پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲۴

سخنی بی پرده با سید حسن خمینی

هرمز راسخی
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 741573
پارادوکسی که از مواضع متضاد در گفتار سید حسن آنهم در یک جمع و در یک سخنرانی! بیش از آنکه نشان از نوعی منش سیاسی باشد حکایت از بی تجربگی و کم تجربگی در عرصه سیاستی است که اطرافیانش بازیگران قهار این صحنه هستند
جهان نيوز- هرمز راسخی: این روزها سید حسن خمینی تلاش می کند که بیشتر از همیشه در فضای رسانه ای و محافل سیاسی از خود و افکارش رونمایی کند و بدش هم نمی آید با توجه به قرابت نسبی که با خاندان امام خمینی(ره) دارد این کار را در کسوت یک مفسر و بعضا تنها مفسر رفتار و حوادث مرتبط با تاریخ دوران حیات امام خصوصا دوران دفاع مقدس مطرح کند. در جدیدترین مواضع وی در باره دفاع مقدس گفته است: «مضحکه است که قصه جنگ را بگوييم و نگوييم فرمانده جنگ آقاي هاشمي بود و نگوييم نخست‌ وزيرش چه کسي بوده است، بنياد شهيدش را چه کسي اداره کرده است».

برپایه گزارشی که روزنامه شرق منتشر کرده در این جلسه دور همی که تحت عنوان مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با عنوان «دفاع مردمی»، توسط مجمع ایثارگران در حسینیه جماران برگزار شد، فردی به نام نجف‌آبادی، که این روزنامه اصلاح طلب از او به عنوان  مسئول حفاظت غرب سپاه در دوران جنگ نام برده، گفته است: اخبار جنگ را به امام دروغ می‌گفتند. اجازه نمی‌دادند آنهایی که باید پیش امام می‌رفتند، نزد ایشان بروند، اما آنهایی که نباید می‌رفتند، نزد ایشان راه پیدا می‌کردند.

بیان این سخنان جدای از بررسی صحت و سقم آن که باید در میان اسناد جنگ و خاطرات راویان آن صورت گیرد نیازمند چندین تذکر چند نکته به سید حسن مصطفوی و خوانندگان رسانه ها دارد تا همگان برخی موارد را که آقایان فراموش! می کنند آنرا به مردم و نسل های بعد از جنگ  انتقال دهند بدانند و از یاد نبرند:

1. میر حسین موسوی هیچ وقت نخست وزیر امام نبوده اند: این چگونه نخست وزیری منتسبی بود که در اوج جنگ تحمیلی چند بار استعفا داد و بار آخر نیز خود را از دید امام و مردم پنهان کرد که اگر نبود قدرت و نفوذ امام و قداست ایشان در عمق روح و جان مردم شاید خلاء قدرتی که دشمنان امروز در برخی کشورها مانند لبنان بعنوان حربه ای برای فروپاشی این کشور به آن رسیده اند در آنروز برای ایران به نتیجه می رسید.

2. بنا به اظهار فرماندهان جنگ دولت میر حسین موسوی که امروز آقایان آن دولت را به امام می چسبانند برخلاف دستور امام (ره) که تمام امور کشور باید در خدمت جنگ باشد تنها درصدی در حدود 10 تا 12 درصد از بودجه کشور را به جنگ اختصاص داده بود. آش جریان همه چیز در خدمت جنگ آقایان چنان شور شده بود که مردم به شوخی می گقتند تنها دولتی که به حرف امام درباره جنگ گوش کرده و با تمام وجود در خدمت جنگ بوده است صدام بوده است و بس!.

3. امام گویی که آینده را می دیدند در بیانی تاریخی می فرمایند: من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هرکس حال فعلی او است.

قصه جنگ هر چه که بود با حضور پیامبرگونه امام راحل به پیروزی ختم شد ولی قصه امروز ما کسانی هستند که تلاش می کنند در پشت قرابت های نسبی و سببی با امام و ترددهایی که در بیت امام راحل دارند، پنهان شده و برای خود رزومه هایی برای توجیه هم داستانی با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب بسازند.

4.  هاشمی رفسنجانی که اصلاح طلبان او را فرمانده دوران دفاع مقدس می دانند همان کسی است که در سل 88 با نامه بدون سلام به رهبری، به طور صمنی شورش خیابانی را به عنوان حربه ای برای نیل به اهداف ذکر کرد و میدان داری فرزندانش هم در آتش افروزی آن روزها بر کسی پوشیده نماند.

سوگمندانه در این تجمع امام را فردی ایزوله شده توسط کسانی معرفی می کنند که اخبار دروغ به امام می دادند؛ بی توجه به اینکه ناخواسته کسانی چون پدر گرامشان مرحوم سید احمد خمینی ، مرحوم هاشمی رفسنجانی و... را دروغگو معرفی کردند. پارادوکسی که از مواضع متضاد آنهم در یک جمع و در یک سخنرانی! بیش از آنکه نشان از نوعی منش سیاسی باشد حکایت از بی تجربگی و کم تجربگی در عرصه سیاستی است که اطرافیانش بازیگران قهار این صحنه هستند. نتیجه اینکه ایشان را به احتیاط بیشتر و بازگشت به راه و سیره سلف صالح خود فرا می خوانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکل این است در کشور ما یا صفر می دهیم یا بیست
Iran, Islamic Republic of
.همه صحبتها راجع به فرماندهی هاشمی در جنگ بوده است ، جنابعالی آسمان وریسمان به هم بافته آید ولی نگفته آید هاشمی از بهمن 62 فرمانده جنگ واز خرداد 67 جانشین فرمانده کل قوا بوده است.
علی
Iran, Islamic Republic of
اولویت با مظلوم های دفاع مقدس است.
ن
Iran, Islamic Republic of
چندتا فرزند فرمانده جنگ می شناسی که به اندازه فرزندان هاشمی هم از مناصب دولت فیض برده اند هم از ثروت.
Iran, Islamic Republic of
آقای راسخی میشه بفرمایید فامیل حضرت امام در شناسنامه چه بوده است.
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب راسخی قشنگ موضوع را مطرح و تحلیل کردید.
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیلی؟ کجاش قشنگ بود ؟مشتی اراجیف برای تخطئه خانواده ویاران امام که تحلیل نمی باشد.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
منظور از یاران امام هاشمی، موسوی، کروبی و... هستند کسایی که بخاطر منافع خودشون براشون مهم نبود سر کشور چی میاد.
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام برای منافع شخصی به این راه وارد نشدند ...!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
کاش به موضوع مطرح شده از سوی آقای روحانی درخصوص جنگ اقتصادی هم نظری بدهید.
Iran, Islamic Republic of
جواب اینه که بر فرض مرحوم هاشمی رییس فتنه و اشوب گران و اصلا ادم خیلی بد ولی برادر من حرف سید حسن این بود که چرا تاریخ رو تحریف میکنین؟ اقا جان مرحوم هاشمی چه خوب و چه بد هرچی که بود به فرمان امام ره فرمانده جنگ بود چرا از نقشش باز چه خوب و چه بد در جنگ هیچ چیزی نمیگید؟ خوب این تحریف مسلم تاریخ هست
علی
Iran, Islamic Republic of
ما وظیفه داریم از مظلوم ها بگیم اولویت با مظلوم های جنگ است.
Iran, Islamic Republic of
....
وطنی
سلام
مشکل این افراد نیستند. مشکل از کسانی است که پامنبری آنان هستند. اگر پامنبری نداشتند، جای نگرانی نبود.!!!
مهدی
احسنت تحلیل خوبی بود سید حسن در قبال انقلاب رفتارش درست نبود و با کسانی رفت و امد کرد که به راه امام ره اعتقاد زیادی نداشتند.!
Iran, Islamic Republic of
. ایشان دلشان میخواهد به هر دلیلی معروف باشند و سر زبان‌ها بیفتند پس باید حرف نو و ناگفته بزنند و خود را مطلع از امام رحمه الله نشان دهند !
Iran, Islamic Republic of
شما کجا و علامه سید حسن خمینی نواده روح خدا کجا؟
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم بد خواهان ، نواده روح الله پا جای پای جدش میگذارد ودشمنان خانواده امام را روسیاه می نماید.
Iran, Islamic Republic of
.... ، با اين نوشته ات ميزان عقل و شعورت رو نشون دادى ، عينهو جهان تيغى جهان نيوز به گمونم از مزدوران پايدارى هستى !!!!! .
محسن خجسته
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقا مثل اینکه شما یا حواست سرجات نیست یا از موتوری جنس میخری
چرا تاریخ رو میخای عوض کنی شما همون چیزی رو که بوده عنوان کن خود مردم و تاریخ قضاوت خواهد کرد چیزی رو که اربابت بهت گفته قرقره نکن
حداقل چند تا روزنامه بخون آقای مفسر
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
واقعا مشاراليه ثابت كرده كه هيچ وزن علمي ،فقهي وسياسي ندارد....
جانباز
Iran, Islamic Republic of
ادم تاسف میخوره از این تحلیلگرها...