کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیر محمود صادقی باز به سنگ خورد

6 مهر 1399 ساعت 8:21

جنجال علیه واگذاری 1500 واکسن آنفلوآنزا به مجلس در حالی است که وزارت بهداشت هر ساله این کار را انجام می‌دهد.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه جوان درباره جنجال تازه ورشکستگان سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: وزارت بهداشت طبق روال هر ساله ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا را به مجلس (اعم از نمایندگان و کارمندان و ادوار و...) اختصاص داده است. اما مجلس یازدهم که به نام مجلس انقلابی شناخته می‌شود، این محموله! را پس می‌فرستد. شهلا میرگلو بیات، مدیرکل سلامت مجلس توضیح می‌دهد که «مقرر شد به دلیل شرایط خاص امسال، ۱۵۰۰ واکسن تخصیص داده شده به مجلس، به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شود.» او توضیح داده که «هر سال» سازمان غذا و دارو به داروخانه مجلس، واکسن آنفلوآنزا تخصیص می‌داده است. با وجود این توضیحات، موجی علیه مجلس جدید راه می‌افتد که این چه انقلابی بودنی است که رانت گرفته است.

اولاً وزارت بهداشت هر ساله این اقدام را انجام می‌داده است و جالب اینکه تاکنون نه علنی می‌شد و نه کسی اعتراض می‌کرد. همچون حق مسکن و ماشین که هر دوره به نمایندگان مجلس اختصاص می‌یابد، اما فقط در این دور جدید جنجالی شد.

دوم آنکه اختصاص این واکسن‌ها به مجلس از سوی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت انجام شده. چرا مجلس با وجود پس دادن واکسن‌ها تحت انتقاد است، اما کسی از دولت گلایه‌ای ندارد؟

سوم آنکه تقریباً بدیهی است که وزارت بهداشت، فقط برای مجلس واکسن اختصاص نداده و این شامل دولت و نهاد‌های دیگری هم شده است. اگر بحث اعتراض به امتیازات خاص برای مسئولان است، چرا فقط در مورد مجلس؟

یک نکته بامزه هم این میان وجود دارد. یکی از افرادی که سر این موضوع توئیت زد و اعتراض کرد، محمود صادقی است که تا همین شش ماه پیش، خود نماینده مجلس بوده است و از همین امتیازات استفاده می‌کرده است. اما تا وقتی در مجلس بوده، یادش نیفتاده که باید اعتراض کند و با پایان یافتن دوره نمایندگی‌اش، متوجه شده است!

سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس در جوابی به محمود صادقی می‌نویسد: «بنده به عمرم واکسن آنفلوآنزا نزده‌ام، قرص فاوپیراویر را هم حقیقتاً نمی‌دانم چه مصرفی دارد. ظاهراً این موارد در مجلس قبل روال بوده و بنابراین از آقای محمود صادقی به عنوان صاحب تجربه خواهش می‌کنم لیستی از واکسن و قرص‌هایی را که در مجلس قبل مصرف می‌کرده‌اند، اعلام کنند تا در مجلس جدید ممنوع شود.»

احمد امیرآبادی، نماینده قم هم برای محمود صادقی نوشته: «شما که دوره قبل بودی، می‌دانی مجلس ۸000 کارمند و بازنشسته داره، حدود ۲00 نفر صعب‌العلاج و نیازمند واکسن، داروخانه مجلس مثل همه داروخانه‌ها طبق روال هرسال درخواست داده و این واکسن برای نماینده‌ها نیست ضمناً مجلس واکسن‌ها را برگردانده؛ درحالی‌که نمایندگان دوره قبل اکثراً استفاده می‌کردند.»


کد مطلب: 740767

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/740767/تیر-محمود-صادقی-باز-سنگ-خورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com