جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۵

توجه رئیسی به قطع هفت درخت در یک روستا

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 741268
روز گذشته کلیپی از سوی کشاورزی خوانساری در فضای مجازی پخش شد که در آن فردی در اعتراض به قطع درختان گردو با حکم رئیس دادگستری خوانسار از آیت‌الله رئیسی تظلم‌خواهی می‌کند که در نتیجه آن رئیس دادگستری خوانسار توضیحاتی را ارائه کرد.
توجه رئیسی به قطع هفت درخت در یک روستا
به گزارش جهان نيوز، روز گذشته کلیپی از سوی کشاورزی خوانساری در فضای مجازی پخش شد که در آن فردی در اعتراض به قطع درختان گردو با حکم رئیس دادگستری خوانسار از آیت‌الله رئیسی تظلم‌خواهی می‌کند.

در این فیلم گفته می‌شود که حسینی رئیس دادگستری خوانسار حکم به قطع درختان گردوی ۳۰ ساله به دلیل قرارگرفتن در مجاورت جوی آب داده است.
 
  ساعاتی بعد ️علی نادری، مدیر کل روابط عمومی قوه قضاییه در توییتی نوشت: پس از تظلم خواهی چند کشاورز خوانساری در رابطه با صدور حکم قطع درختان گردو، رئیس قوه قضاییه در همان ساعت اولیه انتشار ویدئو، رئیس کل دادگستری استان اصفهان را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد.

سید اصغر حسینی، رئیس دادگستری خوانسار در این رابطه عنوان کرد: پس از وصول دادخواست دایر بر رفع ممانعت از حق و درخواست قطع اشجار از سوی دو برادر، موضوع در دادگاه خوانسار مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد که یکی از روستاییان با کاشت چندین درخت گردو مسیر شکات را مسدود و برای آنها در رفت و آمد، آبیاری و عبور چارپایان مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس دادگستری خوانسار ادامه داد: دادگاه بدوی در خوانسار پس از بررسی پرونده، حکم بطلان دعوی را صادر می‌کند؛ اما شکات در مرجع تجدیدنظر نسبت به رأی صادره اعتراض خود را ثبت می کنند.

وی افزود: دادگاه تجدیدنظر دو بار نسبت به این پرونده نقص وارد کرده و آن را برای بررسی و تحقیقات بیشتر و استماع اظهارات شهود، مطلعین، مواجهه حضوری و اخذ نظر کارشناسی به دادگاه خوانسار بر می‌گرداند.

حسینی گفت: در نهایت پس از دو بار بررسی در دادگاه تجدیدنظر و وصول نظریه کارشناسی مبنی بر اینکه این راه مسدود شده است، دادگاه تجدیدنظر با نقض حکم دادگاه بدوی خوانسار حکم به رفع ممانعت از حق و قلع و قمع اشجار صادر و شکات پس از قطعیت حکم، به تقاضای صدور اجراییه مبادرت می کند.

رئیس دادگستری خوانسار تصریح کرد: پس از صدور اجراییه در پاییز سال گذشته، شکات به محکوم علیه تا اول مهر ۹۹  به منظور فراهم کردن راهی برای رفت و آمد و تعریض مسیر مهلت می‌دهند همچنین طی این مدت تلاش‌های بسیاری جهت صلح و سازش بین دو برادر و روستاییان صورت گرفت که موفقیت آمیز نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرد محکوم تا مدت یاد شده به تعهد خود عمل نکرد و با درخواست مجدد شکات علی رغم میل باطنی حکم قطع حدود هفت درخت گردو با حداکثر ۱۰ سال قدمت اجرا شد.

اگرچه بررسی‌ها حاکی از ناچار بودن قاضی به صدور حکم قطع درختان دارد اما رویکرد قوه‌قضائیه در توجه به اتفاقات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قابل تقدیر است که دلیلی بر تحول مشی این قوه در توجه به ابزارهای جدید ارتباطی دارد.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Sweden
در شرع انوراسلام برای حفظ درختان ـ بخصوص درختان مثمر ـ چه سفارشها که نشده است..
Iran, Islamic Republic of
با سلام . بله شما درست می فرمایید ولی قاعده لا ضرر ولا ضرار فی الاسلام راهم باید در نظرگرفت.
مجید رئیسی
United Kingdom
ممنون از جناب رئیسی که حتی در فضای مجازی نیز اشراف دارند .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما مدافع درختان هستیم امید است مدافع انسانها بشویم