پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سردار شکارچی: پدافند هوایی سوریه را تقویت می‌کنیم/ فناوری دفاعی را در اختیار یمنی‌ها قرار داده‌ایم

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 740423
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه برخلاف آن‌چیزی که دشمن نشان می‌دهد مردم یمن بسیار فرهیخته و دانشمند هستند، گفت: ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آن‌ها منتقل کردیم و یاد گرفته‌اند موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند.
ایران فناوری دفاعی در اختیار یمنی‌ها قرار داده‌
به گزارش جهان نيوز، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه چهل ستون با بیان اینکه وجود مومنانه و مخلصانه مردم در صحنه زیبایی‌های زیادی در هشت سال دفاع مقدس خلق کرد، گفت: جنگ به خودی خود مقدس نیست، اما اگر برای رضای خدا، برای حفاظت از دین خدا و تبعیت از حجت خدا و نایب امام زمان باشد، این جنگ، دفاع مقدس می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز متکی به تجهیزات نیستیم و تمام امکاناتی را که امروز ساخته ایم، همه ابزاری است که در سایه توکل پیروزی می‌آفریند، افزود: این ابزار اگر در دست مردان الهی باشد، پشتش پیروزی است، پیشرفته‌ترین سلاح‌ها دست آمریکا است، اما چون دست شیاطین است، پیروزی پشتش نیست که نمونه آن را در عراق و افغانستان و سوریه دیدیم.

سردار شکارچی درباره حضور نظامی ایران در کشور‌های منطقه با بیان اینکه حضور ما حضور معنوی و مستشاری است و به هیچوجه دخالت نمی‌کنیم، گفت: ما حضور نظامی به هیچ عنوان در جایی بنا نیست داشته باشیم، کشور‌های جبهه مقاومت خودشان ارتش و نیرو دارند؛ ما به این‌ها کمک‌های مستشاری می‌کنیم. برای اینکه بتوانیم تجربیاتمان را به مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن، منتقل کنیم، افراد مجرب ما به آنجا می‌روند و کمک فکری به آن‌ها می‌کنند و در میدان عمل مردم و ارتش آن کشور‌ها هستند که مقابل دشمنان صف آرایی می‌کنند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح تاکید کرد: هر کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی و رژیم خونخوار آمریکا صف آرایی کند، هرآنچه را بتوانیم به آن کمک کنیم. اما مشکلات اقتصادی کشور ما ایجاب نمی‌کند که چیزی را رایگان به کسی بدهیم، حتما چیز‌هایی را ممکن است از ما بخرند.

وی درباره موضوعاتی که پیرامون کمک تسلیحاتی ایران به یمن مطرح می‌شود، عنوان کرد: مردم یمن بر خلاف آن‌چیزی که دشمن از آن‌ها نشان می‌دهد، مردم بسیار فرهیخته و دانشمندی هستند و امروز در کمترین زمان ممکن توانسته‌اند خودشان موشک و پیشرفته‌ترین پهپاد‌ها را بسازند و در جنگ الکترونیک هم بسیار ماهر و پیشرفته هستند.

* فناوری دفاعی را در اختیار یمنی‌ها قرار داده‌ایم
سردار شکارچی ادامه داد: ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آن‌ها منتقل کردیم و یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند. اینگونه نیست که ما از ایران موشک در اختیار آن‌ها قرار دهیم. ما تجربه و دانش خودمان را به مردم یمن منتقل کرده ایم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور مدافعان حرم در سوریه و مسائلی که درباره دخالت نظامی ایران در کشور‌های دیگر مطرح می‌شود، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کسی را مجبور نکرده است که مثلا از افغانستان به سوریه برود و بجنگند، دخالت نظامی زمانی است که ما لشکری و یا تیپی را به سوریه ببریم؛ که چنین چیزی را نداریم و حضور ما حضور مستشاری است.

* پدافند هوایی سوریه را تقویت می‌کنیم
وی گفت: اخیرا در سفری که ریاست ستادکل نیرو‌های مسلح به سوریه داشتند، به درخواست دولت سوریه این بحث پدافند هوایی قرار شد تقویت شود و به دنیا هم اعلام کردیم که ما این قرارداد را با دولت سوریه داریم و حتما هم آن را تقویت می‌کنیم. حضور ما در هر کشوری، بنا به درخواست آن دولت است و دخالت نظامی برای زمانی است که ما بدون موافقت آن دولت ما حتی یک نفر را به عنوان مستشار وارد آن کشور کنیم.

سردار شکارچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اختلاف بین ارتش و سپاه وجود دارد؟ گفت: اولا اختلافی وجود ندارد، اگر اختلافی داشتیم حتما در جنگ شکست می‌خوردیم. در دوران دفاع مقدس بر خلاف موضوعاتی که عنوان می‌شود، یک وحدت و انسجام بسیار عمیق بین ارتش و سپاه بود و خون شهدای سپاه و شهدای ارتش در یکدیگر ممزوج شد و یک پیوند و وحدت خونی بسته شده که گسستنی نیست و روز به روز هم تقویت شده است.

* ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه دستور کار منافقین است
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: سازمان منافقین که امکان کار نظامی و سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد و امروز زیر چتر نظام سلطه است، دارند دامن می‌زنند که سوژه‌ای بنام اختلاف بین ارتش و سپاه ایجاد کنند. امروز ارتش ما مقتدر، مکتبی، انقلابی با تفکر بسیجی و با همان ویژگی‌هایی است که پاسداران انقلاب اسلامی دارد در کنار یکدیگر مقابل نظام سلطه صف آرایی کرده اند.

وی درباره چرایی دامن زدن دشمن به این موضوع، اظهار داشت:، چون ارتش و سپاه یک دژ مستحکم غیرقابل عبور و نفوذ هستند و اختلاف می‌تواند این دژ نفوذناپذیر را، نفوذپذیر کند به همین دلیل هم دشمن بیکار نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *