پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸

توجیه عجیب نمایندگان برای دریافت خودرو

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 740457
اعطای خودروی دنا پلاس به نمایندگان مجلس آنهم با شرایطی بسیار ویژه و با قیمتی ویژه‌تر بمب خبری دوشنبه بود که با اعلام انصراف یکی از نمایندگان مجلس به صدر اخبار رسانه ها تبدیل شد.
توجیه عجیب نمایندگان برای دریافت خودرو
به گزارش جهان نيوز، اعطای خودروی دنا پلاس به نمایندگان مجلس آنهم با شرایط ویژه و با قیمتی ویژه‌تر بمب خبری دوشنبه بود که با اعلام انصراف یکی از نمایندگان مجلس به صدر اخبار رسانه‌ها رفت و مورد انتقاد مردم قرار گرفت.

منتقدان این اقدام مجلس که حتی برخی نمایندگان نیز شامل آن می‌شوند بر این تاکید داشتند که در این شرایط کنونی که قیمت خودرو به شدت رو به افزایش است و مردم حتی توان خرید خودروی ساده‌ای چون پراید هم ندارند چرا نمایندگانی که ادعای نمایندگی مردم را می کنند باید حاضر به دریافت چنین خودرویی آن هم با شرایط بسیار ویژه باشند. با این حال برخی از نمایندگان مجلس و حامیان طرح اعطای خودرو به نمایندگان توجیه هایی برای این اقدام داشتند که مرور آنها به برخی ابهامات پاسخ خواهد داد.

* خودرو و مسکن در تهران ابزار کار نمایندگی است؟
این ادعا که باید ماشین و منزل به نماینده داده شود و اینها ابزار کار نماینده است، مردود است. اولا نمایندگان همگی حقوق بالای ۲۰ میلیون می‌گیرند و یا به واسطه مسئولیت‌های قبلی خود مسکن و خودروی مناسبی دارند. این موضوع به خصوص درباره نمایندگان تهران و شهرهای بزرگ بیشتر مصداق دارد چرا که اولا تردد چندانی به حوزه انتخابیه در مسیرهای دور و صعب‌العبور ندارند و ثانیا از قبل در تهران محل اسکان داشته‌اند. همین موضوع درباره نمایندگانی که در ادوار قبلی مجلس هم حضور داشته و از امکانات مشابه مانند وام خودرو و ودیعه مسکن بهره‌مند شده‌اند مصداق دارد.
 
همه این ها درحالی است که رهبر معظم انقلاب از سالها قبل در تذکرات متعدد به مسئولان تصریح کرده اند که اگر خودتان ماشین دارید حق ندارید از ماشین اداری استفاده کنید. این موضوع در مجموعه استفتائات ایشان هم درج شده است.

*رانت و ویژه‌خواری برای همه بد است به جز نمایندگان
در شرایطی که مردم به سختی و مشقت و آن هم با قرعه‌کشی‌های عجیب و با احتمال بسیار کم و صرف وقت و هزینه و انتظار چند ماهه خودرو دریافت می‌کنند و یا باید در بازار آزاد با قیمت های سرسام‌آور و چند برابر قیمت کارخانه خرید کنند. چطور برای نمایندگان بدون نوبت، بهترین تولید ایران خودرو با قیمت کارخانه و اقساط بلندمدت تهیه می‌شود. اگر این رانت و ویژه‌خواری صاحبان منصب و قدرت نیست پس چیست؟

اشکال اساسی و انحراف عمیق‌تر  از خرید یک خودرو 600 میلیونی این است که وقتی اینطور مزایای مادی و حق بهره‌مندی از امکانات در پست‌ها و مناصبی که باید محل خدمت به مردم و کار جهادی برای حل مشکلات کشور باشد را بالا می‌برند؛ به صورت طبیعی دعواهای سیاسی و مادی بر سر دستیابی به این مناصب از سوی افراد فاقدصلاحیت و علاقمند به چنین ویژه‌خواری‌هایی شکل می‌گیرد.

* راه رفتن روی اعصاب مردم با عذر بدتر از گناه
این دست اقدامات در شرایط ویژه امروز که هر روز قیمت‌ها رکورد جدیدی را ثبت می‌کنند و محدودیت‌های اقتصادی و معیشتی بیشتر گریبان مردم را می‌گیرد بیشتر بازی با روان مردم و راه رفتن روی اعصاب آنهاست.
 
 
نمایندگان در پاسخ به انتقادات خود را با  مدیران دولتی هم رده خود مقایسه می‌کنند و می‌گویند وزرا و معاونان وزیر چندین خودرو در اختیار دارند و بسیار بیشتر از اینها از این حقوق بهره‌مند می‌شوند. این عذر بدتر از گناه است. مردم به نمایندگان انقلابی رای دادند تا جلوی همین اتفاقات و موارد مشابه را بگیرند، نه اینکه همین موارد بهانه کنند و برای اقدامات مشابه خود توجیه‌تراشی کنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


123
Iran, Islamic Republic of
ما چون ز دری پای کشیدیم، کشیدیم.
امید ز هر کس که بریدیم بریدیم.
Iran, Islamic Republic of
لِيَكْفُرُوا بِما آتَيْناهُمْ فَتَمَتَّعُوا فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ «آیه 34 سوره روم».
تا سرانجام درباره‌ى آنچه به ايشان بخشيده‌ايم كفران پيشه كنند، پس كام بگيريد كه به زودى خواهيد ...
رضا
Iran, Islamic Republic of

خدا رحم کنه بهمون و بدادمون برسه توی این 4 سال
سالی که نکوست از بهارش پیداست !!
خیالت تخت باشه
Iran, Islamic Republic of
هرچه وخیم‌تر باشه به وخامت هشت‌سال نمیرسه.
جواد
هر موقع خواستند وزراء را به جهنم ببرند وکلاء هم بگویند ما هستیم. چرا فقط آنها؟؟؟!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
چه عجب جهان نيوز تعصبات جناحي را در اين مورد در نظر نگرفت دروود بر جهان نيوز
Iran, Islamic Republic of
واقعا داشتم شاخ درمی آوردم که جهان نیوز این مطلب را منتشر کرده. هنوز فکر می کنم اشتباهی از دستش در رفته.
ای کاش نمایندگان حداقل طرح تقسیط خودرو برای خانوارهای ایرانی را تصویب کنند