کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت ۱۸۰۰ نخبه به کشور طی سه سال گذشته

خبرگزاری مهر , 9 مهر 1399 ساعت 2:00

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از بازگشت ۱۸۰۰ نخبه به کشور از ۱۰۰ دانشگاه طی سه سال گذشته خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، سورنا ستار عصریسه شنبه در نشست خبری که به میزبانی سالن امام علی (ع) استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد رشد ۱۰ برابری طی دورانی که کشور درگیر کرونا بوده است، هستیم، گفت: آن دسته از شرکت‌هایی که در دوران کرونا اقدام به برگزاری آموزش‌های مجازی در حوزه سلامت کردند، از رشد بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها برخوردار بودند.

وی با یادآوری اینکه اتفاقات خوبی بعد از شیوع ویروس کرونا در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان رخ داده است، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که قادر به تولید اقلامی چون کیت تشخیص بیماری کرونا و نیز داروهای مؤثر بر این بیماری هستیم، این در حالی است که هیچ‌کدام از این اتفاقات در گذشته به واقعیت تبدیل نشده بود ولی امروز رنگ حقیقت به خود گرفته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز به دلیل اتفاقات خوبی که در حوزه داروهای مؤثر بر بیماری کرونا رخ داده، شاهد واردات دارو به کشور در این حوزه نیستیم، تصریح کرد: فارغ از اینکه امروز در این زمینه به خودکفایی دست یافته‌ایم، در زمینه اقلامی چون سی. تی. اسکن و … به کشورهای اروپایی و.... صادرات نیز داریم که همه این‌ها به همت شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شده است.

ستاری با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم امسال برای اولین‌بار در خصوص واکسن‌های آنفلوانزا، از توان یکی از شرکت های دانش بنیان که به تازگی وارد حوزه داروسازی شده، استفاده کنیم، ادامه داد: در همین راستا هفت مجموعه در حوزه تولید واکسن کرونا در کشور فعال بوده و به زودی شاهد افتتاح چند مورد واکسن با حضور رئیس‌جمهور خواهیم بود.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشت نخبگان، از بازگشت بیش از ۱۸۰۰ نفر از ۱۰۰ دانشگاه برتر به کشور خبر داد و اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که به عینه می‌بینیم روند بازگشت نخبگان به کشور با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مرادماه امسال روند بازگشت نخبگان ۲ برابر شده است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز اکثر نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: آمار حاکی از آن است که طی مردادماه امسال، روند بازگشت نخبگان به کشور ۲ برابر شده است و امروز نخبگان سهم به‌سزایی در موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌اند.

ستاری همچنین با تاکید بر اینکه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان دلیل اصلی بازگشت نخبگان به کشور بوده است، بیان کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات و سلول‌های بنیادی به موفقیت‌های روزافزونی دست یافته است و همین امر باعث شده است که ایران در این زمینه جزو یکی از کشورهای قدرتمند باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در حال حاضر ۴۱ شرکت دانش‌بنیان در تابلوی بورس با ارزش بالای ۲۵۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد و شرکت‌های زیادی نیز به سمت تابلوی بورس حرکت می‌کنند.

ستاری خاطرنشان کرد: ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کند که طی سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.


کد مطلب: 741094

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/741094/بازگشت-۱۸۰۰-نخبه-کشور-طی-سه-سال-گذشته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com