پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۴۴
گزارش کامل جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت؛

رزم حسینی اعتماد مجلسی‌ها را با ۱۷۵ رای جلب کرد/ نماینده مخالف: خانواده «رزم حسینی» در کانادا زندگی می‌کنند/ باید ارتباط با برخی از افراد فاسد را شفاف سازی کند/ نماینده موافق: به «رزم حسینی» تهمت دو تابعیتی می‌زنند/ برنامه او حذف رانت خواری است

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 741026
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت "علیرضا رزم حسینی" را آغاز کردند.
رزم حسینی اعتماد مجلسی‌ها را با ۱۷۵ رای جلب کرد/ نماینده مخالف: خانواده «رزم حسینی» در کانادا زندگی می‌کنند/ باید ارتباط با برخی از افراد فاسد را شفاف سازی کند/ نماینده موافق: به «رزم حسینی» تهمت دو تابعیتی می‌زنند/ برنامه او حذف رانت خواری است
به گزارش جهان نيوز، «علیرضا رزم حسینی» وزیر پیشنهادی صمت با  ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به عنوان وزیر صمت انتخاب  شد.

گزارش جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس حاضر شدنده اند.

متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس هم عدم حضور رئیس جمهور در این مجلس را اعلام کرد و گفت: طبق آیین‌نامه یک ساعت فرصت برای دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده که با توجه به عدم حضور ایشان از آن عبور می‌کنیم.

در ادامه حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع به ارائه گزارشی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی پرداخت.

نظر کمیسیون صنایع درباره "رزم حسینی" مثبت است
سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 مهر) قوه مقننه در تذکری با استناد به مواد 202، 203، 204، 205، 206، آیین نامه داخلی مجلس،خطاب به رئیس جلسه، گفت: اینکه می فرمایید اخطارها و تذکرات در رابطه با اقدام غیرقانونی رئیس جمهور مبنی بر عدم حضور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت خلاف آئین نامه داخلی مجلس نیست، جای تامل دارد چرا که براساس قانون باید یا آقای رئیس جمهور و یا معاون اول او در این جلسه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس ماده 202 کمیسیون مرتبط با وزیر پیشنهادی باید اطلاعات دقیق درباره این فرد در صحن علنی ارائه کند اما گزارش ارائه شده نه مثبت بود و نه منفی بلکه سخنگوی محترم کمیسیون صنایع صرفا یک گزارش تحلیلی ارائه کردند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس خواستار ارائه گزارشی شفاف در رابطه با وزیر پیشنهادی صمت از سوی کمیسیون صنایع شد تا نمایندگان نگاه شفافی در رأی دادن به وزیر پیشنهادی داشته باشند.

بنابراین گزارش محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: نظر کمیسیون صنایع و معادن نسبت به وزیر پیشنهادی مثبت است و نظر کمیسیون در گزارش ارائه شده مشخص بود. همچنین معاون اول رئیس جمهور در جلسه حضور دارد.
 

اردشیر مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:
خانواده «رزم حسینی» در کانادا زندگی می کنند

اردشیر مطهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صمت،گفت: امروز وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس جمهوری که خودش را مخفی کرده است و به هیچ وجه در انظار عمومی نمی آید، در مجلس شورای اسلامی حضور یافته است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی مردم در شهر، شما را لعنت می کنند و سر سوزنی به شما اعتقاد ندارند و چه انتظاری دارید که مردم به وزیری که دو دهه در خارج از کشور زندگی کرده است، اعتماد کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی پشت پرده انتصاب رزم حسینی در جایگاه وزارت صمت هستند که اگر پشت پرده ها را بگویم، تعجب می کنید.

مطهری افزود: جناب رزم حسینی! شما چگونه می خواهید مسئولیت برعهده بگیرید در حالی که دو دهه در کانادا بودید و خانواده شما در کانادا زندگی می کنند. با این شرایط چگونه دم از نظام جمهوری اسلامی می زنید؟

وی بیان کرد: رئیس جمهور  هیچ حرمتی برای مجلس و نمایندگان قائل نشده است و سوالی پیش می آید که چگونه رئیس مجلس و رئیس دستگاه قضا در شرایط کرونایی در بین مردم حضور می یابند اما رئیس جمهور حتی در مجلس هم حاضر نمی شود که باید بگویم کرونا بهانه است.

مطهری تصریح کرد: رزم حسینی باید ارتباط خود با برخی از افراد فاسد را شفاف سازی کند و بنده معتقدم افرادی تعمداً بحث دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت را منتشر کردند تا افکار نمایندگان از فسادهای اقتصادی رزم حسینی غافل شود.

نماینده مردم گرمسار گفت: سوال دیگر این است که چرا خانواده رزم حسینی در کانادا هستند و خود او در ایران است؟ یکی دیگر از مطالب این است که رزم حسینی چقدر حقوق گرفته است که می تواند با خانواده اش به کانادا برود. ما حتی به شاه عبدالعظیم هم نمی توانیم برویم.

وی افزود: رزم حسینی باید درباره اتهام فساد اقتصادی شفاف سازی کند و برخلاف دروغ هایی که این روزها گفته، وی اوایل دهه ۸۰ با مافیای معدن کرمان شراکت داشته و مدارک آن هم موجود است. وی به همراه برادران خود شرکت های تو در توی معدنی را تشکیل داده است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نهادهای امنیتی باید رصد کنند که رزم حسینی چه شرکت هایی را به همراه اطرافیان خود راه اندازی کرده است،اظهار داشت: وی در برهه ای واردات ماشین سنگین داشته است و کسی که به واردات چشم دوخته چگونه می تواند مشکلات وزارت صمت را در مدت باقیمانده از عمر دولت حل کند.

مطهری با بیان اینکه بنده به روح برادر شهیدم قسم می خورم که از دیروز لیدر «رزم حسینی» ۶ بار با بنده صحبت کرد پیشنهاد داد تا صحن مجلس علیه او صحبت نکنم، گفت: سوال پیش می آید که آیا وزارت صمت در این ۷ سال گره ای از مشکلات مردم باز کرده است که انتظار دارید رزم حسینی با این مفاسد، گره مردم را بگشاید؟
 

احسان ارکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:
رزم حسینی مدیر حاکمیتی است، نه دولتی
احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 مهر) قوه مقننه و  در موافقت با گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: رزم حسینی ، فامیل، همشهری و هم استانی بنده نیست و هیچ سابقه رفاقتی با وی ندارم بلکه رزم حسینی را از زمان تصدی استانداری خراسان رضوی می شناسم.

وی ادامه داد: عملکرد رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موفق بوده است زیرا دارای روحیه جهادی، تعامل گرا، حر و آزاده، شخصیتی مستقل و نگاه کارشناسی همراه با تعامل است.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس اظهار داشت: گزینه پیشنهادی وزارت صمت دارای نگاه توسعه گرا است و همواره منتقد سیاست های غلط اقتصادی دولت بوده است در واقع وی وزیر و مدیر دولتی نیست بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است. بدون شک برای پیشرفت کشور همه ارکان کشور از جمله قوه مقننه، مجریه و قضاییه باید با یکدیگر همراه باشند.

ارکانی تصریح کرد: رزم حسینی جانشین و معاون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است؛ برخی عنوان می کنند وی ضعیف است از این رو باید پاسخ دهند چطور زمانی که نشان فتح از رهبر انقلاب دریافت کرده ضعیف نبوده، چطور زمانی که جانباز شده و حتی استاندار استان های خراسان رضوی و کرمان بوده ضعیف نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بدون شک دو تابعیتی رزم حسینی تائید نشده است و هیات تحقیق از مدیران دوتابعیتی نیز این موضوع را تائید نکرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس عنوانکرد: انقلابی ها از دروغ بیزار هستند و هیچگاه حاضر نیستند آبروی دیگران را لکه دار کنند از این رو نباید تهمت دوتابعیتی به رزم حسینی زده شود. گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صمت قوانین مزاحم تولید را می شناسد زیرا فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی داشته است.

وی  افزود: متاسفانه برخی عنوان می کنند چون رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد حاضر نشده نباید به رزم حسینی رأی دهیم چون توهین به مجلس است در حالی که رأی ندادن در شرایط کنونی تنبیه کردن بازار، کشور و مردم است؛ همچنین نباید از یاد برد وقتی ابزار نظارتی کمرنگ شود چنین وضعیتی مانند عدم حضور رئیس جمهور ایجاد می شود.

ارکانی تصریح کرد: بنابراین با رأی دادن به رزم حسینی در روزهای باقی مانده از عمر دولت بازار، صنعت و معدن از رهاشدگی خلاص می شود و به سامان می رسد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لقب شهید زنده و خط شکن از سوی سردار شهید سلیمانی به رزم حسینی داده شده و در گفت وگویی با آیت الله علم الهدی؛ وی نقل کرد حاج قاسم گفت رزم حسینی هدیه بنده به شماست.

استانداری که به خراسان رضوی می آید عادی و معمولی به عنوان نماینده دولت نیست بلکه یک عنصر پرورش یافته در دفاع مقدس است که مجموعه ای از تجربیات و دانش ها را کسب کرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با استفاده از تجربیاتش وضعیت اقتصاد را سامان دهد.
 

حسین نوش آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:
حذف رانت خواری در وزارت صنعت از برنامه های"رزم حسینی" است
حسین نوش آبادی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 8 مهر) قوه مقننه و  در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: وضعیت آشفته بازار، نابسامانی حوزه تجارت، معضلات حوزه صنعت و معدن، شرایط نگران کننده تولید و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی در این مدت نیازمند وزیری توانمند و صالح است.

وی با بیان اینکه امروز می‌خواهیم درباره  مدیریت وزارت خانه‌ای تصمیم بگیریم که بخش مهمی از مشکلات کشور در حوزه آن قرار دارد و مدیریت بر آن مسئولیت مهمترین بخش‌های حیاتی کشور را عهده دار می‌باشد، ادامه داد: امروز وزارت صمت مدیری را نیاز دارد که  بازار و معیشت مردم، عدالت در توزیع کالاهای اساسی با ایجاد شبکه توزیع مناسب و شکستن انحصار، فعال سازی سامانه نظارت بر کالاها، مبارزه با ویژه خواران، اصلاح ساختار تنظیم بازار، ایجاد توازن در عرضه  و تقاضا، احیای واحدهای صنعتی و تولیدی، حل مشکل واحدهای بحران زده و تامین مواد اولیه آنها با توجه به توان داخلی را سرلوحه کار قرار دهد.

نماینده ورامین در مجلس تصریح کرد: توجه به صادرات  و استفاده از ظرفیت داخلی و تلاش در جهت بومی سازی، ارتقای صنعت قطعه سازی، ساماندهی بازار خودرو، احیای معادن کوچک، فعال کردن دیپلماسی تجاری، توجه به بازارهای مشترک بین المللی  با در نظر گرفتن سیاست‌های تنظیم بازار، توسعه صادرات و مبادلات مرزی، گسترش تجارت الکترونیک، جلوگیری از فساد اداری در زیر مجموعه وزارت خانه، حذف رانت خواری، فروش مجوز و حذف امضاهای طلایی، استفاده از نیروهای متخصص و جوان از  اولویت‌ برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

نوش آبادی  از نمایندگان خواست با حمایت از رزم حسینی  وزارت خانه صمت  را از این وضع نجات دهند.
 

فرهنگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:
فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است
محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.

وی افزود: سوال ما از رزم‌حسینی آن است که چرا از کشور خارج شده و طی سالیان متوالی، کار واردات را انجام داده است؟ درواقع کار وی وارد کردن دستگاه‌های دست‌دوم به کشور بوده و از این جهت لطمه‌های زیادی به کشور زده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: رزم‌حسینی تنها سابقه خود را بیزینس بودن مطرح کرده که دیدیم چه آسیب‌هایی را به تولید کشور زده اما وی سابقه‌ای در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ندارد.

فرهنگی تأکید کرد: رزم‌حسینی مهارت‌هایی که مربوط به مدیران عالی است، ندارد.  هر آنچه از او دیدیم در حد یک مدیر میانی یا استاندار است و وی صلاحیت پذیرش وزارت صمت را ندارد.

وی متذکر شد: زمانی که درباره خرید تضمینی یا ذخایر استراتژیک از رزم‌حسینی سوال می‌شود، وی راهکار روشنی ارائه نمی‌کند و قطعاً نمی‌تواند تحولی را در این وزارتخانه ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رزم‌حسینی فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد به گونه‌ای که برای یک شرکت صوری وام‌های چند میلیون یورویی و دهها میلیاردی گرفته و سپس این شرکت‌های صوری را با قیمتی گزاف به یک شرکت دولتی فروخته است.

فرهنگی با بیان اینکه ما در سوابق رزم‌حسینی اقدامات قابل توجهی را مشاهده نکردیم، گفت: تمام سوابق وی مربوط به واردات به کشور بوده، عملاً وی تولید داخلی را به خاک سیاه کشانده و با این شرایط جای تأسف دارد که رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته است که اگر ما چوب را هم به مجلس معرفی کنیم، باید تائید کنند درحالی‌که این‌چنین نیست و نمایندگان حق رأی دارند.
 

ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:
رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد
مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد و بحث صنعت، معدن و تجارت یک علم پیچیده و پیشرفته است اما تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است و برای کشوری با این همه تحصیلکرده برازنده نیست که فردی با این تحصیلات وزیر صمت شود.

وی بیان کرد: رزم حسینی به بخش خصوصی و واردات ماشین سنگین دلبستگی دارد و با این شرایط سوال ما این است که آیا وی می‌تواند با واردات بی رویه مقابله کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: عدم تجربه کاری رزم حسینی در بخش‌های دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات به نقاط معناداری از کشور نگران می‌کند و وی باید بداند که همه ایران در یک یا چند استان خلاصه نمی‌شود.

ویس کرمی تصریح کرد: آقای رزم حسینی آیا صحت دارد که دختر شما در هیئت مدیره برخی از شرکت‌های اقماری فعال و شهروند کانادا است؟

وی افزود: عدم حضور رئیس جمهور را حمل بر شرمندگی از مردم و مجلس می‌دانیم و کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در مقابل شرکت‌های خودروساز متهم می‌کنند، این مجلس را نشناخته اند.

عنابستانی در موافقت با وزیر پیشنهاد‌ی صمت:
رزم حسینی جهادی است و نه جناحی


علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس امروز (سه شنبه ۸ مهر ماه ۹۹) در صحن علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهاد‌ی صمت اظهار داشت: ما امروز با ناکارآمدی‌های مختلفی در حوزه اجرایی در دولت مواجه هستیم که بهترین فرصت‌ها را تبدیل به بحران و تهدید می‌کنند.

وی افزود: امروز چشم دیپلماسی خارجی ما به دست دشمنان است تا بهترین فرصت‌های منطقه‌ای ما از دست برود و رئیس جمهور محترم ما نیز برخلاف سوگندی که یاد کرده که خود را وقف مردم کند، آنقدر جان عزیز است که برای دومین بار حاضر نیست برای حمایت از وزیر پیشنهاد‌ی خودش در مجلس و در محضر ملت حاضر شود.

عنابستانی با بیان این که امروز فشار بر طبقات متوسط و محروم جامعه به دلیل ناکارآمدی دولت به شدت افزایش یافته است تصریح کرد: حال تولید، صادرات، تجارت، واردات و مردم خوش نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است جهش تولید محقق شود و فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شود، باید سکان وزارتخانه‌ها را به دست رزمندگان غیور، شجاع و پرورش‌یافتگان مکتب قهرمان ملی حاج قاسم سلیمانی بدهیم.

وی با بیان این که می‌گویند چرا از حاج قاسم سلیمانی می‌گویید، گفت: مگر رزم‌حسینی غیر از حاج قاسم سلیمانی هویت دیگری هم دارد. رزم حسینی به غیر از حاج قاسم سلیمانی هیچ تعریفی نمی‌شود.

عنابستانی با اشاره به مسؤولیت رزم حسینی در دو استان کرمان و خراسان گفت: هر دو استان معدنی و صنعتی بودند و تمام نمایندگان این دو استان موفقیت ایشان را تأیید و عملکرد رزم حسینی را مثبت می‌دانند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رزم حسینی برای پیشبرد امور اهل تعامل مثبت و فعال با ائمه جمعه و نمایندگان است و شبهه می‌کنند که رزم حسینی سابقه‌ای در وزارت ندارد، اما او در صنعت، معدن و تجارت خارجی و داخلی سال‌ها فعال بوده است و مسائل این بخش را از آن سوی میز به نحو شایسته‌ای درک می‌کند.

عنابستانی تأکید کرد: در طول 40 سال گذشته عده‌ای که می‌خواستند اقتصاد کشور را به گروگان بگیرند تبلیغ کردند که تولید ثروت یک عمل قبیح است و انقلابی نباید به سمت تولید ثروت و ایجاد ثروت برود و همین باعث شد که امروز خاکریزهای اقتصادی در دست کسانی بیفتد که هیچ اعتقادی به انقلاب و مبانی انقلاب ندارند.

وی ادامه داد: امروز نیز عده‌ای تبلیغ می‌کنند که هر کس در بخش خصوصی فعالیت، صادرات و واردات کند فردی فاسد و رانت خوار است، آیا این یک حرکت نفوذی خزنده نیست؟ و این در تناقض صحبت‌های مقام معظم رهبری که همواره از بخش خصوصی حمایت می‌کنند است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این که سال‌ها یک نفر در بخش خصوصی به عنوان یک کارآفرین نمونه بدون استفاده از مناصب، رانت و قدرت سیاسی موفقیت کسب کند آیا اقدامی ناپسند است؟ ثروت میلیارد‌ی زمانی بد است که از اول انقلاب وکیل و وزیر بوده باشد و سپس ثروت هزار میلیارد‌ی داشته باشد، اما کسی که هیچ وزارت و وکالتی نداشته و بعد از جنگ وارد عرصه اقتصادی شده، موفق بوده و بیش از 35 هزار شغل درست کرده شایسته احترام است.

عنابستانی خاطرنشان کرد: رزم حسینی بلافاصله پس از این که وارد دولت می‌شود و به عنوان استاندار معرفی می‌شود تمام سهام‌های خود در شرکت‌ها را واگذار می‌کند تا دچار تعارض منافع نشود بنابراین امروز رزم حسینی سهامی ندارد.

وی به برخی نوشته‌ها و انتقادات از رزم حسینی اشاره و تصریح کرد: مخالف محترم گفتند تحت تأثیر این مجازی‌نویس‌ها و زردنویس‌ها قرار نگیرید؛ چراکه هیچ یک از اعضای خانواده رزم حسینی در خارج از کشور ساکن نیستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از خصایص و ویژگی‌های رزم حسینی شناخت دقیق موانع تولید است گفت:‌ همه ما در حوزه انتخابیه‌مان با واحدهای بزرگی سر و کار داریم که این واحدهای بزرگ به مسؤولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند و نسبت به ایجاد اشتغال بی‌تفاوت هستند، بنابراین در نامه رزم حسینی مجاب کردن واحدهای بزرگ فولادی، صنعتی و سیمانی و نقش آفرینی در حوزه اجتماعی است.

عنابستانی با اشاره به کتاب اقتصادی رزم حسینی گفت: تمام قوانین کشور را تحت عنوان قوانین مزاحم در این کتاب لیست شده است و من ایشان را مدیری توانمند و مطلع می‌دانم.

وی با تأکید بر این که رزم حسینی جهادی است و نه جناحی گفت: رزم حسینی هم خاک جنگ خورده و هم گرمای صنعت را چشیده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رزم حسینی گفت: آقای رزم حسینی منتظر معجزه شما نیست بلکه منتظر تعیین و تغییر اولویت‌ها و توجه ویژه واحدهای صنعتی هستیم.

عنابستانی گفت: ادامه این بلاتکلیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید به صلاح هیچ کس نیست.
 

عباس زاده مشکینی در موافقت با رزم حسینی:
آقای رزم حسینی در مقابل مافیا بایستید
محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس امروز (سه شنبه ۸ مهرماه ۹۹)‌ در موافقت با رزم حسینی وزیر پیشنهاد‌ی صمت در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما نمایندگان مردم موظفیم که موضع، رأی و اظهارنظر خود را با کسانی که به ما نیابت داده‌اند و با مصالح، منافع و مطالبات کشور منطبق کنیم.
وی گفت که باید برای رأی مثبت و منفی خود حجت شرعی داشته باشیم. شایسته نیست که ما خودمان به خودمان مجلس انقلابی بگوییم. هیچ کس برای خود پیشوند آقا نمی‌گذارد. اجازه بدهیم مردم به عمل و موضع ما نگاه کنند و از آثار عمل و موضع تشکیلات جمعی ما بهره‌مند شوند و سپس آنها به ما عنوان انقلابی بدهند و خودمان برای خودمان نوشابه باز نکنیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلابی بودن دو ویژگی دارد، تصریح کرد: انقلابی باید در حوزه نظری پایبند به اصول اسلام، انقلاب، مردم، امام(ره) و رهبری باشد و در عمل به عنوان نماینده مجلس زمان‌شناس، بوده و در وقت مقتضی بتوانیم از منافع خودمان، قبیله‌ای، جناحی، باندی و فامیلی عبور کنیم.

مشکینی به تعریف دیگری از انقلابی بودن پرداخت و گفت: انقلابی بودن یعنی تطبیق موضع با عقلانیت و در وقت خود ولایت پذیری. انقلابی گری یعنی عبور از خود و باید موافقت و مخالفت خود را با دلیل عنوان کنیم.

وی ادامه داد: در مورد آقای رزم حسینی مطالبی در فضای مجازی عنوان می‌شود که اگر حقیقت داشته باشد یعنی کشور دچار آنارشیسم است. اگر این مطالب حقیقت دارد پس گزارش دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات سپاه و کمیسیون اصل نود کجا است؟ در مورد کدامیک از ما در فضای مجازی از این حرف‌ها زده نمی‌شود؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیشترین مطالبات منطقه مشکین شهر متمرکز بر حوزه صنعت، معدن و تجارت است. 5 ماه از عمر مجلس گذشته و هنوز اقدامی صورت نگرفته، نمی‌توانیم رئیس جمهور را شرعا استیضاح کنیم و هیأت رئیسه نیز سوالات مجلس را تا به امروز صلاح ندیده مطرح کند.

مشکینی با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت گرانیگاه مطالبات و مشکلات کشور است، بی‌وزیر است گفت: ما وزیر را پیدا نمی‌کنیم که مطالبات مردم را مطرح کنیم؛ آقای رزم حسینی در مقابل مافیا بایستید.
 

رزم‌حسینی:
شرمنده مردم هستیم که سفر‌ه‌شان کوچک شده است/ لزوم اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها

علیرضا رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت جهت تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه ۸ مهر) در جلسه علنی مجلس در دفاع از خود اظهار داشت:‌در شرایط اقتصادی و دشوار امروز که تحریم ظالمانه و بیماری منحوس کرونا وجود دارد پذیرش مسئولیت سخت است اما به خدا و استعانت امام رضا (ع) امید دارم.

وی افزود:دو برنامه تقدیم رئیس جمهور جهت تصدی وزارت صمت شده است که مبتنی بر برنامه ششم توسعه، سیاست‌های بالادستی و ابلاغی و همچنین سیاست‌های راهبردی وزارت صمت است.

وی خاطرنشان کرد:تامین کالاهای اساسی ضروری بوده و بایستی اجناس سفره و معیشت مردم را تامین کنیم؛ ما شرمنده مردم هستیم؛ در کوچه خیابان وقتی آنها را می‌بینیم شرمنده هستیم که امروز سفره آنها کوچک است در حالی که آنها پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت تصریح کرد:‌وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی جهت تامین کالاهای اساسی اقدامات لازم را انجام خواهد داد ضمن اینکه برای تنظیم بازار هم بر همکاری و مشارکت با اتحادیه‌ها و صنوف جهت تنظیم بازار و نظارت و کنترل تاکید دارم. 

رزم‌حسینی گفت: اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها و دلالان جهت توزیع مناسب اجناس و اصلاح و استفاده از شناسه کالا برای کالاهای دوام دار ونیمه دوام دار از ضروریات است ضمن ا ینکه نباید به التهاب در بازار با دست زدن به قیمت‌ها اقدام کنیم.

وی گفت:‌در بخش صنعت هم استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی بسیار مهم است در حالی که در برخی شهرک‌های صنعتی ما شاهد فعالیت واحدهای تولیدی با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیتت‌شان هستیم.

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت تصریح کرد: احیای واحدهای تعطیل و راکد در شهرک‌های صنعتی بخشی از برنامه‌هایم است که الگوی موفقی در استان خراسان رضوی با عنوان کلینیک صنعت داشته‌ام که کار آن احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی بوده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بالاخره این آقا دو تابعیتی هست؟ خانواده وی در کانادا زندگی می کنند؟ چرا به این ابهامات پاسخی نمیدهند
United States
از حالا مجلس میداند !!!
علی
Italy
پاسخ نمی‌دهند چون مطلب کاملا صحیح است. تحقیق نمایید. دو دهه در خارج زندگی کرده که بدون داشتن تابعیت سخته و اعضاء خانواده‌اش آشکارا تابعیت دارند..
Iran, Islamic Republic of
اگر این باشه باید از خودمون بپرسیم که چرا دولت رروحانی برای دو تابعیتی ها جذاب است
Iran, Islamic Republic of
.بسه دیگر بیشتر از این خدمت به مردم را خدا هم راضی نیست
Ireland
دنا پلاس توربو!
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقدر قحط الرجال است که طرف دو دهه ایران رو ول کرده والانم خانواده اش توی کانادان ،بیاد وزیر کشور بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی دولت تدبیر و امید هست این روش کشور داری هم وجود دارد
Canada
جواب مثبته. سوال بعدى لطفا
United States
این آقای کرمانی الاصل کانادایی زیست !.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اصلا نیازی هم به حضور رئیس جمهور در مجلس نبود.
Iran, Islamic Republic of
به اعتاد بنده حسن فریدون بازی دو سر برد را پی گرفته است از طرفی برای مجلس و مردم بازی دو سر باخت است چون گزینه او رای بیاورد وزارت بهتر که نمی شود بلکه خراب تر خواهد شد رای نیاورد بیان می کند من معرفی کردم مجلس همکاری نکرد
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت نه اینکه هر چیزی ساعت می زنه!!
و دوستان دولتی با یک کلمه (جنگ) خودشونو راحت کردند!!.
Iran, Islamic Republic of
وزرای دولت روحانی این کاره نیستند!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی که اینکاره نیستند تو چه کاری؟1
United States
بنده به عنوان یک شهروند عادی مشهدی تا جایی که تحقیق کردم کسی را ندیدم که از دوران استانداری این آقا تعریف نماید. چه از عوام الناس چه خواص و مدیران .
امیر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مجلس انقلابی
United States
المومن کیس . مومن زیرک است .
مجلس انقلابی با ساده لوحی جور در نمی آید .
مجلس انقلابی واقعا انقلابی عمل نکرد! برای پست وزارت کسیکه کوچکترین شائبه وشبهه ای در خصوص شان وجود داشت باید از عرصه حذف می گردید
ندای وا مظلوما سرمیدادند که مجلس چوب لای چرخ میزاره والا دلار الان هزارتومن شده بودو خودرو داخلی لپ لپی داده میشد!
هاولله بالله
میثم
Iran, Islamic Republic of
صحبت های ایشان را گوش دادم، انصافا ...هیچ برنامه ای نداشت واین رای آوردن او یعنی یک نمره منفی دیگر برای مجلس انقلابی
United States
امان از قدرت طلبی !! در حالی که بسیاری از استعدادهای توانا پذیرفتن هر پستی را در این دولت بی تدبیری و نا امیدی رد می کنند .
United States
درود بر رای های منفی که داده شد .
صبور
Iran, Islamic Republic of
ایشان هرچه باشد، اینکاره نیست..
متاسفم برای مجلس وجایگاه مجلس که در صورت عدم حضور رییس جمهور در دفاع از وزیرشان به شخص معرفی شده رای دادن.
از قدیم گفتن حرمت امام زاده به متولی آن است آقای قالیباف شان مجلس را رعایت نکردید.
Iran, Islamic Republic of
با رای به رزم حسینی فاتحه همین مجلس 20درصدی را بخوانید..
عبدالله حق پرست
Iran, Islamic Republic of
این کامنت را برای باز نشر نمی فرستم ولی برادر گرامی جناب زاکانی حیف شد که مجلس محترم در این بازی رکب خورد باور کنید اگر باقی مانده عمر این دولت همان حسین مدرس خیابانی وزیر شده بود از این بهتر بود .
برخی مسئولین اصلاح طلب وهمفکرانشون ازاول حکومت تاکنون پنهانی گرین کارتی بوده وهستن.وبچهاشون تابعیت غربیهارو دارند.
علی
Iran, Islamic Republic of
نماینده گان محترم کاری نکنید که با اشتباه خود لعن و نفرین ابدی این ملت را برای خود و خانواده یتان فراهم کنید
United States
چرا بایدیک نماینده به رییس‌جمهور.....توهین کند.....آقای نماینده گرمسار....ادب را رعایت کنید....شما یک رای بیشتر ندارید...چرا بحث خانواده افرادرامطرح میکنید.....این مسایل باید کمسیون مطرح شود....نه در جلسه علنی....
85875897
Iran, Islamic Republic of
شما چه انتظاری از نمایندگان پایداری واصولگرا داریدالان مجلس دست خودشون است باهم مشکل دارند توقع داری مشکل کشور رو حل کنند اگر همین نماینده راست میکه درباره دنا پلاس
وواکسن انفلانزا شفاف سازی بفرمایند چرا گرفتند وبعد برای ارام کردن جو جامعه گفتند برگشت دادیم ...!
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور با فرستادن منتقدین برجام ،به جهنم ودادن 56 لقب به انها ،کاپ اخلاق رو برده ،داداش! دیر رسیدی !
س.س
Iran, Islamic Republic of
رزم حسینی چرا جوا ب نداد خانواده او در کجا زندگی میکنند.
Canada
...!!
داود
United Arab Emirates
آقای رزم حسینی دلیل اقامت خودوخانواده اش درکانادارا بایدروشن کندچطوروباچه هدفی وباکدام پول اقامت گرفته وخانواده اش درکاناداست اگرجواب ندهدمعلوم میشودبرای خودوخانواده اش پناهگاهی ساخته .....
Iran, Islamic Republic of
این هم از مجلس یازدهم!!!
انسان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
یعنی انقدر پیچیده است که نمی توان حقیقت دوتابعیتی وسکونت خانواده آقای رزم حسینی را فهمید وپیدا کرد؟ که کاملا روشن شود..
United States
اصل برائت است اما اگر بعدا معلوم شود دو تابعیتی بوده کسانی که رای داده اند باید جوابگو باشند.البته پاسپورت هر کسی بهترین حکایت از این است که چرا وبرای به خارج رفته است.
کلام حق
Romania
جهان نیوز لطفاً صریحا از آقای رزم حسینی سوال کنید تا ایشان جواب بدهند که آیا خانواده ایشون در خارج از کشور زندگی می کنند ؟؟!!! محل سکونت خانواده ایشون در کدوم کشوره؟؟!!!!! لطفاً نتیجه این سوال را منتشر کنید.
Iran, Islamic Republic of
رزم حسینی هم مانندبقیه وزرا هبچ قدم مثبتی برای مردم نمیتواند برداردا.
زکی
Iran, Islamic Republic of
دو تابعیتی به درد نمی خورد مردم را به فکر زندگی خارج از کشور تشویق میکند
شهریار
Iran, Islamic Republic of
این بابا خراسان و ب فنا داد.!!!!
United Arab Emirates
.....