جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟ و آیا ریدایرکت ۳۰۱ روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟ با تریبون همراه باشید

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 740469
یکی از موارد مهم سئو که استفاده کردن از آن در مواقع ضروری کاربرد فراوان خواهد داشت، ریدایرکت ۳۰۱ می باشد. از جمله سایت هایی که اقدام به فعالیت های سئو کرده است سایت تریبون بوده که در بخش هایی مانند رپورتاژ آگهی و ریدایرکت ۳۰۱ بیشتر فعالیت دارد.
آیا ریدایرکت ۳۰۱ روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟
سئو بخش بسیار مهمی را در پیشرفت یک سایت ایفا می‌کند و اگر بدرستی اعمال شود، نتایج شگفت انگیزی را در پی خواهد داشت. یکی از موارد مهم سئو که استفاده کردن از آن در مواقع ضروری کاربرد فراوان خواهد داشت، ریدایرکت ۳۰۱ می باشد. از جمله سایت هایی که اقدام به فعالیت های سئو کرده است سایت تریبون بوده که در بخش هایی مانند رپورتاژ آگهی و ریدایرکت ۳۰۱ بیشتر فعالیت دارد. ما در ادامه قصد داریم در خصوص ریدایرکت ۳۰۱ توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟
حتماً تا به حال با لینک هایی در اینترنت مواجه شده‌اید، که پس از کلیک بر روی آن، شما را به صفحات با آدرس‌های دیگر هدایت می کند. در واقع ریدایرکت ۳۰۱ به انتقال صفحه از یک لینک به یک لینک دیگر گفته می‌شود. حال شاید برای تان سوال پیش بیاید که انجام این کار چه ضرورتی دارد و اصلاً چرا باید چنین اقداماتی انجام داد. در واقع در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسیاری از مدیران سایت ها بعد از چندین سال فعالیت در فضای اینترنت، تصمیم می گیرند به دلایل مختلف آدرس سایت خود را تغییر دهند، یا اینکه قصد تغییر قالب و فضای سایت را دارند. در این صورت تمامی مطالب سایت به دامنه ها یا لینک های جدید تغییر پیدا می کنند که این موضوع برای لینک هایی که از نظر گوگل دارای اهمیت هستند اصلاً خوشایند نیست.

به همین منظور مدیران سایت باید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنند تا لینک های قدیمی سایت به آدرس جدید منتقل شود. فقط در این صورت است که رتبه های برتر لینک ها به قوت خود باقی می مانند. در نظر داشته باشید که اگر این کار صورت نگیرد، در مدت زمان کوتاهی رتبه کنونی سایت تنزل پیدا کرده و سایت جایگاه اصلی خود را در موتوهای جستجو از دست می‌دهد.

ریدایرکت به چند طریق انجام می‌شود
برای انجام ریدایرکت می توان از دو نوع مهم آن استفاده کرد. یعنی ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲. تفاوت این دو ریدایرکت در دائمی و موقتی بودن آن است. در واقع ریدایرکت ۳۰۱ را دائمی و ۳۰۲ را موقتی می نامند.

روش تغییر آدرس صفحه به آدرس جدید
انجام تغییر آدرس به آدرس جدید با روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم. روش های زیر محوریت اصلی وظایف سایت تریبون را تشکیل می دهد.

· استفاده از فایل htaccess
این روش بیشترین کاربرد را در تغییر آدرس لینک ها بر عهده دارد. البته استفاده از این فایل فقط برای سرورهای لینوکس امکان پذیر خواهد بود. برای انجام تغییرات ریدایرکت ۳۰۱ باید به سراغ روت هاست رفته و فایل htaccess را ویرایش کنید. اگر ممکن است برای اینکار به دردسر بیوفتید، می توانید از تیم تریبون برای انجام این کار کمک بخواهید.

· استفاده از افزونه
افزونه ها یکی دیگر از روش های ریدایرکت ۳۰۱ محسوب می شوند که این موضوع بیشتر مورد استفاده افراد مبتدی خواهد بود، چرا که با نصب و فعال کردن افزونه به صورت خودکار کار ریدایرکت ۳۰۱ انجام خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که انجام یک‌سری تغییرات در افزونه های ریدایرکت ۳۰۱ برای کارکرد بهتر افزونه الزامی خواهد بود.

ارزش صفحات سایت بعد از ریدایرکت ۳۰۱
در گذشته و طی سال های 2016 تا 2018 بسیاری از کارشناسان سئو بر این باور بودند که با تغییر آدرس صفحات، اعتبار صفحه یا صفحات کاهش پیدا می‌کند و تأثیر منفی بر سئو خواهد گذاشت. اما رفته رفته و طی سال های 2019 خبرهای خوبی در این باب منتشر شد، به طوری که اکثر کارشناسان گوگل تأیید کردند که دیگر ریدایرکت ۳۰۱ به رتبه و اعتبار صفحات لطمه ای وارد نمی کند و تمام اعتبار صفحات قبلی به آدرس جدید منتقل می شود. البته این موضوع زمانی بوقوع می پیوندد که مطالب دو صفحه کاملاً شبیه به هم باشد.

تفکر اشتباه در خصوص ریدایرکت ۳۰۱
بسیاری از سئوکاران و مدیران سایت بر این باورند که انجام ریدایرکت ۳۰۱ می تواند در افزایش رتبه سایت تأثیرگذار باشد. اما به واقع چنین چیزی درست نیست و منظور از این کار فقط و فقط حفظ اعتبار صفحات مدنظر می باشد.

سخن آخر
به طور کلی انجام درست ریدایرکت ۳۰۱ می تواند علاوه بر حفظ رتبه صفحات، در بلند مدت به افزایش سئو نیز کمک کند. ناگفته نماند که اگر بخواهید دو صفحه نزدیک به هم از لحاظ محتوا را نیز به صفحه جدیدتر ریدایرکت ۳۰۱ کنید، می توانید این کار را انجام دهید. با این حال توصیه می کنیم که برای درست انجام شدن آن از یک تیم متخصص کمک بگیرید. تیم تخصصی تریبون با داشتن افراد باتجربه و باسابقه طولانی، در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

برای رفع هر گونه سوال در خصوص ریدایرکت ۳۰۱ و حتی موضوعات دیگر مانند رپورتاژ آگهی می توانید با راه های ارتباطی موجود در سایت با همکاران ما در پتلفرم رپورتاژ آگهی تریبون در تماس باشید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *