پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۲

جزییاتی از تجمع امروز در تبریز +فیلم

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب: 741273
امروز فراخوانی به منظور تجمع در فضای مجازی برای حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان منتشر شده بود که این تجمع با تدبیر پلیس، مدیریت و تجمع‌کنندگان متفرق شدند.
جزییاتی از تجمع امروز در تبریز +فیلم
به گزارش جهان نيوز، به دنبال وقوع جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر مناقشه قره‌باغ، با توجه به قرابت فرهنگی و قومیتی مردم آذربایجان شرقی و تبریز با آن سوی مرزها به ویژه منطقه اشغالی قره باغ امروز فراخوانی برای تجمع در فضای مجازی برای حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان منتشر شده بود.

در تبریز طبق این فراخوان خیابان راسته کوچه (میدان نماز) انتخاب شده بود که امروز از حوالی ساعت ۱۷ شاهد تجمع حدود ۵۰۰ نفر بود که شعارهایی در حمایت از پایان اشغال قره باغ سر دادند.

در حاشیه این تجمع پراکنده، عده‌ای با شعارهای قومگرایانه سعی در متشنج کردن فضا را داشتند که با دخالت پلیس پایان یافت.

نهایتا این تجمع ساعاتی قبل پایان یافت.

علیار راستگو، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: امروز فراخوانی به منظور تجمع در فضای مجازی برای حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان منتشر شده بود که این تجمع با تدبیر پلیس، مدیریت و تجمع‌کنندگان متفرق شدند.

وی افزود: تجمع به شکل مسالمت‌آمیز در میدان نماز تبریز برای ساعتی برگزار و تمام شد‌. 
راستگو ادامه داد: بدیهی است هرگونه موضع‌گیری رسمی در خصوص سیاست خارجی و مناقشه قره‌باغ در حیطه اختیارات دستگاه دیپلماسی کشور است.
 
  همچنین در زنجان به دنبال فراخوان‌های صادر شده طی روزهای اخیر حدود ۵۰ نفر عصر امروز تلاش داشتند در سبزه میدان و پیاده راه تجمع کنند که با حضور نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی ‌انجام نشد.

گفتنی است چند نفر که به صورت مقطعی و پراکنده اقدام به سر دادن شعارهای قومگرایانه داشتند، توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند.
  یادآور می‌شود، موضع جمهوری اسلامی، حمایت از پایان اشغال قره‌باغ است که در برهه‌های تاریخی به تصویر کشیده شده است. اما در مقطع فعلی دخالت‌های خارجی از اسرائیل و ترکیه و گروه‌های تکفیری تا روسیه و آمریکا بر پیچیدگی این مناقشه افزوده و در آتش جنگ دمیده است.
مرجع : خبرگزاری فارس
برچسب ها: قره باغ تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اشعالگری درست نیست چه فلسطین باشه چه قره باغ
Canada
امت همیشه در صحنه و هاج و واج یعنی این....
Iran, Islamic Republic of
اندک پان ترکیستهای داخلی متوجه باشند که این جریان سازی‌ها نتیجه تلاشهای اسرائیل برای نفوذ در جمهوری آذربایجان و جهت ایجاد تفرقه و درگیری بین ماست و اگر غفلت کنیم اسرائیل میوه شوم خودش را از درخت تفرقه و غفلت می‌چیند و خوشحال به خانه بازمی‌گردد باید خیلی زیرک باشیم و فتنه گری را محکوم کنیم و بی تفاوت از کنارش نگذریم.
Iran, Islamic Republic of
چرا در زمان حمله ترکیه به تروریستهای کرد حتی حکومت هم متینگ بر علیه مبارزه با تروریسم داشت و کردهای ایران ازادانه مب تونستند از تروریستها حمایت کنند؟
کرد
Iran, Islamic Republic of
چون اون تجمعات ضد ترکیه بود و این تجمع آذری ها در حمایت از ترکیه
Iran, Islamic Republic of
پان ترکیست های وطنی از کشتار عثمانی در تبریز و اردبیل درس بگیرند !
کرد
Iran, Islamic Republic of
ترکیه باشد یا عثمانی دوست و برادر آذری هاست
Iran, Islamic Republic of
به اسم کرد کامنت نذار .
Iran, Islamic Republic of
........
United States
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این مناقشه هیچ ربطی به کشورمانداره نه اذربایجان غربی نه شرقی ونه اردبیل وفقط کشورمادراین برهه میتوانددرحل منافشات ازطریق گفتگودرصورت خواست دوطرف کمک کنه ،وامنیت مرزهای شمالی بایدتضمین بشه ازطرفین درگیرومردم این دیارعزیزشمالی هم بایدتجمعی درحمایت ازطرفین برگزارنکنن درشهرهای شمالی ایران درست است روزی قره باغ درزمانهای قدیم موردمناقشه ایران هم بوده ولی اون زمان به پایان رسیده والان بایدفقط مسولین مسله مشکل بزرگ خودکشوراقتصاد،مزاکره وغیره درست کنن
علی
Iran, Islamic Republic of
.....