پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شیوه توزیع واکسن آنفولانزا

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 740806
سخنگوی هلال احمر درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های این جمعیت گفت: جمعیت هلال‌احمر در توزیع واکسن آنفلوآنزا تابع تصمیمات سازمان غذا و دارو است.
شیوه توزیع واکسن آنفولانزا
به گزارش جهان نيوز، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر اواخر شهریورماه در یک برنامه تلویزیونی، با تشریح اقدامات هلال احمر در زمینه خرید، تأمین و واردات واکسن آنفلوانزا گفته بود: طبق پروتکل وزارت بهداشت، توزیع واکسن‌ها از ابتدای مهر آغاز می‌شود. علاوه بر وارد کردن ۲ میلیون دوز، هلال احمر در حال حاضر ۱۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار دارد که منتظر مجوز وزارت بهداشت برای توزیع این واکسن‌ها هستیم.
 
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین تاکید کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده کسانی که واکسن آنفلوانزا را از هلال احمر خریداری می‌کنند در مراکز در نظر گرفته شده از سوی این جمعیت، تزریق آن را انجام دهند تا امکان هیچگونه سوءاستفاده برای دلالان این واکسن در بازار آزاد باقی نماند.
 
همتی با اشاره به شیوع بالای آنفلوانزا در سال گذشته، افزود: پیش بینی‌ها این است که با توجه به همزمانی و تقارن شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا، درخواست و تقاضا برای دریافت و خرید واکسن نسبت به سال‌های قبل بیشتر باشد، بنابراین انتظار این است کسانی که مشکلات خاص و زمینه‌ای ندارند برای خرید و تزریق این واکسن عجله نکنند چرا که اولویت خرید، با سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران است.
 
وی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن مهرماه است، تاکید کرد: وزارت بهداشت نظارت کامل بر نوع کالا و نحوه توزیع واکسن‌ها را برعهده دارد اما درخواست ما از سازمان غذا و دارو این بوده که سهمیه ای از واکسن‌ها برای توزیع در داروخانه‌های هلال احمر در سراسر کشور در نظر گرفته شود.
 
پیش از این نیز محمد نصیری سخنگوی هلال احمر در مورد واردات دارو‌های مختلف از جمله دارو‌های کرونا و انسولین نیز گفت: ما در این خصوص نگاه تجاری نداریم و هرگونه دارویی که وارد شود با توجه به سهمیه‌ای که به ما اختصاص داده شود آن را تامین می‌کنیم.
 
و در نهایت آنکه نصیری روز گذشته درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های این جمعیت گفت: جمعیت هلال‌احمر در خصوص توزیع و یا هر خدمت دیگری در این زمینه، تابع تصمیمات سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است.
 
وی ادامه داد: نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا نیز از طریق سازمان غذا و دارو به جمعیت هلال احمر اعلام شده است و به زودی نیز فرایند توزیع آن آغاز خواهد شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا واکسن آنفلوآنزا تاکنون در داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر توزیع شده است، گفت: جمعیت هلال احمر تاکنون اقدام به توزیع و پخش واکسن آنفلوانزا نکرده است.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *