جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳۳

سناریوی اصلاح‌طلبان توفان در شب انتخابات است

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 740998
پیشنهاد عبدی برای استعفای دولت یک پیشنهاد آمریکایی است، چراکه برنامه آمریکا بی‌ثبات‌سازی دولت‌هایی است که در خطوط اول مقاومت منطقه هستند و از این رو در عراق، سوریه و لبنان اقداماتی انجام دادند.
سناریوی اصلاح‌طلبان توفان در شب انتخابات است
به گزارش جهان نيوز، محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به تحلیل فضای انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت که در ادامه می‌آید.

اخیرا عباس عبدی موضوع استعفای روحانی را مطرح کرده و این در حالی است که آنها پس از ایده تحریم انتخابات به گزینه حضور پرشور رسیده‌اند، با توجه به اختلاف اصلاح‌طلبان با کارگزاران و نداشتن لیدر، تحلیل شما از اقدامات انتخاباتی آنها چیست؟
اصلاح‌طلبان به‌دلیل کارنامه بد خود مسئول مستقیم مشکلات کنونی کشور هستند؛ اولین مشکل کشور وضع معیشت مردم و وضعیتی است که در بازار سبب انفجار نقدینگی، اغتشاش در بازار، افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی شده است، درواقع این مشکلات ناشی از عملکرد اصلاح‌طلبان در حوزه اقتصاد است.

شکست اصلاح‌طلبان در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد
در حوزه سیاست خارجی نیز آنها وعده‌هایی به مردم دادند و مرتب آمریکا و اروپا را بزک می‌کردند و می‌گفتند ما می‌توانیم با آمریکا گفت‌وگو کرده و تحریم‌ها را برداریم، اما اصلاح‌طلبان شکست فاحشی در این زمینه خوردند و خسارت عظیم از این ناحیه به ملت ایران وارد شد. درمورد سیاست داخلی نیز آنها اساس گفت‌وگو و همیاری و همفکری برای حل مشکلات را با انگ زدن به منتقدان خود برهم زدند و عملا اجازه ندادند گفت‌و‌گویی در سطح ملی شکل گیرد. اکنون اصلاح‌طلبان قصد دارند وارد انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 شوند، اما در اسفند سال گذشته شاهد بودند مردم هیچ‌گونه اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند و نامزد برجسته آنها در تهران صرفا 76 هزار رای آورد، درحالی که در انتخابات گذشته بالای یک میلیون رای داشتند.

این ورشکستگی سیاسی برای اصلاح‌طلبان است اما آنها می‌خواهند با وارد کردن شوک به فضای سیاسی کشور خود را مطرح کنند.

پیشنهاد عبدی برای استعفای دولت یک پیشنهاد آمریکایی است
پیشنهاد عبدی برای استعفای روحانی را چطور تحلیل می‌کنید؟
پیشنهاد عبدی برای استعفای دولت یک پیشنهاد آمریکایی است، چراکه برنامه آمریکا بی‌ثبات‌سازی دولت‌هایی است که در خطوط اول مقاومت منطقه هستند و از این رو در عراق، سوریه و لبنان اقداماتی انجام دادند. آنها در عراق منتظر استعفای دولت و در سوریه نیز به‌دنبال سقوط دولت بودند که به‌دلیل قدرت مقاومت عقب نشسته‌اند.

اصلاح‌طلبان خواهان استعفای دولت خاتمی هم بودند
البته چنین پیشنهادی را عبدی در دوران خاتمی نیز مطرح کرد و اصلاح‌طلبان در اواخر دوران خاتمی در مجلس تحصن برگزار کرده و خواهان استعفای دولت بودند لذا کارنامه سیاسی اصلاح‌طلبان چیزی جز ناکارآمدی، فتنه و آشوب نیست.

سناریوی فعلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 چیست؟
آنها اکنون در آستانه انتخابات 1400 یک تقسیم کاری انجام داده‌اند، خاتمی با پخش ویدئوهایی درخصوص بحث عدالت اجتماعی مطالبی عنوان می‌کند، خوئینی‌ها با انتشار نامه مسئولیت همه این خرابکاری‌ها را به گردن نظام می‌اندازد و بیانیه‌ای که اخیرا صادر کرده است یک دعوت خاموش به تحریم انتخابات است.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند در بیانیه موسوی‌خوئینی‌ها تشویق به حضور حداکثری انتخابات پررنگ بوده است.
اگر بیانیه را بخوانید در ظاهر به این مساله می‌رسید که مردم را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کند ولی درواقع شبهه‌پراکنی درباره اصل انتخابات انجام می‌دهد. در این بیانیه عنوان می‌شود انتخابات بازی بزرگان است و شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد چراکه افراد مسئول و غیرمسئول دخالت ناروا در انتخابات دارند.

از سوی دیگر کسی که دعوت به انتخابات می‌کند نباید درباره اصل انتخابات شبهه‌پراکنی کند، اما در این بیانیه بیان می‌شود در انتخابات شرکت می‌کنیم و اگر پیروز شویم حرفی نیست ولی اگر شکست بخوریم مسبب شکست ما کسانی هستند که می‌خواهند جلوی اصلاحات را بگیرند. جریان دیگر حجاریان، علوی‌تبار و تاجزاده هستند که با سیاه‌نمایی می‌خواهند مردم را ناامید کنند. تاجزاده شاگرد کیان تاج‌بخش است که نماینده سوروس در ایران و نماینده کسی است که انتخابات رنگین را در کشورهای مخالف آمریکا راه می‌اندازد. اگر به اعترافات کیان تاج‌بخش توجه کنید، او از نقش تاجزاده در فتنه 88 و حتی در فتنه 78 به‌صورت دقیق صحبت می‌کند. البته حساب تاج‌بخش از تاجزاده جداست و او ماموریت دیگری دارد. اگر مصاحبه تاجزاده را بررسی کنید جز سیاه‌نمایی و سرپوش گذاشتن روی کارنامه سیاه اصلاح‌طلبان چیز دیگری نمی‌بینید. به‌هرحال اگر یک جمع‌بندی از تلاش‌ها در آستانه انتخابات 1400 داشته باشیم، باید گفت اصلاح‌طلبان در تلاش هستند مردم به‌جای ارزیابی کارنامه دولت کنونی که دستپخت اصلاح‌طلبان است به‌دنبال شبهاتی بروند که خودشان بیان می‌کنند.

سناریوی اصلاح‌طلبان توفان سیاسی در شب انتخابات است
معمولا در هر انتخابات مردم با ارزیابی عملکرد یک دولت یا یک مجلس رویکرد خود را مشخص می‌کنند. اصلاح‌طلبان در مباحثی که مطرح می‌کنند نمی‌خواهند ذهن مردم به‌سمت زنگ حساب برود، آنها می‌خواهند مردم را در زنگ انشا نگه دارند یعنی اصلا دوست ندارد مردم در این حوزه‌ها فکر کنند که وقتی دولت این کشور را تحویل گرفت دلار، نقدینگی و تورم چقدر بود و الان با چه میزان دولت را تحویل می‌دهد. درنتیجه اصلاح‌طلبان یک‌سری کلیات و مسائلی را مطرح می‌کنند  تا مردم در وادی دیگری بروند و در شب انتخابات توفان سیاسی ایجاد کنند تا مردم انتخاب صحیح نداشته باشند. لذا به اعتقاد بنده پیشنهاد عبدی بخشی از پازل سیاه‌نمایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جناب انبار لوبی عزیز که تمام مشکلات این کشور را اصلاح طلبان میدانید.در انتخابات 1400 با مشاکرت ویا بی مشارکت مردم اگر اصوگرایان پیروز انتخابات شوند و مجلس هم که انقلابی می باشد قول میدهید که خواسته های مردم را که اصلاح طلبان نتوانستند آنها را براورده سازند براورده سازید؟.
Iran, Islamic Republic of
از دنا پلاس و 1500 واكسن آنفولانزا و 250 ميليون حق مسكن مشخصه! سالي كه نكوست از بهارش پيداست
مطمئنا دوباره جبهه اصلاحات طوفان به پا خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا هر دولتی با هر گرایشی سر کار بیاد از اصلاح طلبان بهتره چون اصلاح طلبان جز آمریکا قبله ای ندارند و جز رئیس جمهور آمریکا خدایی ندارن
Iran, Islamic Republic of
از سال 68 به این ور مدام داریم خودمون رو گول میزنیم که اگر این دفعه هر کسی بیاد وضع خوب میشه واقعا فکر میکنید هر کسی جز اصلاح اصلاح طلبان بیاد وضع تغییر میکند.
Iran, Islamic Republic of
هشت سال که مملکت دست شماها بود اتفاق خاصی نیفتاد
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا مثل دولت اصلاح طلبان دلار ده برابر نمیشه و پراید 20 میلیونی 110 میلیونی نمیشه
Iran, Islamic Republic of
هر تفکری جز اصلاح طلبان برای کشور مفیده چون فقط از تفکر اصلاح طلبی وابسگی به غرب میزنه بیرون
عزیز
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید دلها خاتمی
Iran, Islamic Republic of
دوران جریان براندازوافسادطلبی باشروع چله دوم وگام دوم به پایان رسید انقلاب اسلامی هم دربعدخارجی وهم درداخل درحال میوه دادن است وهیچ بادوطوفانی قادر به خم نمودن این شجره طیبه نخواهد بود انشاالله
Iran, Islamic Republic of
مگه هنوز آدم عاقلی پیدا میشه که بخواد به اصلاح طلبان که دلار رو از 3200 رسوندن به 30هزار تومن و پراید و از 20 میلیون رسوندن به 112 میلیون بخواد رای بده؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی یعنی دلار 30هزار تومنی چون اکثر اصلاح طلبان گرین کارت دارن و افزایش دلار به نفعشونه چون سرمایه هاشون افزایش پیدا میکنه
Iran, Islamic Republic of
این انقلاب به سوی ساحل ثبات نزدیک میشود
Iran, Islamic Republic of
شما یه اصلاح طلب پیدا کن که توی بهترین محله های شمال شهر تهران زندگی نمیکنه و کل خاندانش زندگی لاکچری نداره من دور بعد هم به اصلاح طلبان رای میدم
Iran, Islamic Republic of
من گشتم نبود تو هم نگرد نیست
مش مظفر
Iran, Islamic Republic of
کجا رو گشتی عزیز دل؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی : سه راه یاسر
جهانگیری : ولنجک
خاتمی : جماران
حسن خمینی : جماران
بقیه کابینه روحانی : همه بالای اتوبان صدر تهران
Iran, Islamic Republic of
این چه تهمتیه که دارید میزنید . خود آقای روحانی گفت من اول انقلاب طبقه دوم یه خانه قدیمی در پایین میدان شوش مستاجر بودم ، چطور ممنکنه که ایشون الان توی سه را یاسر که متری 110 میلیون پول زمین اونجاست یه ملک 1500 متری داشته باشه؟
علی
United Arab Emirates
من مستند حاضرم ببرمت خونه آقای روحانی که بالای شهر تهرانه .....
مش مظفر
Iran, Islamic Republic of
آدرس بده بیام بریم ببینیم کجاست
Germany
داداش اطلاعات رو بروز کن. ایشون دقیقاً الان داره داخل همون خونه متری صدور اندی زندگی می کنه
Iran, Islamic Republic of
خدایا بخاطر رایی که از سر دشمنی با انقلابی ها به روحانی دادم من رو ببخش
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا نيست كه بايد ازش حلاليت بگيري . اين همه مردم!!!!! اين همه حق الناس گردنته براي اون يه فكري بكن.
Iran, Islamic Republic of
دولت استعفا بدهد یا ندهد فرقی ندارد این دولت نبودش بهتر از بود است
از خدا بترسید
Iran, Islamic Republic of
اونی که توفان یک شبه درست میکرد احمدی نژاد بود. اصلاح طلب و اصولگرا در مقابل مردمی نژاد زانو خواهند زد. .
Iran, Islamic Republic of
اینتها همه دعوای قدرته وگرنه بزارید استفا بده انتخابات زودهنگام برگزار بشه یه جوان انقلابی بیاد مردم نجات پیدا کنن .
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی با شعار استیضاح رئیس جمهور روی کار اومد،صحبت از عدم کفایت رئیس جمهور کردین..!
United States
اینقدر اصلاح طلب نگوئید ....
Iran, Islamic Republic of
افتضاح 10 برابر شدن قیمت دلار، تورم افسار گسیخته، قیمتها که ثانیه به ثانیه بالا می رود و، سکه 13 میلیونی، کارنامه افتضاح در همه بخشهای عمرانی
Denmark
یک سناریوی اصلاح طلبان با قدرت هوچی گری و نفوذ تبلیغاتی که دارند میتواند این باشد که بدون هیاهو و خیلی نرم و بی صدا و با پذیرش پیش باخته بودن در انتخابات؛ نتیجه انتخابات را به این سمت ببرند که یک شخص مرموز که در ظاهر اصولگراست ولی در باطن اصلاح طلب است رییس جمهور شود.....
Iran, Islamic Republic of
حرفم را پس میگیرم