پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲
از سوی چاووش اوغلو اعلام شد؛

موضع‌گیری وزارت خارجه ترکیه درباره قره‌باغ

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 741165
وزیر خارجه ترکیه به جانبداری از باکو در مناقشه قره‌باغ پرداخت و گفت در صورت درخواست کمک نظامی، آنچه را لازم باشد؛ انجام می‌دهیم.
موضع‌گیری وزارت خارجه ترکیه درباره قره‌باغ
به گزارش جهان نيوز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مناقشه قره‌باغ، ارمنستان را به اشغالگری متهم کرد و گفت جمهوری آذربایجان از خودش دفاع می‌کند و از توانایی بازپس‌گیری اراضی تصرف‌شده برمی‌آید.

وی همچنین در بخشی از اظهاراتش که از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نقل شد؛ گفت: چنانچه جمهوری آذربایجان طلب کمک نظامی کند؛ ترکیه آنچه را که لازم است؛ انجام خواهد داد.

پیشتر، رئیس جمهور آذربایجان گمانه زنی‌ها درباره مذاکره با ارمنستان را به منظور رفع تنش‌ها بین دو طرف پیرامون منطقه قره باغ، رد کرده بود.

باکو-ایروان از اوایل هفته جاری به شدت با یکدیگر درگیر شده‌اند حال آنکه تلاش همسایگانی چون ایران و روسیه برای پادرمیانی همچنان ادامه دارد.

درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره‌باغ از اوایل دهه ۱۹۹۰ در جریان است حال آنکه دور جدیدی از تنش‌ها، از جولای ۲۰۲۰ آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت آذربایجان باید از رژیم صهیونیستی جنایتکار اظهار برائت کند. ما پشتیبان آزادی قره باغ هستیم و قره باغ نباید مأمن صهیونیست‌ها شود.
Iran, Islamic Republic of
ارمنستان از سال 1992 تاکنون مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در منطقه قره باغ شده است.