کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخراج؛ هدیه روز آتش‌نشان به آتش‌نشان منتقد!

خبرگزاری فارس , 10 مهر 1399 ساعت 3:00

«اخراج از کار» هدیه روز آتش‌نشانی شهردار کهریزک به آتش‌نشان منتقد بود، جایی که اعتراض نسبت به مسئول بالاتر در مقابل فرماندار به اخراج منتهی می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، صبح دوشنبه هفتم مهرماه به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی، حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری به همراه امین بابایی بخشدار کهریزک به طور سرزده از تعدادی از ایستگاه‌‌های آتش‌نشانی شهرستان ری بازدید و از زحمات پرسنل پرتلاش آتش‌نشانی با اهدای گل تقدیر کردند و ضمن گفت‌وگوی صمیمی با آتش‌نشانان، در جریان مشکلات و امور آن‌ها قرار گرفتند و بر ارتقاء سطح رفاهی آتش‌نشانان و ضرورت بروزرسانی تجهیزات ایستگاه‌های آتش‌نشانی تأکید داشتند. 

در همین بازدیدها در ایستگاه آتش‌نشانی کهریزک، یکی از آتش‌نشانان به نمایندگی از همکاران خود در حضور فرماندار به بیان مشکلات رفاهی و کمبودهای ایستگاه آتش‌نشانی همچنین انتقاد از رئیس ایستگاه پرداخت که فرماندار دستور پیگیری مطالبات آتش‌نشانان را داد. 

اما پس از بازدیدها، رئیس ایستگاه بلافاصله نامه‌ای به علی یحیی‌پور شهردار کهریزک می‌نویسد و در این نامه درخواست بازنشستگی آتش‌نشان منتقد را مطرح می‌کند!
در حالی که آتش‌نشان مذکور با ۱۸ سال سابقه فعالیت، شرایط بازنشستگی ندارد و شهردار کهریزک نیز بدون توجه به مطالبات نیروهای زیرمجموعه خود، به سرعت با این درخواست موافقت کرده و نامه را برای امور مالی پاراف می‌کند. 

شهردار کهریزک نیز با وجود اینکه تصویر نامه درخواست بازنشستگی آتش‌نشان مذکور در فضای مجازی منتشر شده است، تمامی مطالب عنوان شده در این زمینه را تکذیب و بحث اخراج آتش‌نشان منتقد را صرفاً سوءتفاهمی از سوی شهرداری کهریزک و کادر عملیاتی آتش‌نشانی عنوان کرد.

این آتش‌نشان که به نوعی خود را از کار برکنار شده می‌بیند، موضوع را به فرمانداری ری اطلاع می‌دهد و فرماندار ری ظهر همان روز این موضوع را پیگیری کرده و مانع اجرای درخواست رئیس ایستگاه آتش‌نشانی و شهردار کهریزک می‌شود و دستور می‌دهد به درخواست آتش‌نشان منتقد رسیدگی شود.

شهردار کهریزک که در ابتدا با درخواست رئیس ایستگاه آتش نشانی مبنی بر بازنشستگی زودهنگام آتش‌نشان موافقت کرده بود، در انتها موضوع را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: در پی دستورات اکید فرماندار تلاشگر شهرستان ری مبنی بر پاسخگویی به مطالبات شغلی و معیشتی نیروهای آتش‌نشان، بلافاصله موضوع تجهیز امکانات و رفاهیات و افزایش حقوق آن‌ها در دستور کار ویژه قرار گرفت.

این موضوع فعلا با پیگیری فرماندار ری و بخشدار کهریزک حل و فصل شد، اما در روزهای آینده باید ببینیم بحث تجهیز امکانات و سطح رفاهی پرسنل آتش‌نشانی تا چقدر افزایش می‌یابد و آیا مطالبات آتش‌نشانانی که ناجی جان و مال مردم هستند، محقق می‌شود و آقای شهردار به وعده خود عمل می‌کند یا خیر؟ 


کد مطلب: 741203

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/741203/اخراج-هدیه-روز-آتش-نشان-منتقد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com