پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مقیمی در یادواره شهدای گروه صنعتی ایران خودرو:

در جنگ اقتصادی به خودکفایی کامل خواهیم رسید

پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 740581
در حوزه قوای محرکه و توسعه موتورهای موجود قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و در ارتقای استاندارد خودروها از اروپا چهار به اروپا پنج از هیچ کارشناس خارجی استفاده نکردیم و این یک دستاورد بزرگ در حوزه صنعت خودروی کشور تلقی می شود.
در جنگ اقتصادی به خودکفایی کامل خواهیم رسید
به گزارش جهان نيوز، فرشاد مقیمی در مراسم گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یادواره شهدای گروه صنعتی ایران خودرو افزود: عرضه شش محصول جدید در سال جاری، نشان دهنده این است که ایران خودرو با اتکای به توانمندی های داخلی قادر است،‌ موفقیت های بزرگی را رقم بزند. در حوزه ساخت داخل تاکنون موفق شده ایم ۵۰ قطعه را در داخل کشور بسازیم و به تولید انبوه برسانیم. 

به گفته وی، این مسیر تا رسیدن به خودکفایی حداکثری و کاهش وابستگی صنعت خودرو به حداقل ممکن، ادامه خواهد داشت. 

مقیمی ادامه داد: در شرایطی که صنعت خودروی کشور در صدر فهرست تحریم ها قرار داشت،‌ آرمان هایمان را زنده نگه داشتیم و با وحدت کلمه، ثابت کردیم که امکان مقابله با استکبار و بدخواهان ملت ایران وجود دارد. 

وی با بیان اینکه امروز ایران خودرو درگیر یک جنگ بزرگ اقتصادی است، بر ادامه راه شهدا در این جنگ اقتصادی تاکید کرد و گفت: تحریم های ظالمانه که به صورت هوشمندانه طراحی شده بود، با هدف زمین گیر کردن صنعت خودروی کشور آغاز شد و دشمن به دنبال توقف خطوط تولید و ایجاد نارضایتی اجتماعی بود که خوشبختانه نتوانست به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

مقیمی با تاکید بر اینکه نه تنها اهداف پیش بینی شده دشمن محقق نشد، بلکه ما شرایط را به نفع خود تغییر داده ایم، به مرور شرایط سخت ناشی از تحریم پرداخت و گفت: میزان تولیدات ما به کمتر از هزار دستگاه در روز و میزان تجاری سازی به کمتر از ۳۴ درصد رسیده بود. تعهدات معوق تا ۲۰۵ هزار دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته افزایش یافته بود، اما با همت و اراده مدیران و کارکنان ایران خودرو، شاخص تولید متوسط این شرکت امسال به بیش از دوهزار دستگاه در روز رسیده است.

وی در انتها افزود: تعهدات معوق کاهش چشمگیری یافته و میزان تولید تجاری به میزان قابل قبولی رسیده است و حرکت در مسیر دستیابی به اهداف عالی ادامه خواهد داشت. 

دفاع مقدس، برگ زرینی در تاریخ ایران و اسلام بود
سردار سیروس صابری، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) نیز در این مراسم، ضمن تبریک و گرامیداشت این ایام گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران و اسلام بود و به راحتی نمی توان از آن گذشت.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس که تمام دنیا رو به روی ما قرار گرفته بود و با وجود شرایط سخت و سنگین در حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی، توانستیم به پیروزی دست یابیم.

گفتنی است، در پایان مراسم از خانواده های معزز شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر به عمل آمد و به رسم یادبود، لوح تقدیری به آنها اهدا شد. گروه صنعتی ایران خودرو در هشت سال دفاع مقدس ۱۱۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده است. همچنین ۹۰ نفر از کارکنان این شرکت از جانبازان جنگ تحمیلی و آزادگان سرافراز بازگشته به میهن هستند.

همچنین در حاشیه این مراسم که به همت بسیج حوزه ۵۰۱ نبی اکرم شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، بسته های ارزاق که با کمک کارکنان ایران خودرو و بسیج کارگری و سپاه محمد رسول الله (ص) تهیه شده بود، برای اهدا به خانواده های بی بضاعت ارسال شد.
مرجع : ایکوپرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *