جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۸۴
روحانی:

می‌گویند روحانی حرفش را درباره مدیریت و تحریم تغییر داده/ قبل از این دولت تحریم بوده نه جنگ اقتصادی/ در این ۳ سال جنگ اقتصادی اتفاق افتاده/ نگاه اصلی ما به تولید داخلی است/ البته که باید با دنیا تعامل کرد

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 741157
برخی از دوستان ما در فضای مجازی اشاره می‌کنند که قبل از این دولت هم تحریم وجود داشت و حالا هم هست. قبل از این دولت شما می‌گفتید که برخی از کاستی‌ها به خاطر تحریم است و برخی دیگر به خاطر مدیریت است، حالا امروز شما چه می‌گوئید؟
می‌گویند روحانی حرفش را درباره مدیریت و تحریم تغییر داده/ قبل از این دولت تحریم بوده نه جنگ اقتصادی/ در این ۳ سال جنگ اقتصادی اتفاق افتاده/ نگاه اصلی ما به تولید داخلی است/ البته که باید با دنیا تعامل کرد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به انتخاب وزیر صمت در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت صمت چند ماه بود که از طریق سرپرست اداره می‌شد و الحمدلله با رأی اعتماد مجلس از امروز وزیری در این مسئولیت سنگین مشخص شد و بار مسئولیت را به دوش گرفته است. وزارت صمت یکی از وزارت خانه‌هایی است که امروز در خط مقدم مبارزه در شرایط تحریم است و بار مسئولیت تأمین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از بار تولید را به دوش دارد. البته وزارت کشاورزی و وزارتخانه‌های دیگر هم مسئولیت تولید را در بخش خودشان بر عهده دارند.

وی افزود: چهار مسئله است که به عنوان مسئولیت‌های اصلی امروز در وزارت صمت است و در حکمی که من دیروز برای وزیر صمت صادر کردم در پیوست حکم سیاست‌هایی که وزارت صمت باید دنبال کند، خط مشی و برنامه‌ای که وزارت صمت باید دنبال کند را نیز ابلاغ کردم. چهار مسئولیت اصلی و مهم امروز بر عهده وزارت صمت است. اولی در بخش جهش تولید است. امسال همه ما مسئولیت داریم که این شعار را محقق کنیم و در زمینه تولید حرکت ما امسال بهتر از سال‌های قبل باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: علیرغم مشکلاتی که کرونابرای ما ایجاد کرده آماری که در این چهار پنج ماه اول امسال داده شده، نشان می‌دهد که نسبت به تولید در سال‌های گذشته ما شاهد رشد تولید هستی؛ ۱۸ درصد، ۸ درصد ،۱۲ درصد. آن هم در کالاهای مختلف و متنوع از کالاهای مهم تولیدی ما مثل فولاد و پتروشیمی تا کالاهای مورد نیاز مردم مثل لوازم خانگی و خودرو همه اینها امروز نسبت به ۵ ماهه پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و این بسیار مهم است که مردم ما بدانند که علیرغم همه سختی‌ها و فشار تحریم بخش تولیدی ما هم در کشاورزی و هم در صنعت و هم در بخش‌هایی از خدمات_که در بخش‌هایی از خدمات ما هنوز عقب هستیم_در هر سه بخش الحمدلله ما شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای هستیم.

وی همچنین گفت: این جهش و رونق تولید امسال به عنوان یک وظیفه مضاعف بر دوش همه ما است. با شرایط تحریمی که داریم بار اصلی تأمین ارز در سال‌های قبل مساله نفت، میعانات، گاز و امثال اینها بود. الان ما با مشکلاتی مواجه هستیم و شرایط ما شرایط سابق نیست. برخی از دوستان ما در فضای مجازی اشاره می‌کنند که قبل از این دولت هم تحریم وجود داشت و حالا هم هست.

رئیس جمهور ادامه داد: قبل از این دولت شما می‌گفتید که برخی از کاستی‌ها به خاطر تحریم است و برخی دیگر به خاطر مدیریت است، حالا امروز شما چه می‌گوئید؟

باید عرض کنم که جنگ اقتصادی در این ۳ سال اتفاق افتاده است. آنچه در گذشته بوده کم یا زیاد تحریم بود و نه جنگ. در شرایط قبل از این دولت، دولت حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر می کرده است. آن هم نفت با قیمت ۱۲۰ دلار، آن روزهایی که قیمت نفت پایین آمده بود یعنی در اوایل سال ۹۲ تازه شده بود ۱۰۴ دلار. یعنی قیمت بالای صد دلار بوده است. البته این معنایش این نیست ک ما در برابر توطئه‌های دشمنان ترسیدیم و عقب نشینی کردیم یا مشکل داریم، اما شرایط جنگ با شرایط صلح متفاوت است و همه باید این واقعیت‌ها را بدانند و روی آن دقت کنند.

وی در مورد چهارمین وظیفه وزارت صمت نیز اظهار داشت: چهارمین وظیفه‌ای که این وزارتخانه بر عهده دارد نظارت بر بازار است، بسیار مهم است که در شرایط جنگ ما بازار را مراقبت کنیم، انبارها و گمرکات را مراقبت کنیم. این تصمیماتی که در روزهای اخیر گرفته شد برای اینکه بانک مرکزی کمک کند، گمرک کمک کند تا بتوانیم ۸ میلیون تن کالای دپو شده که ۳.۵ میلیون تن کالاهای اساسی است را آزاد کنیم. کالا خریداری شده، کالا حمل شده با کشتی آمده و در بندر پیاده شده و در آنجا انبار شده اما امروز نمی‌تواند از گمرک خارج شود. خب این البته بعضی‌ها مشکلاتی دارد که باید حل و فصل شود منتهی باید سرعت ببخشیم به این کار تا وزارت صمت بتواند نظارت دقیق را بر بازار و بر انبارها به خوبی داشته باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در جلسه اخیر دولت الکترونیک تصمیم گرفتیم که در جلسه آینده که چند هفته دیگر تشکیل می‌شود موضوع ما سامانه‌ای باشد که از ثبت سفارش شروع می‌شود و می‌آید تخصیص و تأمین ارز و می‌رود به سفارش کالا و زمانی که کالا تهیه می‌شود و زمانی که بر روی کشتی حمل می‌شود و اینکه چه زمانی به بندر می‌رسد و چه زمانی تخلیه می‌شود و چه زمانی از بندر خارج می‌شود و در کدام بندر قرار می‌گیرد و بعد در چه فروشگاه‌هایی توزیع می‌شود، تمام این چرخه باید بیاید در داخل سامانه. اگر ما در این سامانه همه اطلاعات را جمع کنیم آن وقت نظارت آسان‌تر می‌شود.البته در کنار وزارت صمت، وزارت دادگستری، تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه همه باید در کنار هم باشیم تا این مشکل حل و فصل شود و ما بتوانیم به نتیجه برسیم.

روحانی همچنین اظهار داشت: من در اینجا می‌خواهم نکته‌ای را محضر مردم عزیز عرض بکنم چون گاهی اوقات در رسانه‌ها بعضی حرف‌ها زده می‌شود که باید توضیح داده شود و مردم واقعیت آن را بدانند. می‌گویند اشکال این است که این دولت نگاهش به بیرون است، اگر نگاهش به داخل بود ما این مشکلات را نداشتیم. خیلی خوب، من می گویم که پاسخ این حرف پنجشنبه‌ها است. هر پنجشنبه ما داریم به این حرف پاسخ می‌دهیم. اتفاقاً نگاه ما به داخل است.

رئیس جمهور اظهار داشت: نگاه اصلی ما به تولید داخلی است، این افتتاح‌هایی که هر روز دارد انجام می‌گیرد، همین دیروز ۳,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برق افتتاح شد.

