شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» در توییتی  از ابتلای «چاد گیلمارتین»، دستیار سخنگوی کاخ سفید به کرونا خبر داد. منابع موثق در این زمینه گفته‌اند که آزمایش کرونای چاد گیلمارتین مثبت اعلام شده است.

«جنیفر جیکب» خبرنگار شبکه خبری «بلومبرگ» نیز با تایید این خبر اعلام کرد که علاوه برچاد گیلمارتین، «کارولین لیویت» دیگر دستیار سخنگوی کاخ سفید نیز به کرونا مبتلا شده است.

این در حالی است که نتیجه آزمایش تشخیص ابتلا به «کووید-۱۹» برای «کایکلی مک‌اینانی»، سخنگوی کاخ سفید  نیز مثبت گزارش شده است. برخی از رسانه‌های آمریکا ویدئویی از سخنرانی بدون ماسک مک‌اینانی در جمع خبرنگاران منتشر کرده‌اند.

او یکشنبه شب (به وقت محلی) در جمع خبرنگاران حضور داشته است. 

این خبر در شرایطی اعلام شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از چند روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان «والتر رید» در واشنگتن بستری شده است. «هوپ هیکس»، دستیار ترامپ، «نیک نولا»، محافظ شخصی او و برخی از دیگر کارکنان کاخ سفید در روزهای گذشته به این ویروس مبتلا شده‌اند. روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی» نوشته با مثبت شدن نتیجه آزمایش مک‌اینانی، اکنون ۹ نفر از نزدیکان ترامپ به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی چند روز پیش گزارش داده بود  بعد از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلای «دونالد ترامپ» به بیماری «کووید-۱۹» کاخ سفید در هراس فرو رفته است.
مک‌اینانی گفته که هنوز علائم بیماری در او ظاهر نشده، اما او روند قرنطینه را از امروز آغاز خواهد کرد. او در بیانیه‌ای گفت با خبرنگاران رسانه‌ها «تماس نزدیک» نداشته است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین خاطرنشان کرده روز پنجشنبه که در جمع خبرنگاران حاضر شده اطلاعی از ابتلای هوپ هیکس به این ویروس نداشته است. برخی از رسانه‌های آمریکا در روزهای گذشته گزارش داده‌اند کاخ سفید روز پنجشنبه از بیماری هیکس خبر داشته، اما در ابتدا تلاش کرده این مسئله را از عموم پنهان کند.


کد مطلب: 741641

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/741641/رژه-کرونا-کاخ-سفید-همه-حال-مبتلا-شدن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com