جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سرقت مسلحانه منزل تحت عنوان مأمور کرونا

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 741412
معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی از دستگیری افرادی که تحت عنوان مأمور کرونا و به قصد ضدعفونی کردن منازل، وارد خانه‌های مردم شده و اموال آنان را به سرقت می‌بردند، خبر داد.
سرقت مسلحانه منزل تحت عنوان مأمور کرونا
به گزارش جهان نيوز،  سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز بیماری کرونا و افزایش استرس مردم، چهار نفر تحت پوشش انجمن‌های مردم یاری و به بهانه سم پاشی و ضدعفونی کردن برای مقابله با ویروس کرونا به منزلی واقع در غرب تهران وارد می‌شوند و سپس با تهدید سلاح کمری و سلاح سرد، با بستن دست و پای اهالی ساختمان اقدام به سرقت مسلحانه و ربودن طلا و وجوه نقد از مالباختگان به ارزش تقریبی یکصد و پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس متعلق به صاحب منزل، می‌کنند.

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه حاضر و پس از تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته مستقر در مسیر ورود و خروج سارقان فرار آنان از صحنه، تحرکات چهار جوان که در حوالی منزل مذکور، پرسه می‌زدند و سپس سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تیبا محل را ترک می‌کنند، به عنوان قوی‌ترین فرضیه پلیسی مورد رصد و تعقیب قرار گرفت؛ در نهایت با اقدامات پلیسی و فنی و با بهره گیری از امکانات نوین مخابراتی، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با بسیج همه امکانات و تجهیزات پلیسی و چهار عملیات پلیسی منسجم و همزمان چهار متهم در محدوده پیکان شهر و مسعودیه شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته نثاری، در بازرسی از منزل متهمان یک قبضه سلاح غیر واقعی طرح لاما، مقادیری قطعات لوازم خودرو که احتمالاً مسروقه بودند و مقادیری از طلاهای مالباختگان به ارزش ریالی تقریباً پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس مسروقه کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه رسیدگی، برای دستگیری سایر همدستان احتمالی، با اقدامات فنی و تعقیب، یکی متهم دیگر که متواری شده بود نیز مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت، که با ایجاد یک قرار صوری، در نهایت وی نیز در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و به طرح ریزی سرقت و مشارکت در جرم، اعتراف کرد.

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و کشف دیگر جرایم ارتکابی احتمالی و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *