پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رونمایی از نسخه فرانسوی حذف حزب‌الله!/ مکر مکرون؛ قرار دادن لبنانی‌ها را بر سر دو راهی جنگ داخلی یا تسلیم

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 741086
مکرون لبنانی‌ها را به جنگ داخلی تهدید کرده و با قرار دادن آنها بر سر دو راهی جنگ داخلی یا تسلیم، گفته؛ هیچ هراسی از جنگ داخلی ندارد اما حزب‌الله نمی‌تواند با اسرائیل در سوریه بجنگد و در عین حال یک حزب سیاسی قابل احترام باشد!
رونمایی از نسخه فرانسوی حذف حزب‌الله!
به گزارش جهان نيوز، پایگاه خبری نورنیوز در گزارشی به سخنان مکرون مبنی بر قرار دادن لبنانی‌ها بر سر دو راهی جنگ داخلی یا تسلیم و به‌نوعی خلع سلاح حزب الله پرداخته است که بخش‌هایی از آن از نظرتان می‌گذرد.

یک روز پس از انصراف «مصطفی ادیب» از ادامه رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید لبنان، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه طی سخنانی مزورانه از منویات قلبی خود در خصوص آینده لبنان رونمایی کرد.

رویای سعودی آمریکایی حذف حزب الله 
مکرون ابتدا بدون اشاره به طرف‌های خارجی مداخله‌کننده در لبنان، تاکید کرد هیچ مدرکی دال بر نقش ایران در جلوگیری از تشکیل دولت لبنان وجود ندارد. این در حالی است که پادشاه سعودی اخیرا آشکارا خواستار خلع سلاح حزب‌الله شده و آمریکایی‌ها علنا خواستار تشکیل دولتی بدون حضور حزب‌الله در لبنان شده بودند.

دو راهی جنگ داخلی یا تسلیم!
رئیس جمهور فرانسه به صورت کاملا هوشمندانه و هدفمند حذف شیعیان از ترکیب کابینه و جنگ علیه حزب‌الله را تصمیمی غیر مسئولانه توصیف کرد و بر عزم جدی فرانسه برای همکاری با شرکای منطقه‌ای از جمله ایران تاکید و حمایت از ایده حمله به حزب‌الله را زمینه‌ساز سقوط لبنان دانست.

مکرون در ادامه لبنانی‌ها را به جنگ داخلی تهدید کرد و با قرار دادن آنها بر سر دو راهی جنگ داخلی یا تسلیم، گفت هیچ هراسی از جنگ داخلی ندارد اما حزب‌الله نمی‌تواند ارتشی باشد که با اسرائیل در سوریه بجنگد و در عین حال یک حزب سیاسی قابل احترام در لبنان باشد!

ترجمه فرانسوی خلع سلاح حزب‌الله
این اظهارات مکرون در واقع ترجمه فرانسوی خواسته‌های مداخله‌جویانه پادشاه سعودی مبنی بر لزوم خلع سلاح حزب‌الله است، همان خواسته‌ای که مردم لبنان در انتخابات پارلمانی 2018 به آن یک «نه» بزرگ گفتند و امروز تاوان این انتخاب خود را در قالب جنگ اقتصادی، سیاسی و امنیتی می‌پردازند.

مکرون در حالی با تکرار ادعاهای گروه‌های سیاسی لبنانی مخالف مقاومت، عملا انگشت اتهام را به سوی سلاح مقاومت نشانه رفته که سلاح حزب‌الله همواره به سوی سرزمین‌های اشغالی به عنوان دشمن شماره یک تمامیت ارضی لبنان نشانه رفته است و تمامی دولت‌های «قانونی» لبنان همواره مدافع مثلث طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» بوده‌اند.

مخالفان سلاح مقاومت در لبنان کسانی هستند که خود سابقه طولانی در جنایت و خونریزی در جریان جنگ‌های داخلی لبنان دارند و مکرون در حالی مدعی احترام به «توافق‌نامه طائف» در ایجاد توازن سیاسی در لبنان است که حزب‌الله بر اساس همین توافق‌نامه سلاح خود را با هدف حفظ و حراست از تمامیت ارضی لبنان حفظ کرد.

«سعد حریری» منتظر چراغ سبز ریاض
با این تفاسیر و در شرایطی که لبنان دوباره با مسئله انتخاب نخست‌وزیر دست به گریبان شده؛ «سعد حریری» برای پذیرش این سمت منتظر چراغ سبز ریاض است و چون ادامه خلاء سیاسی در این شرایط خواسته قلبی رژیم سعودی است، احتمالا این اتفاق تا قبل از انتخابات نوامبر آمریکا رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه که در حل امور داخلی کشورش و بحران جلیقه زردهای پاریس ناموفق بوده، در حالی هفته‌های اخیر به بیروت سفر کرد و وعده استقرار دولت جدید و پیشبرد امور اقتصادی لبنان را داد که هر روز که می‌گذرد شاهد عقب‌نشینی او از وعده‌هایش در ساخت ویرانه‌ها و شکل‌گیری دولت جدید هستیم. گویا غربی‌ها تصمیم دارند تا با پروپاگاندای رسانه‌ای که به راه می‌اندازند خودشان را فرشتگان نجات دروغین در کشورهای مورد بحران معرفی کنند تا بتوانند زودتر در امور داخلی آن مناطق دخالت ورزند.

فرانسه به‌دنبال دولت سازشکار با رژیم صهیونیستی در لبنان
«می الخنساء» فعال زن لبنانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر اعلام کرد که لبنان در حال حاضر در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مراحل خود به سر می‌برد. وی در خصوص روند تشکیل کابینه این کشور بیان کرد که روند تشکیل کابینه در لبنان با توجه به فشارهای بین‌المللی که بر تمام سیاستمداران این کشور اعمال می‌شود موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

این فعال لبنانی با اشاره به مداخلات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در لبنان و سفرهای اخیر وی به این کشور اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه فشارهای بسیار زیادی را در سایه حمایت‌های آمریکا بر سیاستمداران لبنانی وارد می‌آورد.

می الخنساء در این خصوص ادامه داد که فرانسه می‌کوشد از رهگذر این فشارها، دولتی را تشکیل دهد که در نهایت به توافق سازش با رژیم صهیونیستی دست پیدا کند.

این فعال لبنانی در خصوص توطئه چینی‌ها علیه این کشور بیان کرد که هدف از این نقشه‌ها و توطئه چینی‌ها، تحقق منافع رژیم صهیونیستی و ترسیم مرزهای میان لبنان و اراضی اشغالی به بهانه مبارزه با فساد است اما متأسفانه باید بگوییم که فساد در لبنان بسیار بسیار گسترده است.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *