جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درآمد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب: 740649
باشگاه‌های ایرانی تا این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب درآمدی ۵۴۰ هزار دلاری شده‌اند.
درآمد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش جهان نيوز، در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های فوتبال پرسپولیس به عنوان تیم اول گروه سوم و استقلال به عنوان تیم دوم گروه اول راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند تا بدین ترتیب به مصاف حریفان خود در اولین مرحله حذفی بروند. سپاهان و شهرخودرو هم با این رقابت‌ها وداعی زودهنگام داشتند.

در این بین موضوع درآمدزایی باشگاه‌های ایرانی از حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری می‌تواند جالب توجه باشد.

بر اساس قوانین afc تیم‌ها به ازای هر پیروزی ۵۰ هزار دلار و برای هر تساوی ۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. پاداش صعود به مرحله اول حذفی (یک‌هشتم نهایی) نیز ۱۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است که درآمد باشگاه‌های ایرانی (استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو) تا این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا بابت صعود ۵۴۰ هزار دلار بوده است.

بیشترین درآمد در این بین متعلق به پرسپولیس است؛ سرخ‌پوشان در مرحله گروهی موفق به کسب سه پیروزی و یک تساوی شده‌اند؛ یعنی ۱۶۰ هزار دلار که با احتساب پاداش ۱۰۰ هزار دلاری صعود درآمدی ۲۶۰ هزار دلاری نصیبشان شده است.

استقلال با یک پیروزی و دو تساوی در مرحله گروهی ۷۰ هزار دلار به دست آورده است که با احتساب ۱۰۰ هزار دلار پاداش صعود، آبی‌پوشان ۱۷۰ هزار دلار به جیب زده‌اند.

سپاهان نیز با دو برد و یک مساوی در مرحله گروهی ۱۱۰ هزار دلار درآمدزایی داشته است. شهرخودرو نیز بدون هیچ امتیازی دست خالی ماند.

البته این مبالغ با توجه به حذف نتایج تیم‌های الهلال عربستان که در گروه شهرخودرو حضور داشت و الوحده امارات در گروه استقلال محاسبه شده است.

کمیته برگزاری مسابقات جایزه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:
تیم قهرمان:‌ ۴ میلیون دلار
تیم نایب قهرمان: ۲ میلیون دلار
حضور در نیمه نهایی: ۲۵۰ هزار دلار
حضور در یک چهارم نهایی: ۱۵۰ هزار دلار
حضور در یک هشتم نهایی: ۱۰۰ هزار دلار
پیروزی در مرحله گروهی و سایر مراحل حذفی: ۵۰ هزار دلار
تساوی در مرحله گروهی، و سایر مراحل حذفی: ۱۰ هزار دلار
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *