جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۹
زاکانی: ‌

در زمان جنگ آنجایی که منفعت طلبی بود همه عقب می‌کشیدند و در زمان خطر داوطلب بودند/ اما متاسفانه امروز روند کارها کاملا عوض شده/ کشوری با این همه امکانات و مزایا چرا باید این شرایط را داشته باشد؟/ پنج‌ دلیل باعث به وجود آمدن شرایط فعلی کشور شده است

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 740404
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دلایل پنج‌گانه به وجود آمدن شرایط فعلی کشور را تشریح کرد.
در زمان جنگ آنجایی که منفعت طلبی بود همه عقب می‌کشیدند و در زمان خطر داوطلب بودند/ اما متاسفانه امروز روند کارها کاملا عوض شده/ کشوری با این همه امکانات و مزایا چرا باید این شرایط را داشته باشد؟/ پنج‌ دلیل باعث به وجود آمدن شرایط فعلی کشور شده است
به گزتارش جهان نيوز، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس با حضور علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان این مرکز برگزار شد.

زاکانی در این نشست با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: آن روزی که عراق به ما حمله کرد گمان می‌کردند 3 روزه یا 7 روزه تهران را اشغال می‌کنند اما امروز به لطف ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، 40 سال است که کاری علیه کشور عزیزمان از پیش نبرده‌اند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع خصوصی محدودی از بسیجیان و یادگاران دفاع مقدس، یادآور شد: ایشان در این جمع ناظر به مشکلات و تهدیدهای کشور به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی، تاکید کردند که اگر هر کسی در هر جایی که هست خوب کار کند مشکلات رفع می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیح داد: رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس را به تابلو مینیاتوری تشبیه کردند که وقتی از دور به آن نگاه می‌کنیم بسیار بهجت‌آفرین است و وقتی هم که به آن نزدیک می‌شویم می‌بینیم که نقاش آن برای خلق چنین اثر هنری چقدر زحمت کشیده است.

زاکانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این نشست تاکید کردند که هزاران کتاب باید نوشته شود تا ابعاد مختلف دفاع مقدس مشخص شود؛ ضمن آنکه جنگ با تمام سختی‌های خود در مقابل شرایط فعلی هیچ است؛ جنگ دوره جهاد اصغر بود و اکنون زمان جهاد اکبر است؛ رهبر انقلاب تاکید کردند که با همه سختی‌ها و تلاطم‌ها به طور یقین انقلاب به پیروزی خواهد رسید و اگر کسی هم همراه انقلاب نشود و خسته و منحرف شود، جوانان اجازه نمی‌دهند بار انقلاب روی زمین بماند.

وی توضیح داد: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در بخش اول یک تکلیف، در بخش دوم انذار و توجه به وضعیت کنونی و در بخش سوم یک نوید و امید بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، عنوان کرد:‌ این تکلیف ماست که هر کس در هر مسئولیت و مقامی که هست به وظایف خود درست عمل کند.

زاکانی توضیح داد: سوالی که در شرایط فعلی پیش می‌آید این است که کشوری با 6 درصد امکانات مادی و دارا بودن مزیت قطعی اسلام، رهبری معظم، تجربه جنگ و اتکا به مردم، چرا باید چنین وضعیتی را شاهد باشد؟

وی در پاسخ به سوال مطرح شده، عنوان کرد: جواب این سوال در چند نکته نهفته است، نخست آنکه بعضا به اسلام عمل نمی‌کنیم، دوم آنکه تبعیت درستی از رهبری نداریم، نکته سوم اینکه به مردم درست تکیه نمی‌کنیم، نکته چهارم اینکه به اندیشمندان کشور به درستی تکیه نمی‌کنیم و نکته پنجم اینکه براساس اولویت‌ها و فوریت‌های کشور حرکت نمی‌کنیم و از ویژگی‌ها و مزیت‌های کشور استفاده نمی‌کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با ذکر خاطره‌ای از شهید چمران در شکستن محاصره سوسنگرد و داوطلب شدن ایشان در زمان به خطر افتادن شرایط، گفت: در جنگ آنجایی که خطر بود فرهنگ دفاع مقدس داوطلبی را توصیه می‌کرد و آنجایی که منفعت طلبی بود همه عقب می‌کشیدند و میدان را خالی می‌کردند اما متاسفانه اکنون روند کارها کاملا عوض شده است.

زاکانی در تشریح فرهنگ دفاع مقدس، عنوان کرد: ‌فرهنگ اداره کشور باید فرهنگ دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید حاج قاسم اصغری در دوران جنگ تحمیلی و رشادت‌ها و امانت‌داری این شهید با رفتن روی سیم‌خاردار و نگرانی در خصوص حفظ کوله‌پشتی و جان همرزمانش، یادآور شد: فرهنگ فداکاری و امانتداری دفاع مقدس، فرهنگ گمشده امروز است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی میراث خون شهیدان و فداکاری‌های آنهاست، این سوال را مطرح کرد که کدام یک از ما یک هزارم ایثارگری‌های شهدا و جانبازان برای این کشور و انقلاب هزینه‌ کرده‌ایم؟

زاکانی با یادآوری خاطراتی از شهید عبدالله نوریان فرمانده گردان تخریب لشگر 10 سیدالشهدا، ادامه داد: این شهید بزرگوار در هرچه می‌نگریست خدا را می‌دید و در مسیر امام علی(ع) حرکت می‌کرد و ما هر روز از محضر این شهید عزیز درس می‌گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ شهادت انس بگیریم، گفت: اوج فرهنگ شهادت در عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.

مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه رزمندگان دوران جنگ تحمیلی افراد بزرگی بودند، تاکید کرد: وظیفه امروز ما در کشور این است که در مسئولیت‌های خود درست عمل کنیم.

زاکانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند پیروزی به فضل الهی قطعی است و انقلاب مسیر خود را خواهد رفت و وظیفه ما مسئولان و مردم است که دست در دست یکدیگر پرچم انقلاب را برافراشته نگه داریم و از همه ظرفیت‌های آن به درستی استفاده کنیم.

وی همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس را از مجموعه‌های با آبروی کشور دانست و تصریح کرد: امروز مرکز جایگاه رفیعی دارد و به اندازه بزرگی مرکز باید اینجا کار و تلاش شود و کاری کنیم تا همانگونه که با جایگاهی خوب این مجموعه را تحویل ما دادند ما نیز با سعی و تلاش و با جایگاهی رفیع آن را تحویل آیندگان دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
Iran, Islamic Republic of
برای برون رفت از شرایط بسیار بد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعلی ایران عزیز باید در بسیاری از زمینه ها اصلاحات اساسی انجام شود.
اصلاحات درونی که باعث ناامید شدن دشمن و امید دوستان و دلدادگان به این انقلاب و نظام شود
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردمی یک کشوری از نظر امرار معاش در وضعیت اسفناکی قرار داشته باشند و فساد و اختلاس مسئولین بیداد کند و بیکاری و غیره اه جوانان را در اورده حتما باید اصلاحاتی صورت گیرد..
Iran, Islamic Republic of
کسی که پیشنهاد مسئولیت مرکز پژوهشها را به زاکانی داده باید مورد تشویق قرار بگیرد.
Iran, Islamic Republic of

مردم در فشار مسئولين در رفاه
فرزندان مسئولين در اروپا و امريكا
فرزندان مردم بيكار دنبال كار وبال گردن والدين
گراني اسفناك
حجت
Iran, Islamic Republic of
یک مشت کلی گویی شد
Romania
دلیل اصلی مشکلات شما و همفکران شماست اقای زاکانی. اگر کشور را به حال خود رها کنید وضع بهتر می شود.
Canada
شما اون نوار سه ساعته رو گوش کردی
ولایی
United States
وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تا حدی خراب و ناامیدکننده شده که دیدیم حضرت آقا در همایش گرامیداشت دفاع مقدس کل صحبتشان مصروف به شبه زدایی از بیانات معاندین در مورد دفاع مقدس شد و در خصوص سایر مباحث نظیر مکانیسم ماشه و وضعیت اقتصادی صحبت مستقیمی ایراد نفرمودند....
ناظمی
Romania
دست شمادردنکنه جناب زاکانی این بودقول وقرارهای قبل ازانتخابات دلار۲۸ تومن سکه ۱۳تومن تخم مرغ۱۵۰۰ تومن؟ ازشماهم دیگه ناامیدشدم(یدالله فوق ایدیهم)
Netherlands
دلیل اصلی وضع فعلی کشور خرید اشخاص با دنا پلاس است.
Luxembourg
اقای زاکانی برخی مردم رفتارشان با اول انقلاب عوض شده براحتی دروغ می گویند ،در این شرایط حساس باید به خدا پناه ببریم ،چرا باهم رو راست نیستیم. ادمای متملق را از خودمون دور کنیم.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی برخی مردم رفتارشان با اول انقلاب عوض شده ..
Romania
جناب زاکانی نظرتون درباره دنا پلاس چیه؟
Luxembourg
در دوران دفاع مقدس ،رزمندگان که همه جوان بودند هیچ خو استه شخصی جز خدمت به کشور و رفع تجاوز بیگانه نداشتند اما الان برخی از کسانی که مدعی پاسداشت یاد و ارزش های شهدا و جانبازان هستند فکرشان عوض شده.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
........
افتخار
Australia
.......
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی شما هم دنا گرفتی؟! سکوتت عجیبه... !!!؟
Iran, Islamic Republic of
کرباسچی: کروبی همیشه دغدغه انقلاب و نظام را داشته٫نگران مشکلات مردم است.!!!!!!!!