پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

نفت در بودجه ۱۴۰۰ پیش فروش می‌شود

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 740757
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بخشی از درآمد صادرات نفت در سال آینده را به کالای اساسی اختصاص می‌دهیم، گفت: چارچوب پیش فروش نفت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقریبا نهایی شده است.
نفت در بودجه ۱۴۰۰ پیش فروش می‌شود
به گزارش جهان نيوز، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در سال آینده آنچه از نفت قرار است عرضه شود را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم. بخش اول صادرات نفت است که با توجه به تجربیات و در حد سختی که امسال نفت صادر کردیم، در سال آینده نیز نفت صادر می‌کنیم و درآمد حاصل از آن‌را، با ارز ۴,۲۰۰ به صورت ریال در بودجه آورده و ارز آن‌را نیز به کالاهای اساسی و مورد نیاز تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: بخش دوم درآمد نفتی، استفاده از منابع نفتی نه برای صادرات بلکه برای پیش فروش است. چارچوب‌های این کار در حال حاضر در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقریباً نهایی شده است. هر بخشی را که مقدور باشد امسال انجام می‌دهیم و بقیه را برای سال آینده باقی می‌گذاریم.

گفتنی است چندی پیش، خبر ایجاد گشایش اقتصادی توسط دولت به وسیله پیش فروش اوراق سلف نفتی منتشر شده بود که اسحاق جهانگیری اعلام کرد، طرح اوراق سلف نفتی که گفته می‌شد می‌تواند تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مدیران ناتوان و عاجز باید به شرایط سخت زندگی مردم آگاه باشند متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور نکردند و نمی کنند چرا؟