کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه جمعی از خادمان، موکب داران و فعالان مردمی اربعین خطاب به رهبرانقلاب

3 مهر 1399 ساعت 13:53

جبهه فکری فرهنگی مواکب و فعالان اربعین این آمادگی را دارد که در عین تبعیت از منویات حضرتعالی در صورت صلاحدید ظرفیت های عملیاتی و فکری خود را به یاری تلاشگران عرصه سلامت گسیل دارد.


به گزارش جهان نیوز، بیانیه جمعی از خادمان، موکب داران، فعالان مردمی اربعین حسینی و مرکز مردمی مطالعات اربعین در اعلام تبعیت کامل از فرامین رهبرانقلاب به شرح ذیل می باشد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحمن الرَّحِيمِ
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه
محضر مبارک
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی
ولی امر مسلمین جهان و رهبر معظم انقلاب اسلامی

با عرض سلام و تحیت،
خداوند متعال را سپاسگزاریم که بر ما منت نهاد و در دوران انقلاب اسلامی و با رهبری و زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه و سپس هدایت داهیانه معظم له در سه دهه گذشته، گام اول انقلاب اسلامی را پشت سر نهاده ایم و مشتاقانه و امیدوارانه از خداوند جل و علا مسالت داریم تا در گام دوم انقلاب اسلامی، که دوره جدیدی  از خود سازی و جامعه پردازی را برای رسیدن به تمدن اسلامی پیش روی ملت ایران بلکه امت اسلامی گشوده است تحت ولایت معظم له تا ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه حرکت کرده و به پیش رویم انشاالله.

چند سالی است که ما خادمان، موکب داران و  فعالان مردمی اربعین مفتخر به خادمی زائران امام حسین علیه السلام در اربعین حسینی هستیم. رویدادی بی‌نظیر و جهانی که زمینه ‌ساز گسترش معرفت حسینی و  تحقق تمدن نوین اسلامی است همانگونه که توصیف فرمودید:" راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه‌ اراده‌ پروردگار بر نصرت امت اسلامی است." و " راهپیمایی اربعین میتواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد". استفاده از این فرصت بزرگ، نیازمند تجمیع ظرفیت های کشور بلکه کشورهای اسلامی و تلاش در جهت ارتقای سرمایه های معنوی خود در سطوح ملی و منطقه ای و جهانی است و  ماه های محرم و صفر  هر سال به ویژه اوج آن در ایام حزن انگیز عاشورا و اربعین ، صحنه ای است تمدنی که اوج این جامعه پردازی بین المللی را در بین امتهای اسلامی در سالهای اخیر به نمایش گذاشته است.
 
مقتدای  ما
پس از فرمایشات اخیرتان در اولین روز هفته دفاع مقدس در خصوص پیاده روی اربعین به علت شرایط ویژه کشور در بیماری ویروس کرونا، ما به نمایندگی جمعی از موکب  داران خدمت رسانی به زائرین اربعین و همچنین جمع بسیار بزرگتر خادمان و فعالان مردمی اربعین،  ضمن تبعیت کامل از دستور جنابعالی، اجرای منویات و رهنمودهای معظم له را بر خود  فرض شرعی و وظیفه ملی دانسته و شکوه این عدم وصال و محروم ماندن از این فیض معنوی و عاشقانه را خدمت حضرت اباعبدالله علیه السلام بیان کرده و با قرائت زیارات اربعین قدری از این درد فراق را التیام خواهیم بخشید.  

در این راستا با توجه به اینکه تصمیم گیری نهایی در این خصوص از سوی حضرتعالی به ستاد ملی کرونا محول شده است جبهه فکری فرهنگی مواکب و فعالان اربعین این آمادگی را دارد که در عین تبعیت از منویات حضرتعالی در صورت صلاحدید ظرفیت های عملیاتی و فکری خود را به یاری تلاشگران عرصه سلامت گسیل دارد. این ظرفیت های علمی و اجرایی و فرهنگی که متشکل از تعداد معتنابهی از خادمان، موکب داران، اساتید و دانش آموختگان حوزه و دانشگاه اربعین پژوه هستند برنامه های جانبی متعددی در ساحت اربعین به همراه دستورالعملهای بهداشتی آن را از مدتها قبل و به دلیل پیش بینی های انجام شده، طراحی کرده اند و قابلیت پیاده سازی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم نیاز به تجمع های مردمی دارد را تقدیم نماید تا با استفاده از آن بتوان فضای مناسب معنوی مناسب این ایام را در کشور ایجاد نمود. از جمله این برنامه ها میتوان به عناوینی نظیر هر بیمارستان یک موکب، هر خانه یک موکب، حرکت به سوی امام، تبیین تمدنی اربعین، سوگواره اربعین و مواسات اربعین و کمک مواکب بهداشتی و خدماتی ایران به زائرین عراق اشاره نمود.
 
آقای ما
گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوییم.
ما خادمان اربعینی امام حسین علیه السلام از خداوند متعال عاجزانه طلب میکنیم که اگر روزی امسالمان را زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار نداد توفیقمان دهد تا با شرفیاب شدن به محضر حضرتعالی در این ایام، بخشی از این شکوه را نزد نایب امام زمانمان برده و از ایشان بخواهیم که در حق همه علاقه مندان و عاشقان اربعین حسینی دعا بفرمایند.
 

و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب.
سوم مهرماه 1399
جمعی از خادمان، موکب داران و فعالان مردمی اربعینی
 مرکز مردمی مطالعات اربعین


کد مطلب: 740582

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/740582/بیانیه-جمعی-خادمان-موکب-داران-فعالان-مردمی-اربعین-خطاب-رهبرانقلاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com