جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵۴
روحانی در جلسه هیات دولت:

امروز در جنگ هستیم و جنگ هم شوخی ندارد/ در جنگ حتی ممکن است پیامبر و امیرالمومنین مجروح و عده‌ای شهید شوند/ عده‌ای کنار ننشینند و فقط راه و چاره بدهند

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 740498
کانال های ضد انقلاب بدانند، برای گرفتن مجوز برای فعالیت صنعتی امسال نسبت به پارسال 36 درصد، درخواست ها افزایش داشته است این یعنی مردم هنوز امید دارند.
امروز در جنگ هستیم و جنگ هم شوخی ندارد/ در جنگ حتی ممکن است پیامبر  و امیرالمومنین مجروح و عده‌ای شهید شوند/ عده‌ای کنار ننشینند و فقط راه و چاره بدهند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت که دولت ترامپ نیز از سال 97 با توهمات مشابه و محاسبات غلط، جنگ اقتصادی تمام عیاری را آغاز کرده است که نتیجه آن کاملا مشخص است.

رئیس جمهور افزود: همانطور که صدام متوهم، برگزاری جلسه ادامه مصاحبه آغاز جنگش با ایران را به هفته آینده در اهواز موکول کرده بود!، اعضای دولت آمریکا هم دقیقا با تکرار کار صدام، پس از پاره کردن برجام و تحمیل جنگ اقتصادی می گفتند چند ماه دیگر وارد تهران می شویم و اینها چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید و چنین تخیلاتی داشتند.

دکتر روحانی گفت: اما اینها نیز همانند صدام به هیچ کدام از اهدافشان نرسیده اند و در تمام محاسبات اشتباه کرده اند.  همان توافق برجام و قطعنامه 2231 در برابر اینها ایستاد و در شورای امنیت مفتضح شدند.

رئیس جمهور اظهارداشت: در تاریخ آمریکا بی سابقه است که طرحی را پس از ماهها مقدمه چینی به شورای امنیت ببرند و شکست بخورند. اندونزی و نیجر، تونس و 13 کشور در شورای امنیت با شهامت در برابر آمریکا ایستادند و به این ترتیب ابهمت و هیمنه آمریکا فرو ریخت.
 
دکتر روحانی با مرور روزهای تلخ و شیرین دوران هشت ساله دفاع مقدس به اولین روز حمله رژیم بعثی به شهرهای ایران در 31 شهریورماه 59 اشاره کرد و گفت: بیانات کوتاه، قاطع و آرامش بخش امام راحل در شب حمله رژیم بعث به کشورمان و قدرت نمایی و ضربه قاطع 140 جنگنده ایرانی در اول مهرماه و تنها چند ساعت پس از حمله ارتش صدام، به دنیا نشان داد که تصورات آنها واهی بوده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در طول دوران دفاع مقدس روزهای مهم دیگری نیز در تاریخ افتخارات ملت ایران ثبت شده است که از آن جمله می‌توان به شکسته شدن حصر آبادان، عملیات فتح‌المبین و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و زمانی که خرمشهر آزاد شد در سراسر کشور جشن و سرور برپا شد و مردم یکپارچه به خیابانها آمده و شادمانی کردند.

دکتر روحانی گفت: البته در دوران دفاع مقدس روزهای تلخی هم وجود داشت، وقتی که شهر دزفول هر روز توسط موشک و هواپیماهای عراقی بمباران می‌شد و زمانی که دشمن در سردشت و حلبچه سلاح شیمیایی استفاده کرد و انواع سلاح‌های مخرب را علیه رزمندگان به کار برد و روزی که هواپیمای مسافربری کشورمان توسط جنگنده‌های عراقی در اسفند سال 64 سرنگون شد از جمله روزهای تلخ دفاع مقدس بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس ایمان، انگیزه و ایستادگی رزمندگان و حضور مردم در صحنه هر روز بیش از پیش تقویت می‌شد.

دکتر روحانی با طرح این سوال که چرا دشمن در شهریور سال 59 به کشورمان حمله کرد، گفت: علت اصلی این حمله توهمات و محاسبات غلط دشمنان بود. آنان چنین محاسبه کرده بودند که در شرایط پس از انقلاب، ایران فاقد نیروهای هوایی است، ارتش در آن زمان برای جنگ آمادگی کامل ندارد، سپاه هم جمع کوچکی است که برای دفاع از انقلاب ماموریت داشت ضمن اینکه کشورهای منطقه هم به عراق وعده کمک مالی و حمایت داده بودند و همچنین در داخل کشور هم انشقاق و اختلاف وجود داشت لذا تصور کردند که با یک حمله برق آسا می‌توانند انقلاب را سرنگون کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هدف اصلی صدام در حمله به ایران سرنگونی انقلاب و نظام بود، اظهار داشت: صدام در این تصور بود که اگر به این هدف خود نرسید حداقل بخشی از ایران را تصرف خواهد کرد و اگر در دستیابی به  این هدف نیز ناکام ماند معاهده موجود بین ایران و عراق را پاره می‌کند و بنابراین می‌تواند حاکمیت خود را بر اروندرود تثبیت کند.

دکتر روحانی گفت: رژیم بعث عراق با ایستادگی ملت ایران رسوا و سرنگون شد و همه آنهایی که وعده حمایت از او را داده بودند پس از مدتی اظهار پشیمانی کردند.
رئیس جمهور گفت: محاسبات غلط صدام باعث ایجاد مشکل و دردسر برای ملت ایران شد و برای کشور خود نیز مشکلات فراوانی به وجود آورد.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز نیز دقیقا شاهد تکرار حادثه‌ای همانند توهم صدام در حمله و شکست ایران هستیم، گفت: آمریکا دو سال و نیم پیش جنگ اقتصادی را برمبنای توهمات و محاسبات غلط علیه کشورمان آغاز کرد، هدفشان هم این بود که تمام راه‌های اقتصادی را به روی ایران مسدود کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال 59 با تحریم اقتصادی مواجه بود اما جنگ اقتصادی از سال 97 علیه ایران شروع شد و آمریکا در این جنگ با تمام امکاناتش به میدان آمده است.

دکتر روحانی گفت: آمریکایی‌ها همانند صدام بر این تصور بودند که چند ماه پس از آغاز جنگ اقتصادی وارد تهران خواهند شد و در این توهم بودند که در فرودگاه مهر‌آباد و فرودگاه امام برای آنها فرش قرمز پهن خواهد شد و در این راستا ترامپ به سران اروپا گفته بود که فقط سه ماه صبر و تحمل کنند چرا که پس از سه ماه با تحمیل فشار اقتصادی دیگر نظام جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هدف نخست آمریکایی‌ها همانند صدام سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران و حداقل پاره کردن و از بین بردن توافق 2231 بود اما به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند.

دکتر روحانی افزود: توافقی که دو سال و نیم پیش اعلام کردند از بین رفته است امروز در برابر آنها ایستاده است و در شورای امنیت سازمان ملل آنها را مفتضح کرد و در تاریخ سازمان ملل بی سابقه بود که آمریکایی که با نگاه غضب‌آلود او دهها کشور عقب‌نشینی می‌کردند ولی در نقض بخشی از قطعنامه 2231 ناکام بماند و هیچ کس حتی کشورهای اروپایی با طرح آمریکا موافقت نکند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ابهت آمریکا و هیمنه‌ای که فکر می‌کرد در دنیا دارد، فروریخته است. ملت ایران با ایستادگی طی 40 سال قبل، در هشت سال دفاع مقدس از لحاظ نظامی و دفاعی پیروزی بزرگ تاریخی را رقم زد و امروز هم موفقیت بزرگ سیاسی، حقوقی و دیپلماسی را بدست آورده است.

دکتر روحانی باور و ایستادگی مردم را علت پیروزی دیروز و امروز ملت ایران دانست و گفت: در چهل سال پیش مردم ایران باور کردند که به آنها ظلم و به کشورشان تجاوز شده است و ارتش خائنی به دستور اربابانش بدون هیچ دلیلی به ایران حمله کرده است لذا اولا خودِ جنگ برای مردم ملموس شد و در مرحله بعدی احساس کردند که بار جنگ بر دوش همه قرار دارد.

رئیس جمهور افزود: همه مردم به خوبی تشخیص دادند که این جنگ علیه منافع و شرف ملی است لذا مسوولیت جنگ را بر عهده خود احساس کرده و همه به میدان آمدند.

دکتر روحانی با اشاره به خاطره مشاهده دو فرزند مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی در جبهه‌های جنوب کشور اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس فرزندان روسای قوا و همه مسوولین در کنار مردم در صحنه جنگ و دفاع حضور داشتند و بی تردید با چنین روحیه‌ای شکست‌ وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گوشه‌ای از مظلومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس این بود که طرف مقابل را با انواع سلاح‌ها و امکانات نظامی تجهیز می‌کردند اما وقتی توپ پدافند ضدهوایی را که ساخت مشترک دو کشور اروپایی بود، به این کشورها ارسال کردیم نه تنها از تعمیر آن خودداری کردند بلکه حتی  آن را به ما پس ندادند در حالی که مطابق قرارداد موظف بودند آن را تعمیر کنند و این از جمله کارهایی بود که اروپا و غرب در برابر ملت ایران انجام داد و در مقابل هواپیماهایی در اختیار رژیم بعث قرار داد که کشتی‌ها و شهرهای ما را بمباران کنند اما ملت ایران روی پای خود ایستاد و خداوند پیروزی را نصیب این ملت کرد.

دکتر روحانی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی گفت: امروز هم باید همه باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم و مردم ایران بدانند که مسوولین اقتصادی و بسیاری از بخش‌های خصوصی و عمومی غیردولتی در دو سال و نیم گذشته مشغول فداکاری هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جنگ شوخی بردار نیست، گفت: در جنگ حتی ممکن است پیامبر اسلام و امیرالمومنین(ع) مجروح و عده‌ای شهید شوند و میدان جنگ ممکن است هم پیروزی و هم شکست داشته باشد.

دکتر روحانی گفت: امروز در وهله اول همه باید باور کنیم که در شرایط جنگ هستیم و دوم اینکه باور کنیم بار این جنگ تنها بر دوش دولت نیست و در این عرصه همه مسوولیت دارند و بی تردید اگر مردم باور کنند که در جنگ هستیم - که البته باور دارند -  و همه مسوولین و قوا در کنار هم و دست به دست هم بدهیم، بدون تردید پیروز و موفق خواهیم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بمیرم تو هم خیلی تیر خوردی حتما؟؟؟
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
جنگ با صدام را با 20 ساله ها بردیم اما اقتصاد را با 60 ساله ها باختیم !
Iran, Islamic Republic of
سخن خیلی جالی بود و درست
United Kingdom
عجب سایه جنگی این برجام برداشت!!.
Iran, Islamic Republic of
برجام خودش سایه جنگ بود برای خلع سلاح ملت ایران اما جوان مرگی شدید شد
Iran, Islamic Republic of
سفر روحانی به نیویورک چه دستاوردی برای مردم ایران داشت؟
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری ثمره برجام است.
Iran, Islamic Republic of
البته سفر مجازی! از این بابت حداقل ملت شانس این رو داشت که دیگه هیات همراه یهویی در راهروهای سازمان ملل با افرادی که نباید! روبرو بشه، روبرو نمیشه!
Iran, Islamic Republic of
کدام سفر ؟
Iran, Islamic Republic of
دفاع مقدس نماد مقاومت ایران برابر ظلم و استکبار است
Iran, Islamic Republic of
نماد شجاعت و مقاومت ملت و نظام بود و باید هم ادامه یابد
Iran, Islamic Republic of
ترامپ، پمپئو، هر دو تروریست هستند.
Iran, Islamic Republic of
کشتی‌های آمریکایی بدون اجازه ایران حق عبور از خلیج فارس را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان امروز در باتلاق است/ حملاتمان به ریاض نتانیاهو را نگران کرده است
Iran, Islamic Republic of
ونزوئلا و کوبا در سازمان ملل هژمونی آمریکا را محکوم کردند
Iran, Islamic Republic of
عربستان در برابر یمن ناتوان و عاجز است
Iran, Islamic Republic of
باید پاسخگوی عملکرد خود باشد
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی باید امروز اسخگوی عملکرد خود باشد
Iran, Islamic Republic of
سخنان ترامپ تکراری بود و حرف جدیدی نداشت
Iran, Islamic Republic of
تداوم حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی خطری برای منطقه است
Iran, Islamic Republic of
تجهیزات جنگی آمریکا بزرگترین آلوده‌کننده محیط زیست در جهان
Iran, Islamic Republic of
ایران باید تا ریال آخر پرونده خرید تانگ چیفتن را از انگلستان بگیرد
Iran, Islamic Republic of
این رو دولت بعنوان نماینده ملت باید یگیری و به ملت که بقول ایشان در حال جنگ هست گزارش دهد
Iran, Islamic Republic of
درخواست‌های پارلمانی در عراق برای فعال‌سازی نقش دادگاه جنایی در محکوم کردن جنایت‌های آمریکا
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با قاتل حاج قاسم در شرایط کنونی سم مهلک انقلاب است
Iran, Islamic Republic of
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درمقابل فشارهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی ناتوان است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با احترام به نظر میرسه بعضی از دوستان اینجا تمرین جمله سازی میکنن.
D:
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس چرا در این جنگ فقط ضعفا شهید و مجروح میشوند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چرا؟؟؟
منتقد
Iran, Islamic Republic of
جناب دیپلمات، شما آمدی که جنگ نباشه. چرا که گفتی من سرهنگ نیستم. پس حالا که بر خلاف پیش بینی و شعارهای شما جنگ به وجود آمده و مدیریت جنگ را هم سرهنگ ها بلدترند، به ملت لطف کن و صحنه مدیریت را به سرهنگ ها بسپار.
Iran, Islamic Republic of
...
ناطمی
Romania
...
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
داری متلک میگی
Iran, Islamic Republic of
یا خدا ....
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
خداوند عذاب دنیوی و اخروی کسانی که نافرمانی مقام معظم رهبری را کرده و راه دیگری غیر از راهی که ایشون ترسیم کرده بودند رو رفتند بیشتر کند.
جوادی
Iran, Islamic Republic of
شما وامثال شما چقدر فشار اقتصادی ومعیشتی تحمل کردید.?!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
آجرلو
جناب اگر در جنگ هستیم، شما کجای این جنگ هستی،...
Iran, Islamic Republic of
نظاره گر جنگن!!!!
قریشی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تو که گفته بودی برجام جنگ از ما دور میکنه
Netherlands
چرا در این جنگ زالو زاده ها اکثرا در خارج از کشور در حال خوش گذرانی هستند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی فرمودند سایه جنگ را بر می دارم. خب به وعده عمل کرده است. سایه جنگ را برداشته و خود جنگ را آورده.....!!!
Iran, Islamic Republic of
من از جناب دکتر روحانی عزیز و کابینه محترمشان کمال تشکر را دارم که مثل مردم عادی در مناطق محروم زندگی می کنند ...!!!?
اتفاقا همه می دانند جنگ اقتصادی در داخل علیه انقلاب و مردم شکل گرفته و تا مرداد 1400 اصلا هم کوتاه بیا نیستند
Iran, Islamic Republic of
جهت یاداوری بگم زمان علی یک نفر میتونست فوقش چند نفر رو بکشه الان یک نفر با یک دکمه اگه بمبش اتم باشه میلیون انسان رو میکشه ...
Iran, Islamic Republic of
انشاالله دست در دست دهید و اباد کنید.
Iran, Islamic Republic of
ما مردم ایران با دنیا جنگی نداریم .