پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۴
سرلشکر سلامی در مجلس:

شرایط جنگی است ولی جنگ نظامی منتفی است/ محکم بایستید و مردم را برای ایستادن آماده کنید/ مجلس مثل یک قرارگاه عمل کند/ باید طوری زندگی کنیم انگار هیچ کشوری وجود ندارد/ باید قوی و عزیز بود

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 741022
بخشی از صحبت های فرمانده سپاه در مجلس به مناسبت هفته دفاع مقدس: تردیدی نیست جنگی که علیه ما تحمیل شد ، جنگ جهانی بود.
شرایط جنگی است ولی جنگ نظامی منتفی است/ محکم بایستید و مردم را برای ایستادن آماده کنید/ مجلس مثل یک قرارگاه عمل کند/ باید طوری زندگی کنیم انگار هیچ کشوری وجود ندارد/ باید قوی و عزیز بود
به گزارش جهان نيوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 8 مهر ماه 99)‌ در صحن علنی مجلس به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نمایندگان مجلس در حقیقت مظاهر اراده مردم ما هستند و به تعبیر امام(ره) عصاره ملت و من افتخار می‌کنم که امروز در جمع شما حضور دارم.

وی با بیان این که دفاع مقدس سرآغاز مقاومت پایان ناپذیر ملت شریف ایران در مقابل دنیای فشرده استکبار و جریان به هم پیوسته کفر جهانی در مقابل انقلاب اسلامی بود، گفت: هیچ تردیدی نیست جنگی که علیه ما تحمیل شد یک جنگ جهانی بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه ما می‌دانیم اگر عرصه نظامی جنگ خطوط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی داشت.

وی افزود: همه قدرت‌های بزرگ که امپراتوری‌های بی‌نظیر تاریخ حیات بشر بوده‌اند و شرکای منطقه‌ای آنان همه با هم سطحی جهانی از یک ائتلاف ناشناخته و عملی را علیه کشور ایران شکل دادند.

* ابعاد جنگ جهانی علیه ایران در جنگ تحمیلی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پشتوانه‌های اقتصادی کشور عراق در جنگ یک پشتوانه اقتصادی جهانی بود، اظهار داشت: شکی نیست که همه قدرت‌های بزرگ همه سلاح‌های مدرن و پیشرفته را که ممکن بود در اختیار عراق قرار دادند؛ انگلستان، آلمان، فرانسه، اتریش، شوروی و آمریکا.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: تردیدی نداریم نظام اطلاعاتی جهانی خدمات اطلاعاتی برای رژیم بعث عراق فراهم می‌کرد و جهان در اوج قدرت خود به ما حمله کرد، در حالی که ما در اوج قلت و تنهایی بودیم و این نابرابرترین جنگ تاریخ بعد از عاشورا بود.

* راز بر هم خوردن معادلات و غلبه ایران
وی با تأکید بر این که جنگ پدیده‌ای بسیار دقیق و محاسبه‌پذیر است، افزود: هر کس قوی‌تر است پیروز می‌شود و پیروزی را کسی می‌سازد که بتواند معادله جنگ را هدایت و آن را به نفع خود تغییر دهد. بر اساس محاسبات و شاخص‌های ظاهری قدرت ائتلاف جهانی مقابل ما باید به سرعت ما را شکست می‌داد. آنها باید غلبه می‌کردند اما چرا با این که بر اساس معادلات دقیق هر کسی قوی‌تر است پیروز می‌شود، ما که به ظاهر بسیار ضعیف‌تر بودیم پس چرا غلبه کردیم؟

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیروزی ایران در 8 سال جنگ تحمیلی را این گونه تشریح کرد: وقتی امام(ره) و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل می‌کنند و وقتی مردم مومن، با ایمان و قلب‌های سرشار از اعتقاد و باور به دشمن حمله می‌برند هیچ کس نمی‌تواند مقاومت کند. تجهیزات موجوداتی صلب و جامد هستند. آنچه که در جنگ حرکت ایجاد می‌کند ایمان و انسان مومن است و امام(ره) توانست این شخصیت معنوی و روحانی و ایمانی خود را در بلوغ همه مومنان تکثیر کند و انسان‌هایی در تراز و ارتفاع نزدیک به خود بسازد و به همه جهان این نظریه را اثبات کند که یک ملت فقط و فقط به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش می‌تواند شکست بخورد.

* امام (ره) آموخت که نباید از شوکت ظاهری امپراطوری ترسید
سرلشکر سلامی ادامه داد: اگر ملتی ایمانش سست نشود و در اعتقادات شکست نخورد، در میدان عمل او پیروز است، بنابراین امام(ره) اولین کاری که انجام داد این بود که نشان دهد هرگز از شوکت ظاهری امپراطوری‌ها نباید ترسید. کبریایی از آن خداوند بزرگ است، او انسان‌هایی ساخت که از اروند بی مهابا و بی اعتنا از امواج خروشان آن و بی اعتنا به امواج آتشی که در سطح رودخانه می‌بارید عبور کردند.

وی اضافه کرد: خداوند مردانی را ساخت که از هورها عبور کردند و بدون پشتیبانی آتش در جزایر مجنون جنگیدند و رمل‌ها آن را متوقف نکرد. میادین مین چند کیلومتری و بشکه‌های انفجاری، سیم‌های خاردار و موانع خورشیدی آنها را متوقف نمی‌کرد. هر رزمنده افق بلند آرمانش تا قلب آمریکا را نشانه می‌رفت.

* ملت ایران در جنگ عظیم شد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این که هر ملتی به اندازه افق آرمان‌هایش بزرگ می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ملتی به اندازه وسعت ذهن رهبرش بزرگ می‌شود، پیش می‌رود، وسعت کشورها از لحاظ هندسی شاخص بزرگی آنها نیست. بلکه وسعت ذهن‌ها، عظمت قلب‌ها، شکوه ایمان‌ها، عظمت یک ملت را نشان می‌دهد و ملت ایران در جنگ عظیم شد و فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ آرزوی آنان را در هم شکستند و در مقابل دشمنان بزرگ ایستادگی کردند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: ملت بزرگ ایران با رهبر بزرگ خود در مقابل دشمنان بزرگ شکوه ایمان را به نمایش گذاشت و این حقیقت ماجرا بود. این که یک ملت با باورهایش بزرگ می‌شود یک درس تثبیت‌شده ما از عاشورا و پس از آن از نازله عاشورا یعنی دفاع مقدس ما است و این یک حقیقت متعالی است.

* راز شکست ناپذیری ملت ایران در جنگ
وی با اشاره به حضور نیروهای مردمی در 8 سال دفاع مقدس گفت: وقتی جنگ از سطح نیروهای مسلح به مردم تعمیم پیدا می‌کند یعنی تمام زندگی، جنگ و تمام جنگ، زندگی می‌شود و همه دوست دارند در محیط زندگی حاضر شوند و این راز شکست‌ناپذیری ماست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: اتحاد بین امام(ره) و امت، وحدت، همدلی، دلدادگی و پیروی از رهبر رمز سعادت ما در طول این تاریخ 41 ساله بوده است، اما هنری که امام(ره) ‌به خرج داد تمرکز دشمن بر قلب این سرزمین را فروپاشاند و دشمن را از سرزمین ما بیرون کرد و جنگ تمام شد.

* آمریکا را مجبور به فرسایش قدرت کردیم
سرلشکر سلامی بر این باور است که فقط بعد نظامی جنگ در 8 سال دفاع مقدس خاتمه پیدا کرده است و به گفته وی جنگ در اشکال دیگری ادامه یافته و در اینجا آغاز نقش‌آفرینی رهبر عظیم الشأن ایران (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای)  است که بعد از امام(ره) پرچم هدایت امت را به دست گرفت.

وی ادامه داد: اگر آمریکا در معرض فرسایش قدرت قرار نگرفته بود و از پناهگاه استراتژیک خود خارج نشده و مجبور به گسترش عملیاتی در صحنه نشده بود، همه جهان را می‌بلعید، اما انقلاب اسلامی با هنرنمایی رهبر و ملتش کاری انجام داد که آمریکا مجبور به فرسایش قدرت شد و مجبور شد هزینه کند اما دستاوردی به دست نیاورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام(ره) دشمن را بیرون کرد و رهبر عزیزمان (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) دشمن را تعقیب و فراری داد، تمرکز جبهه دشمن را بهم ریخت، پیشانی جبهه را باز کرد، در سرزمین‌های مختلف قدرت آفرید، سطح قاعده قدرت انقلاب را گسترش، دشمن را وادار به گسترش بیش از حد کرد و هزینه‌های او را بالا برد،‌ آنها را در ناکامی‌های سیاسی فرو برد و می‌بینید در سنجش قوس نزولی و صعودی قدرت وضعیت ما نسبت به آمریکایی‌ها بعد از این 41 سال چگونه است.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: امروز آمریکایی که فشار می‌آورد ایران را منزوی کند، منزوی شده است. او (آمریکا) به تدریج نفوذ سیاسی خود را در منطقه و جهان از دست داد و در حاشیه تحولات سیاسی قرار گرفت و نتوانست هیچ پیروزی میدانی خلق کند.

* آرزوهای سیاسی آمریکا برای خاورمیانه را به قبرستان سپردیم
وی با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در شکل‌گیری گروهک داعش گفت: داعش را به صحنه آورد و همین فرصتی برای نفوذ انقلاب بود. ما بی‌هزینه آمریکا را در این میدان بزرگ ناکام و متوقف کردیم و آرزوهای سیاسی آمریکا را برای نوسازی سیاسی خاورمیانه به قبرستان سپردیم و آمریکا خسته، فرسوده و ناتوان در حال عقب نشینی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد:‌ البته قدرت‌های بزرگ حتی وقتی دچار پوکی استخوان می‌شوند و در معرض انحطاط و زوال قرار می‌گیرند و به آستانه فروپاشی نزدیک می‌شوند هم خطرناک هستند؛ نمی‌شد آمریکا را به ناگاه فروپاشید و داستان رقابت و منازعه برای فروپاشی به نقطه اوج زیبایی نزدیک شده است.

* رهبر این امت دربرابر تحریم اقتصادی قد خم نکرد
سرلشکر سلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا گفت: ما در معرض یک تحریم اقتصادی بزرگ قرار گرفتیم و دوباره امام این امت (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) عظمت آفریده؛ چراکه در مقابل دشمن ایستاد و در برابر اراده دشمن قد خم نکرد و مردم حمایت کردند و دوباره در این جنگ که قلمرویی جهانی دارد و هر کشوری در معرض آن قرار بگیرد فرو می‌پاشد، قامت ملت ایران به برکت هدایت‌ها، اعتماد به نفس‌ها، امیدآفرینی‌ها، الهام‌بخشی‌ها و حکمت‌های بزرگ که رهبرش می‌آفرید بزرگ شد و قد برافراشت.

وی با تأکید بر این که مردم سختی‌ها را تحمل کردند و می‌کنند، گفت: مردم ایران خواهان عزت هستند؛ مردم ایران استقلال، شرف، حریت و کرامت خویش را با هیچ چیزی تعویض نمی‌کنند و به فراخوان دشمنان پاسخ نمی‌دهند.

* دشمن امروز به درون خانه ها و سفره های ما حمله کرده است اما مردم ایستاده اند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دشمن امروز به درون خانه‌های ما حمله کرده است، تصریح کرد: دشمن به سفره‌های مردم و قلب‌های جوانان حمله کرده و عملیات روانی خود را با حصر اقتصادی ترکیب کرده تا این ملت را خسته و متزلزل کند اما مردم ایران محکم و استوار ایستاده‌اند و هرگز پژواک صدای بیگانگان نمی‌شوند و این یک هنر بی‌بدیل است که وقتی رهبران الهی با حکمت وحیانی، جامعه و جهان را اداره می‌کنند این اتفاق می‌افتد.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: حکمت، دوست‌آفرین است و وقتی رهبری انقلاب ما (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) نجات ملت‌های مسلمان و فراتر از آن مستضعفان و محرومان را در دستورکار قرار می‌دهد و در برابر مستکبران می‌ایستد و ایستادگی پیروزمندانه رقم می‌زند، چه کسی باور می‌کند که یک ملت 40 سال در مقابل یک جهان قدرت بایستد. بجنگد، اما نه این که آسیب نبیند بلکه پیشرفت کند و خود را به کشورهای پیشرفته نزدیک کند و این یکی از بزرگ‌ترین هنرنمایی‌های انقلاب و اسلام است که وقتی در عرصه سیاست،‌ اقتصاد، فرهنگ و اجتماع وارد می‌شود قدرت می‌سازند.

وی با تأکید بر این که ما امروز بسیار قدرتمندیم گفت: این قدرت به برکت نشکستن باورهایمان است و ملت ایران از اعتقادات خود پاسداری کرده است و من دست تک تک ملت ایران را می‌بوسم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما عقره‌دار دشمن را تشخیص داده‌ایم و دشمنان را می‌شناسیم و صدای پوکی استخوان آنها را می‌شنویم و می‌بینیم که آنها ژستی مهیب گرفته‌اند اما از درون پوسیده‌اند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آمریکا به چرنوبیل خود نزدیک می‌شود گفت: نگاه کنید که آمریکا نمی‌تواند یک بیماری همه‌گیر (کرونا) را مدیریت کند و 30 میلیون انسان گرسنه امروز در آمریکا از سیستم‌های خیریه تغذیه می‌شوند و این قیافه بزرگ‌ترین قدرت جهانی است که برای نجات از این انزوا و عرض اندام سیاسی حکام رژیم‌های کوچک را با رژیم صهیونیستی آشتی می‌دهد تا نشان دهد آمریکا هنوز هست و این تمام آن هیبت و شکوهی است که می‌خواست همه دنیا را در تصرف سیاسی خود دربیاورد.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت تحریم‌کننده از تحریم‌شونده بدتر است، خاطرنشان کرد: هیچ کس آرزو نمی‌کند که شهروند آمریکا باشد و هیچ کس به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کند؛ چراکه در درون آمریکا مردم مرگ بر آمریکا می‌گویند و این شعار تا آنجا پیش رفته است و این یعنی نفوذ زبان‌های سیاسی انقلاب حتی در قلب سرزمینی که آمریکا نام دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که هر چه آمریکا انجام داد به اهلش بازگشت، اظهار داشت: « إسْتِکْبَاراً فِى الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّىِ وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ (آیه 43 سوره فاطر)»؛ و این داستان ادامه دارد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما در فراز این نبرد قرار داریم گفت: اینجا جای صبر، استقامت، تمرکز و تلاش برای درهم شکستن این هجوم و تمرکز اقتصادی دشمن بر سرزمین ما است و ما قلب‌هایمان بهم پیوند خورده است و با قلب‌هایمان می‌جنگیم.

وی با تأکید بر این که امروز جنگ اقتصادی یک واقعیت انکارناپذیر است، افزود: بدانید ما و دشمن بر روی دو خط موازی پیش می‌رویم و اگر ما مشکل اقتصادی داریم، دشمن هم به همین نسبت و بیش از ما این مشکل را دارند چراکه قدرت‌ها هرچه بزرگ‌تر باشند مسائل‌شان نیز بزرگ‌تر است؛ « إِن تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُون وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّـهِ مَا لَا یَرْجُونَ (آیه 104 سوره نساء)» این باور ما است، سنت الهی تحقق پذیر است و بلا تبدیل و بلا تغییر است و با امید باید زندگی کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنابراین نقش رهبری انقلاب اسلامی و حمایت‌های ملت و این پیوند مبارک ضامن سعادت ما است.

سرلشکر سلامی با بیان این که انتظار داریم همه نهادهای حاکمیت به خصوص مجلس که طعم انقلاب می‌دهد شرایط را از لحاظ اقتصادی جنگی تلقی کنند، گفت:

مردم به آن امید بسته‌اند و تراکم و عصاره مردم است، پژواک کلام و بازتاب‌دهنده دردهای آنان است، حلال مشکلات آنان است و مجلس هم اختیارات ملت را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: ما راه را از نظر نظامی بر دشمن بسته‌ایم و ظرفیت‌های غلبه بر او را در هر مقیاسی از جنگ فراهم کرده‌ایم و 40 سال است در فضای ذهن و در عالم خارج از ذهنمان بازی‌های جنگ قدرتمندی را با دشمن انجام داده‌ایم و گاهی در مقیاس‌های کوچک اراده تاکتیکی خود را به آنان تحمیل کرده‌ایم که بازتابی از اراده استراتژیک ملت در برابر دشمن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این که راه‌های نظامی برای دشمن بسته است و جنگ اساسا منتفی است، گفت: آنها (دشمنان) زاویه نفوذ اقتصادی و عملیات روانی را باز کرده‌اند و میدان جنگ نقطه مرکزی تلاش ما است و باید متمرکز شویم.

*نمایندگان مجلس مثل یک قرارگاه عمل کنند
سرلشکر سلامی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مثل یک قرارگاه عمل کنید، شبانه روز برای شکست دادن دشمن در این جنگ اقتصادی ظرفیت‌های عظیم کشور ما کافی است و فکر کنید هیچ کشوری جز ایران در جهان وجود ندارد آن وقت چگونه زندگی می‌کردید؟

وی تأکید کرد: دشمن نه قادر و نه مایل است که مسائل ما به دست او حل شود، گفت: هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند و هیچ دشمنی برای سعادت دشمن خود کاری نمی‌کند. غیض آمریکا دائمی است و ماهیت این نظام استکباری است، اگر با او هم آشتی کنیم باز هم ضربه می‌زند. ما را می‌شکند و اراده ما را از بین می‌برد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما با اراده موفق هستیم خطاب به ملت ایران گفت: همه ملت ایران بداند تا ما اراده داریم و مصمم هستیم که بایستیم، می‌ایستیم و هر ملتی تا زمانی که قد امام خمینی(ره) نکند، شکسته نمی‌شود و داستان سازش یک فریب سیاسی است و همیشه از سوی قدرت‌های شیطانی این فریب سیاسی عامل سست‌سازی اراده ملت‌ها است و نباید ملت ایران در جغرافیای فریب دشمن عمل کند.

سرلشکر سلامی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: محکم بایستید و مردم را برای ایستادن آماده کنید، مردم ما نیز آماده هستند، نمی‌گوییم مشکلی وجود ندارد. ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم ولی مشکلات قابل حل هستند و ما از فراز اراده دشمن عبور می‌کنیم؛ چراکه این راه ما است و راه دیگری وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در نظام جهانی امروز یا باید قوی و عزیز بود یا ضعیف بود و تسلیم. ما راه نخست را انتخاب کردیم. قدرت ساخته‌ایم و می‌سازیم و قوی عمل می‌کنیم و عزیز می‌مانیم. این تنها صفتی است که شایسته ملت ایران است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس از دی ماه سال 1398 تاکنون در مورد ترور سردار سلیمانی سند تقویت تروریسم توسط آمریکاست هیچ کاری نکردند و نمی کنند چرا؟
عزیز
Iran, Islamic Republic of
سلامی از مستعان چه خبر؟!
Iran, Islamic Republic of
من فکر می کنم من آیا در ایران زندگی می کنم ؟ چیزی که مسئولین و سردار عزیز میگه با واقعیتی که من می بینم فرق می کنه .
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
.
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
طوری زندگی کنیم که انگار هیچ کشوری وجود ندارد! پیامی واضح و روشن!
Iran, Islamic Republic of
بی پایه تر و نادرست تر از این جمله نیست !!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه میکنیید! .
جوادی
Iran, Islamic Republic of
اگر شما هم به اندازه مردم در سختی بودید .اشکالی نداشت
Iran, Islamic Republic of
واز همه مهمتر والا بلا مردم خسته شده اند از هر چی جنگ چه نظامی چه غیر نظامی مردم الان فقط صلح و آرامش میخوان
.
Iran, Islamic Republic of
ملت هزینه میده ولی مسئولین اجرایی هنوز آدرس واشنگتن میدن....
Sweden
در ایران از 82000000، بیشتر از هشتاد میلیون یارانه میگیرن
Iran, Islamic Republic of
............
Iran, Islamic Republic of
سردار اگرتونستی یک شب بدون غذا بخوابی بعدش بیا با مردم از استقامت و... حرف بزن
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
درود برادران عزیز
که حرف های شما تفسیر برجسته وعینی
آیه قرآن است که در آرم سپاه قرار دارد.