جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۱

جزئیات شهادت ۲ مرزبان در دشت آزادگان

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 740883
فرمانده مرزبانی ناجا، جزئیات شهادت دو مرزبانی خوزستان در درگیری مسلحانه در دشت آزادگان را تشریح کرد.
جزئیات شهادت ۲ مرزبان در دشت آزادگان
به گزارش جهان نيوز، سردار احمدعلی گودرزی ظهر امروز در بازدید از محل شهادت دو مرزبان خوزستانی در دشت آزادگان، اظهار کرد: نقطه صفر مرزی، محلی است که مرزبانی استان خوزستان با گروه‌های مسلحی که قصد ورود به کشور را داشتند، درگیر شدند.

وی افزود: بر اساس مسئولیت گشت مرزی که تفحص مرز به صورت شبانه‌روزی است، از نیزارهای هور در نقطه صفر مرزی چهار تا پنج نفر که در چند قایق بودند، به صورت رگباری به سمت مرزبانان تیراندازی کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانان نیز به طور متقابل به سمت افراد مجهول شلیک کردند، افزود: در این تیراندازی، دو تا سه نفر از افراد مجهول به درک واصل شدند.

وی با اشاره به اینکه در این درگیری حدود ۵۰ تا ۶۰ قایق به کمک گروه افراد مجهول آمده‌اند، عنوان کرد: یقین داریم که این افراد جز گروه‌های معاند و مترصد هستند تا به دور از چشم مرزبانان سلاح و مهمات را مخفیانه وارد کشور کنند یا اینکه اقدامات ضد امنیتی و تروریستی را علیه کشور انجام دهند.

گودرزی افزود: در این درگیری دو نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند و یک نفر هم به صورت سطحی مجروح شد که مشکل جسمی خاصی ندارد.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: در تعقیب این افراد که منجر به درگیری مجدد شد، چند نفر از معاندان مجروح و نزدیک به چهار هزار انواع فشنگ‌های جنگی کشف شد که نشان از ورود مسلحانه و تأییدی بر معاند بودن آنها داشت.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «شهدای مرزبانی مظلوم هستند» و مرزبانان با رشادت هر چه تمام‌تر به امنیت مرزهای کشور حساسیت دارند که این امر قابل‌تحسین است.

روز گذشته دو مرزبان خوزستانی در درگیری با اشرار و حین حراست از مرز در دشت آزادگان خوزستان به شهادت رسیدند.

سروان مقداد بویر از لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد و استوار عبدالله مؤمنی از شهرستان ایذه در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مرجع : خبرگزاری مهر
برچسب ها: مرزبانی خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Iran, Islamic Republic of
ضمن اینکه به روح مطهر این دوشهید عزیز و مظلوم درود می فرستم, یه سؤال از محضر سردار گودرزی داشتم و اون اینه که مگر نیروهای مسلح ما مجهز به پهپادهای رزمی و شناسایی پیشرفته نیستند؟ چرا از پهپادها در رصد مناطق مرزی پرخطر جهت شناسایی و درگیری با اشرار و قاچاقچیان و گروهکهای مزدور و معاند استفاده نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
داره استفاده میشه ولی یه نگاهی به مرزها بندازی متوجه میشی که راههای زیادی وجود داره که فقط باید حضور داشت .
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام ب روح پر فتوح شهیدان والا مقام واقعا این جانب تحت تاثیر این حمله و درگیری قرار گرفتم ک حال روز خوبی ندارم از سردار گودرزی خواهشمند هست ک این جانب را در یگان مرزبانی استخدام نمایند تا با اشرار جنگیده و خون خود راه در راه اسلام و ابادانی ایران عزیز فدا کنم .
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه ..
Iran, Islamic Republic of
مرز پره از راههای مخفی و دره ها و راه های صعب العبور و فقط باید اونجا بصورت فیزیکی حضور داشت و پهباد به درد بعضی جاها نمیخوره
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دو شهید لرتبار یکی مقداد بویر و دیگری عبدالله مومن زاده همشهری هم محله ایی و رفیقمون که بسیار با معرفت خوش اخلاق و خوش خنده بود عبدالله جان هیچ وقت هیچ کس اخمت را ندید شهادتت مبارک
Iran, Islamic Republic of
دو روز قبل از شهادت عبدالله مومن زاده دیدمش تصویرش از ذهنم پاک نمیشه
Iran, Islamic Republic of
ذاکری هستم از ایل سترگ دشمن زیاری کهگلیویه
سالهاست در انتظار رسیدن به چنین آرزویی هستم اما افسوس که....
روحتان شاد و شهادتتان مبارک انشاالله
آرش
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند و حضرت سید الشهدا به این بزرگواران
با دیدن عکس ها و فیلم های این جنایت قلبم به درد آمد .
رضا لامی زاده
Iran, Islamic Republic of

عبدالله جان امید دارم تا خون در رگ هایم جریان دارد راه تو را ادامه داده و قطره قطره خون به ناحق ریخته شده ات را پس خواهم گرفت و انتقام جناب بویری و تو را از آنان میگیریم ...
روح پاکتان قرین رحمت الهی و با شهدای دشت کربلا محشور شوید
آمین...
زرین
Iran, Islamic Republic of
سلام..خوش ب حال همه ی اونایی ک شهیدمیشن..من همیشه آرزوی شهادت داشتم ودارم وخواهم داشت..