معمولاً در دولت‌های قبل در طول سال برقی که اضافه می‌شد مثلاً ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ مگاوات بوده است. ما در این ۵ ماه ۱۶۱۰ مگاوات برق افتتاح کردیم و همینطور تا پایان سال ادامه دارد. نیروگاه‌های متعددی داریم و ۱۰ واحد نیروگاهی دیگر تا پایان سال افتتاح می‌شود. ما نگاهمان به بیرون است یا نگاهمان به داخل است؟ ما که تولید محصولات کشاورزی مان از ۹۷ میلیون تن رسیده به ۱۳۰ میلیون تن، این یعنی نگاه ما به داخل است یا به خارج؟ ما که در بنزین و گازوئیل و گاز و گندم و حتی در برخی از محصولات نزدیک شدیم به خودکفایی و خودکفا شدیم، نگاه ما به داخل بود یا به خارج؟ ما نگاهمان به داخل است.

وی افزود: اینکه گاز ما از ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز به ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد به خاطر این است که نگاه ما به داخل بوده است. اینکه فولاد ما نسبت به سال ۹۲ نزدیک به دو برابر است، اینکه در آلومینیوم ۷۰ درصد اضافه تولید داریم، در بقیه امور و در پتروشیمی حرکتی که ایجاد شده در جهش دوم و سوم نشان می‌دهد که پس این حرف نادرست، ناصحیح و غلط است و این حرف تحریف کننده را تکرار نکنید. نگویید نگاه دولت به بیرون است.

روحانی ادامه داد: بله، نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد و ۱۰۰۰ بار دیگر هم این را تکرار می‌کنیم؛ تعامل! ما گفتیم تعامل سازنده، مقام معظم رهبری تصحیح کرد فرمود: «تعامل گسترده سازنده» بله تعامل سازنده، تعامل گسترده، ما باید با دنیا رابطه داشته باشیم. ما واردات داریم، صادرات داریم، جنس وارد و صادر می‌کنیم. اینکه نگاه ما به بیرون است یا به داخل، شما امروز می‌بینید امروز ۳۵۰ شرکت دانش بنیان شرکت شتاب دهنده داریم، در روز اول این دولت یک دانه هم نداشتیم. الان ۳۵۰ شرکت داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما ۵۲۰۰ شرکت دانش بنیان داریم، در آغاز دولت ۵۵ تا داشتیم، ۹۵ برابر شده شرکت‌های دانش بنیان، این همه شرکت دانش بنیانی که در داخل درست شده این ها نگاه به داخل است یا به بیرون؟ نگاه به جوان‌ها است، نگاه به دانشگاه و جوانان تحصیلکرده این جامعه است. واقعیت‌ها را برای مردم بگوییم، مشکلات را بگوییم، اما کارهایی که انجام شده را هم برای مردم توضیح دهیم و بگوییم که مردم واقعیت‌ها را بدانند که ما در چه شرایطی هستیم. اگر کسی بگوید همه مشکلات بر دوش مدیریت اجرایی این دولت است این حرف اشتباه و غلط و نادرست است. ما همه امروز بار سنگین بر دوش داریم، این بار سنگین را باید تحمل کنیم و به مقصد برسانیم، قوای سه گانه، نیروهای مسلح و مردم عزیز ما.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما باید کار را به مردم واگذار کنیم، اینکه ما می‌گوئیم سهام باید بیاد و به مردم واگذار شود، اینکه ما می‌گوئیم شرکت‌ها باید به مردم واگذار شود، اینکه می‌گوئیم کارخانه‌ها باید به مردم واگذار شود، اینکه ما می‌گوئیم سیاست‌های اصل ۴۴ باید اجرا شود، مدیران ما را دلسرد نکنید، حالا اگر یک مورد هم بر فرض در واگذاری اشکال پیدا شده خب بروید اشکالش را رفع کنید. اصل واگذاری را زیر سوال نبریم، کار باید به مردم واگذار شود، بله چیزهایی هست مثلاً امور زیر ساختی است، اینها را باید دولت به عهده بگیرد، کارخانه‌های تولید مهم و مادر هست ممکن است که دولت بر عهده بگیرد، در مناطق محروم باید سرمایه گذاری شود و مردم عادی نمی‌توانند و برای آنها نمی صرفد که سرمایه گذاری کند آنجا را دولت باید سرمایه گذاری کند اما بقیه امور را باید به مردم واگذار کنیم، ما باید تسهیل کنیم که مردم بیایند. یک شرکت واگذار شود آنقدر اما و اگر گفته می‌شود که ۱۰ شرکت دیگر هم که در نوبت هستند دیگر نمی آیند.

روحانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که اقتصاد و تولید در اختیار دولت باشد مسائل ما حل نمی‌شود. ما باید رقابت را آزاد کنیم و بگذاریم مردم به صحنه بیایند. ما باید سرمایه ایرانیان را جذب کنیم، سرمایه خارجی را جذب کینم، امنیت بدهیم، ما اگر امنیت بدهیم به ایرانی‌های خارج از کشور سرمایه زیادی هست در خارج، اینها می‌آید در داخل. به نفع آنهاست به نفع مردم و کشور است. هم باید امنیت شخصی به آنها بدهیم، هم امنیت به سرمایه شأن بدهیم، هم کسی اگر می‌خواهد ارزش را خارج کند باید بتواند به راحتی خارج کند. بنابراین در این زمینه کاملاً نظر دولت بر این است که باید تولید و اقتصاد را جز در امور خاص به مردم واگذار کنیم تا بتوانیم در سال جهش تولید حرکتمان را تسریع کنیم.

روحانی اظهار داشت: البته الان در شرایطی هستیم که هر روز آمریکایی‌ها دنبال یک توطئه جدید هستند تا آن را انجام دهند. آمریکایی‌ها در یک شرایط بسیار سختی گرفتار شدند، حالا شما دیشب اگر مناظره را بعضی از مردم ما دیده باشند و یا امروز در فضای مطبوعاتی و مجازی بخوانند می‌بینید که آنها در چه اوضاعی گرفتار شده اند. از یک طرف بدترین مدیریت را در کرونا داشتند، از یک طرف بدترین بیکاری امروز دامن آنها را گرفته است، از یک طرف ناآرامی داخلی از شرایط قبل بدتر است. از طرف دیگر در سیاست خارجی اینها هیچ پیروزی ای به دست نیاوردند. در سیاست خارجی همواره ناموفق بودند. نه تنها نسبت به ایران، بلکه نسبت به منطقه و پاسفیک و اروپا و نفتا هم ناموفق بودند، همه جا ناموفق بودند. یک کشوری که در داخل این همه مشکل دارد طبیعی است که می‌خواهد آنها را به دنیای بیرون منتقل کند. علیه ایران هم توطئه و تلاش می‌کند.

وی افزود: البته تا ما اسم آمریکا را می بریم و می‌گوئیم آمریکا دارد توطئه و جنایت می‌کند، کانال‌های خارج نشین آنچنان ماتم می‌گیرند و عزادار می‌شوند، می‌گویند نه اینطور نیست. تا دولت می‌گوید که آدرس واشنگتن دی سی است خیلی عصبانی می‌شوند و عده‌ای هم در کنار و گوشه دنبال آنها را می‌گیرند، چه شما بپسندید، چه نپسندید. امروز خصمانه ترین و جنایت کار ترین سیاست‌ها را آمریکا علیه ملت ایران و این ۸۴ میلیون جمعیت به کار گرفته است.

رئیس جمهور ادامه داد: راه در برابر این مشکلات چیست؟ جز وحدت، جز اتحاد، جز اینکه دست هم را بگیریم، جز اینکه به این تریبون‌هایی که ملت در اختیار ما گذاشته به این تریبون‌ها احترام بگذاریم [راهی نداریم.] سخنی بگوییم به نفع مردم، سخنی بگوییم به نفع اتحاد، سخنی بگوییم در کنار آن وصیت مولای ما امیر المومنین که فرمود مردم اگر می‌خواهید موفق و پیروز شوید در زندگی و جامعه و آخرت و دنیایتان تواصل داشته باشید و به هم نزدیکتر شوید. به هم دیگر کمک کنید و دست یاری به سوی هم دراز کنید، از نقشه کشیدن علیه هم که تقاطع و جدایی است فاصله بگیرید.

روحانی ادامه داد: اگر ما در مسیر جدایی باشیم و در مسیر اینکه رقابت‌های حزبی و جناحی را پیش بکشیم، به جای اینکه مسائل مردم را مد نظر قرار دهیم، مسلماً ما به آن اهدافی که باید نمی رسیم. دشمنان ما که امروز در این سه سال ناموفق بودند، ان شالله در این ماه‌های آخری هم ناموفق خواهند بود، شرایط اینچنین نخواهد ماند و تغییرات داریم. ما اگر بایستیم محکم و متحد باشیم و صدای ما واحد باشد و عمل ما در کنار هم باشد از این مشکلات می‌توانیم عبور کنیم. راه هم افزایی و همکاری است و راه وحدت زبانی است و راه وحدت عملی است. ان شالله خدا همه ما را موفق کند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و آنچه که اهداف ملی ما است آنها را به ثمر برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت
وزارت صمت یکی از وزارتخانه‌هایی است که در خط مقدم شرایط مبارزه با تحریم است پس چرا تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور نکرده است و نمی کند و همچنان نیز ادامه دارد
در جنگ اقتصادی باید همراه و همگام دولت بود
Iran, Islamic Republic of
در جنگ اقتصادی باید همراه و همگام دولت بود نه اینکه با دشمنان همصدا برای شکست دولت
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس جمهور دقیقا بفرمایند فرق بین تحریم و جنگ اقتصادی چیست؟
Iran, Islamic Republic of
زمان دولت دهم چرا همچین نظری نداشتید؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
جنگ اقتصادی تدبیر می خواهد ...هدر رفت میلیاردها ارز۴۲۰۰باواردات غیر ضروردربحران ارزی...عدم تقویت کشاورزی ودامداری وتولید داخلی و...مصادیق نابخشودنی اهمال هستند
Iran, Islamic Republic of
چه عجب آمریکا از نظر شما که کدخدا بود حالا شده دشمن، چرا زمان دولت دهم با دولت همراه و همگام نبودید.
....
United States
از سکه ۱۴ میلیونی چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی اگر نظرشما تولید داخلی بود
در مدت هفت سال مملکت سرو سامان گرفته بود؟
شما دلتان می خواست با کدخدا ببندی؟
United States
آیت الله بهجت به حسین شریعتمداری: آخرت‌تان سخت است
خسارت محض
United States
چه ربطی داشت ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اینجا همه چیز سانسور میشه
Iran, Islamic Republic of
...
M.sh
Iran, Islamic Republic of
مگر شما نبودید که برای رای اوردن میگفتید مردم اگر به ما رای ندید جنگ میشه!؟ مگر شما نگفتید که برجام سایه جنگ را دور کرد!؟ احتمالا سایه جنگ رو بردو خود جنگ رو اورد!.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
تروریست و جنگ طلب از نظر غربی ها حاج قاسم بود. حاج قاسم هم توسط دولت تروریست امریکا ترور شد. با برجام هم که خودمان به غربی ها مجوز دادیم که حاج قاسم تروریست است. زیرا در لیست ادعایی تروریستها نام حاج قاسم با چهار املای مختلف امده است.
از نظر امریکایی ها حاج قاسم جنگ افروزی می کرد و حذف شد.
منظور از سایه جنگ همان سایه حاج قاسم بود که برداشته شد
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی شما هم عذرخواهی کنید
Iran, Islamic Republic of
تذکر نماینده ساری به رئیس‌جمهور درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران توسط رئیس جمهور حل نخواهد شد و نمی شود
Iran, Islamic Republic of
بانک های خصوصی نقش خود را در روند توسعه آذربایجان غربی ایفا نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
70 درصد لوازم خانگی به دلیل بی مدیریتی و نظارتی دولت روحانی به دست مصرف کننده نرسیده است
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد دولت روحانی دراین مدت هفت و هشت قیمت هر کیلو مرغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان شد
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! یادتان هست به مردم وعده دادید خیالشان از بابت دلار راحت باشد/ گرانی دلار و مسکن، محصول دولت لیبرالی است که با برجامش کشور را معطل کرد
Iran, Islamic Republic of
وقت گذاشته اید تا قیمت گوشت 115 تا 120 هزار تومان شده است.
Iran, Islamic Republic of
وضعیت امروز کشور به ویژه در حوزه مسکن و مسائل معیشتی نتیجه عملکرد مدیران ناکارآمد است.
Iran, Islamic Republic of
عربستان منشا اخبار جعلی، نفاق و تروریسم در جهان است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قبل از شما تحریم بود حالا با سیاست شما جنگ اقتصادی شد؟.
Iran, Islamic Republic of
الان در جنگ اقتصادی و شدیدترین تحریمها هستیم
Iran, Islamic Republic of
وزارت صمت یکی از وزارتخانه‌هایی است که در خط مقدم شرایط مبارزه با تحریم است. به خاطر همین بعد از ۵ ماه برایش وزیر انتخاب کردید؟
Iran, Islamic Republic of
سوال از رئیس جمهور محترم:
شما چرا آن رجزهایی که قبل از انتخابات می خوانی کمی الان نمی خوانی؟!
جناب: دلمان حسابی تنگ آن نطق شما شده!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی و اصلاح طلبان دو سال آخر دولت دهم را تقصیر دولت وقت میدونستن، اما عملکرد فاجعه بار خود رو تقصیر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
اسم تحریم های بی سابقه 90 تا 92 تحریمه، اسم تحریمهای الان جنگ اقتصادیه، روحانی: 80 در صد مشکلات نتیجه سومدیریته 20 در صد حاصل تحریمه
Iran, Islamic Republic of
اسم تحریم های بی سابقه 90 تا 92 تحریمه، اسم تحریمهای الان جنگ اقتصادیه، روحانی: 80 در صد مشکلات نتیجه سومدیریته 20 در صد حاصل تحریمه
مجید سجادی پناه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مقام معظم رهبری در سال 92 چندین بار از عبارت جنگ تمام عیار اقتصادی صحبت فرمودند و سیاست های اقتصادی مقاومتی را برای مقابله با آن ابلاغ کردند.
بهتر است رییس جمهور محترم دقت بیشتری مبذول فرمایند
Iran, Islamic Republic of
بهانه دولت برای گرانی ها:
1- اول رئیسی
2- دلواپسان
3- موشکهای خودی!!
4- شعار علیه امریکا یا همان کدخدا!!
5- برجام
6- مفسدان اقتصادی
7- دلالان ارزی
8- کرررروووونا
9- جنگ
10- ادرس درست ترامپ
11-
12-
13- شما بگید و خسته شدم!!!
8-
Iran, Islamic Republic of
قرار بود برجام سایه جنگ را از سر کشور برداره !!!! ولی ظاهراً سایه که چه عرض کنم نعش !!! جنگ را رو سرمان انداخته
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سایه حاج قاسم را برداشت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که در موقع مذاکره شعار سر می دادند مذاکره با آمریکا و اروپا بسیار عالی است سکوت اختیار کردند.
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما جنگ اقتصادی نیست/ بی مدیریتی بی نظارتی و بی نظمی و بی خیال دولت است.
Iran, Islamic Republic of
قیمت ها تولید داخلی چه ارتباطی به تحریم، دلار، ترامپ ، کاخ سفید و آمریکایی ها دارد.
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی که درکشور از کالا، اجناس و خودرو و... خارجی استفاده می کنند؟ دولت، دولتمرداند، مسئولان و نمایندگان مجلس!
Iran, Islamic Republic of
از ابتدا حرف شعار و سخنرانی بوده است
Iran, Islamic Republic of
تولید تخم مرغ ۲۰ درصد کاهش یافت
Iran, Islamic Republic of
قیمت مسکن تابع نرخ دلار است؟
Iran, Islamic Republic of
افزایش افسارگسیخته نرخ‌ها در کشور؛ کمر مردم زیر بار عدم تثبیت قیمت‌ها خم شد
Iran, Islamic Republic of
دولت در بورس دخالت می‌کند
Iran, Islamic Republic of
اینکه بگویم بارالها این شش ماه آینده را زودتر تمام بفرما مساویست با اینکه بگویم ای خدا عمرم را شش ماه کاهش بده !
متاسفانه آمین !!
Iran, Islamic Republic of
سکه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد متاسفانه برخی ها هنوز هم از ناتوانی و ناکامی حسن روحانی دفاع و حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
نگاه اصلی دولت تاکنون به تولید داخلی نبوده است و فقط نگاه اصلی دولت تاکنون کشورهای غربی و برجام بی مورد بوده است.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! گرانی مرغ و تخم مرغ هم تقصیر آمریکاست؟!
Iran, Islamic Republic of
مذاکره روحانی و ظریف و عراقچی با آمریکا و اروپا فاجعه بار بوده است.
توافق هسته ای و برجام مردم ایران را گرفتار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
جزئیات تماس تلفنی روحانی با نخست وزیر ارمنستان
ارمنستان یک کشور اشغالگر است/.
Iran, Islamic Republic of
جنگ اقتصادی به خاطر سیاست نادرست، غلط و اشتباه شما بوده است با آمریکایی ها و کشورهای اروپایی و... سیاسی بازی کردید.
Iran, Islamic Republic of
.......
احمد
Iran, Islamic Republic of
مردم درجنگ اقتصادی با تئوریها و سیاستهای لیبرال دولت هستند!
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو تولید داخلی 6 تا 7 میلیون تومانی 100 تا 400 میلیون تومان شده است ....
Iran, Islamic Republic of
ما در رسانه ها و... اعلام کرده ایم که مشکلات ما با آمریکایی ها و کشورهای اروپایی از طریق مذاکره و توافق هسته ای حل نمی شود ولی متاسفانه شماها شعار سر می دادند مذاکره با آمریکا و اروپا خیلی خوب و بسیاری عالی است.
Iran, Islamic Republic of
روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم
Iran, Islamic Republic of
آیا ایران و آمریکا در نهایت مذاکره می‌کنند؟
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک در فعالیت های هسته ای مسیری را می رود که رژیم صهیونیستی طی کرد..
Iran, Islamic Republic of
مقامات انگلیس و آمریکا زمینه حمله صدام به ایران را فراهم کردند...
Iran, Islamic Republic of
زمینه های جنگ با ایران پس از دیدار وزیر خارجه وقت انگلستان و معاون وزیر خارجه ایالات متحده از بغداد چیده شد یعنی زمانی که صدام حسین معاون رئیس جمهور بود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در کشور در برابر مقابل تحریم و جنگ اقتصادی گزینه وجود ندارد.
بزرگترین تهدید علیه مردم ایران از سال 1357 تاکنون درمنطقه، آمریکا و اسرائیل است.
کشورهای جنایتکار شماره یک حاشیه خلیج فارس از آمریکا و اسرائیل حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
برجام مقدس دولت روحانی تاکنون سفره مردم را چگونه کوچک کرد؟
Iran, Islamic Republic of
برجام از نگاه مردم شکست خورده است
Iran, Islamic Republic of
اعتراف اصلاح طلبان: هدف برجام موشکی است
در حال حاضر اروپا به نیابت از آمریکا در پی تعمیم برجام به حوزه موشکی و منطقه‌ای است. .
Iran, Islamic Republic of
پاسخی دندان شکن به دخالت های آمریکا می دهیم.
آمریکایی ‌ها جنایتکار فقط زبان زور را می‌فهمند.
صهیونیست ‌ها جنایتکار فقط زبان زور را می‌فهمند.
صهیونیست‌ها به تجاوزگری در خاک سوریه ادامه دهند، پاسخ قاطعی می‌گیرند.
Iran, Islamic Republic of
برجام بازیچه دست آمریکای جنایتکار است
اسیر
Iran, Islamic Republic of
خب جنگ اقتصادی چرا به راه افتاد؟ این که میگفت من بلدم با دنیا حرف بزنم و برجام و...
فقط دروغ و حقه بازی و...
محسن
Iran, Islamic Republic of
مغلطه و فرافکنی و بزرگنمائی کارهای کوچک دولت، تنها حربه حسن روحانی در نشان دادن کارنامه ای قابل قبول است.... اینها رو نگه چی بگه؟!!!!!!
United Arab Emirates
..........
United States
راهکار مذاکره با دشمن از اول اتقلاب یکبار بدستور امام برای اتش بس با عراق و دو بار بعد از رحلت ایشان انجام شده ،بعید نیست مجددا انجام ان ضروری به نظر برسد ضمنا اشتباهات اقتصادی ما در دوره اقای احمدی نزاد و اقای روحانی که دلار های زیادی را از دست دادیم بعنوان ضعف مدیریت در ایجاد بحران اقتصادی فعلی بی تاثیر نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
چقدر زیباست که به خاطر خدا و دلسوزی برای کشور برادر و همسایه عراق موضعی اتخاذ کنی و بعد که متوجه اشتباه برداشت خود شدی صریحا عذرخواهی کنی! این از اوصاف مقلدین مراجع تقلید تشیع و امثال آقای شریعتمداری است.
Iran, Islamic Republic of
در تفاوت آقای شریعتمداری مدیر مسئول محترم کیهان با دولتمردان این دولت همین بس که ایشان مثل یک مرد اشتباه خود را در تلقی از بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی پذیرفت و عذرخواهی کرد ولی دولتی‌ها اشتباه خود را تا می‌توانند توجیه می‌کنند و یک‌بار عذرخواهی نمی‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
بعضی از کسانی که دفاع از مرجعیت در عراق را بهانه قرار داده و به کیهان به خاطر یک اشتباه برداشت تاختند در اندیشه‌شان چیزی به عنوان اعتقاد به مرجعیت دیده نمی شود. این را با یک جست‌وجوی ساده در گذشته‌شان می‌توان فهمید.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی؛ از مردم عذرخواهی کنید
Iran, Islamic Republic of
دلیل افزایش ۲۰میلیون تومانی قیمت مسکن مهر چیست؟
Iran, Islamic Republic of
بدترین عملکرد اقتصاد در کشور از سال 1397 تاکنون به ثبت رسید
Iran, Islamic Republic of
لشکر روحانی تاکنون ثابت کرد که عامل اصلی گرفتار مردم ایران بوده است، نه تحریم های آمریکا
دوستان روحانی عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور و... هستند.
Iran, Islamic Republic of
چرا دستگاه های نظارتی برقیمت کالاها و اجناس و... نظارت ندارند و قیمت ها ازسال 1397 تاکنون پایین نیامده است.
افزایش قیمت ها ناشی از بی نظارتی است.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت به فکر مردم نیست
چرا مجلس به فکر مردم نیست
چرا دولت و مجلس برای گرانی کاری نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
شما دوسال آخر دولت قبل به فکر منافع حزبی و قبیله ای گروهی خود بودید، الان حرف از منافع ملی میزنید، هر وقت خودتونید منافع ملی میشه، هر وقت پیروز انتخابات شدید همه چی درسته، هر وقت شکست خوردید تقلب شده، بی منطقی در این حد رو ندیده بودم
Iran, Islamic Republic of
جنگ اقتصادی که ستون پنجم بسیاری دارد
Iran, Islamic Republic of
قرار بود روحانی تحریمها را بردارد تحریمها که برداشته نشد هیچ تشدید هم شد و گرفتار جنگ اقتصادی هم شدیم این چه برجام نافرجامی بود
Iran, Islamic Republic of
جالب است یک بنده خدایی بود ادعا می کرد سایه جنگ را هم از سر کشور رفع کرده است با وجیزه ای به نام برجام الان از جنگ اقتصادی سخن می گوید ؟؟؟ یک زمانی ادعا می کردند مشکل را با آمریکا حل کرده اند الان سخن از جنگ می گویند و آن را از تحریم جدا می دانند ؟؟؟ راستی شما یادتان می آید چه کسی بود؟؟؟؟