پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پسران آبی ایران در مسیر موفقیت آسیایی

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 740620
تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شنبه در کشور قطر به مصاف پاختاکور ازبکستان می رود.
پسران آبی ایران در مسیر موفقیت آسیایی
به گزارش جهان نيوز، تیم استقلال ایران با انجام یک بازی منسجم،تاکتیکی و تماشاگر پسند توانست تیم قدرتمند الاهلی عربستان را سه بر صفر شکست بدهد و مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. بازی مقتدرانه این تیم سبب خشنودی هوادارانش شد و از نقش مجید نامجو مطلق نمی توان به راحتی گذشت. مجید نامجو مطلق سرمربی که با فداکاری و در حالیکه فرهاد مجیدی تیم را رها کرد و رفت و هیچکس حاضر نبود روی نیمکت این تیم به صورت موقت بنشیند سکان هدایت استقلال را بر عهده گرفت. آن هم در حالیکه مدیران باشگاه به دنبال گزینه های خارجی برای جانشینی فرهاد مجیدی بودند!

نامجو مطلق در بازی با الاهلی نشان داد که توانایی فنی خوبی دارد و اگر به او اعتماد شود می تواند استقلال را به ساحل آرامش برساند. ترکیب و تاکتیک استقلال در دیدار با الاهلی هوشمندانه انتخاب شد. آبی پوشان ایرانی اگر مثل همان بازی با الاهلی با انگیزه، جنگنده ،دونده بازی کنند و در خدمت تیم باشند شکست دادن پاختاکور دور از دسترس پسران آبی ایران نیست.

پاختاکور در بازی با شهرخودرو نشان داد تیمی خطرناک است که در خط حمله اش مهاجمان زهرداری چون سران و ماشاریپوف را دارد. نباید این تیم را دستکم گرفت. فراموش نکنیم که اگر بازیکنان الهلال عربستان کرونا نگرفته بودند در آنصورت استقلال مجبور بود در این مرحله هم با یک حریف عربستانی دیگر روبه رو شود و از این نظر شانس با استقلال همراه بوده است. الهلال قهرمان فصل قبل مسابقات تیمی قدرتمندتر از پاختاکور بود اما بازیکنانش به کرونا مبتلا شدند و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا این تیم را از رقابت ها کنار گذاشت.

استقلال میلیچ را به دلیل محرومیت در مسابقه  با پاختاکور در اختیار نخواهد داشت و از طرفی ووریا غفوری کاپیتان آبی پوشان در بازی با الاهلی مصدوم شد و مشخص نیست او در این بازی حضور خواهد داشت یا نه. ویژگی آبی پوشان در قطر می تواند اتحاد و همدلی تیمی باشد تا این عنصر مهم بتواند حاشیه های مدیریتی باشگاه را در هفته های اخیر پوشش بدهد.

استقلال اگر با نامجو مطلق از سد پاختاکور عبور کند که می تواند چنین کند به جمع 8 تیم برتر رقابت های لیگ قهرمانان 2020 راه پیدا خواهد کرد که در صورت حمایت خوب تیم می توان به موفقیت استقلال در آسیا امیدوار بود و حتی رویای کسب ستاره سوم آسیایی شاید رویایی دست نیافتنی در این فصل نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *