شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۶۶

سیر تا پیاز اعطای خودرو دنا پلاس به نمایندگان

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 740390
امیرآبادی‌فراهای ضمن تشریح چرایی اعطای خودرو دنا پلاس به نمایندگان مجلس گفت: همه نمایندگان اقدام به دریافت خودروهای مجلس نکرده‌اند و نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند.
سیر تا پیاز اعطای خودرو دنا پلاس به نمایندگان
به گزارش جهان نيوز، احمد امیرآبادی‌فراهانی ضمن تشریح چرایی اعطای خودرو دناپلاس به نمایندگان مجلس که موجب برداشت‌های مختلف و غالباً نادرست شده است، گفت:این موضوع واقعاً آن‌طور که از سوی در فضای مجازی مطرح می‌شود نیست؛ انتظار داریم دوستان با آگاهی کامل اظهار نظر کنند.
 
وی افزود: پس از اتمام یک دوره از مجلس و بازگشایی دور دیگر و به دلیل اینکه مجلس خودرو ندارد ما ۲۹۰ الی ۳۰۰ خودرو برای مجلس تهیه کردیم.

خریداری خودرو به نام مجلس
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادوار گذشته خودروی خریداری شده ازسوی مجلس به صورت اقساطی به نمایندگان داده می‌شد، اما این دوره به دلیل اینکه مشکلات خودرویی در کشور وجود داشته و قیمت خودرو از کارخانه تا بازار متفاوت است لذا هیئت رییسه مجلس تصمیم گرفت که خودروی تهیه شده را به نام مجلس خریداری کند.

خرید ۳۰۰ خودرو به نام قوه مقننه
وی افزود: در دوره دهم مجلس خودروی مجلس به نمایندگان داده شد تا نمایندگان از این خودرو برای حضور در جلسات و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه استفاده کنند، اما این دوره از مجلس به دلیل تفاوت قیمت کارخانه تا بازار، ایران خودرو اعلام کرد ما نمی‌توانیم خودرو را به نمایندگان به فروش برسانیم لذا مجلس تصمیم گرفت تا ۳۰۰ خودرو به نام قوه مقننه خریداری کند.
 
خودروی دناپلاس با هزینه و مالکیت مجلس خریداری شده است
این نماینده مجلس ضمن تاکید مجددا بر این نکته که خودروی دناپلاس با هزینه و مالکیت مجلس خریداری شده است، بیان داشت: ایران خودرو در ارائه خودرو به مجلس تنها دو مدل خودرو داشت که یکی از خودروها پژو پارس (دنده اتومات) بود و دیگری دنا پلاس، که تعدادی از نمایندگان خودرو دنا پلاس و تعدادی دیگر خودروی پژو پارس (دنده اتومات) را انتخاب کردند.

امیر آبادی فراهانی بیان داشت: مجددا تاکید می‌کنم که مجلس این خودروها را به نام خود خریداری کرده و نمایندگان هم از این خودروها استفاده خواهند کرد و راننده هم ندارند.

تصمیم درباره قسط‌بندی به نتیجه نرسید
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: البته اخیراً مذاکراتی در هیئت رییسه مجلس مبنی بر اینکه این خودروها به صورت قسط بندی به نمایندگان داده شود انجام شد، اما این مسئله به نتیجه نرسید و تصمیم گیری نشد. بنابر این باید اعلام کنیم که سند خودروهای تهیه شده به نام مجلس است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مواقعی وجود دارد که نماینده از خودروی شخصی برای رفت و آمد به منزل خود استفاده می‌کند، اصلاً بحث ما این نیست که ماشین شخصی به درب منزل نماینده رفته و وی را به مجلس بیاورد که برخی از نمایندگان این اقدام را انجام می‌دهند و با وسائل شخصی خود بین منزل و مجلس تردد می‌کنند، اما نماینده‌ای که ماشین ندارد و مجبور است برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود برود چگونه باید از خودروی شخصی استفاده کند؟ چرا که نمایندگان در بررسی موضوعات حوزه‌های انتخابیه در بسیاری از جلسات حضور پیدا کرده و به واقع همراهانی کنار خود دارند.

امیر آبادی فراهانی گفت: بنابر این از یک سو می‌گوییم نمایندگان از امکانات دولتی استفاده نکنند تا وامدار دولت نشوند و از سویی دیگر هم گفته می‌شود مجلس نباید چنین امکانی برای وکلای ملت تهیه کنید؛ بالاخره نماینده باید با چه امکاناتی سرکشی در حوزه انتخابیه خود را انجام دهد؟
نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند
عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان از دریافت خودرو از سوی مجلس امتناع کردند، گفت: همه نمایندگان اقدام به دریافت خودروهای مجلس نکرده‌اند و نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند.
 
وی با بیان اینکه خودروهای تهیه شده با رعایت همه ضوابط تهیه شده است، گفت:

این خودروها بر اساس قیمت اعلامی شورای رقابت تهیه شده است لذا شورای رقابت در خرداد ماه امسال اعلام کرد که قیمت خودروی فعلی ۲۴۰ میلیون تومان است که در آن زمان به دلیل اینکه مجلس چنین بودجه‌ای را نداشت این خودروها خریداری نشد و پس از تهیه بودجه لازم این خودروها در شهریورماه و به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان و بیشتر از رقم ابتدایی خریداری شد.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین قیمتی که در نوبت اول اعلام شد با قیمت نوبت دوم تفاوت داشت و خودروها گرانتر خریداری شد.

مجوز خارج از نوبت
امیر آبادی فراهانی با اشاره به ضوابط کمیته خودرویی وزارت صمت پیرو ارائه خودرو به دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح بدون در نظر گرفتن هرگونه قرعه کشی بیان داشت: طبق این شرایط هم مجلس جزو دستگاه‌های اجرایی است و می‌تواند ماشین بدون قرعه کشی را برای زیر مجموعه خود تهیه کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون خدمات کشوری جایگاه نمایندگان مجلس با وزرا برابر است اما هر کدام از وزیران چند نوع خودرو، راننده و محافظ دارند ولی وکلای ملت مانند وزرا ساختمانی برای استقرار ندارند و در هر دوره یک ساختمان جدید اجاره می‌کنند.

وی افزود: البته ما درباره این موضوع که برای نمایندگان راننده به خدمت بگیریم و یا نگیریم و اینکه پول بنزین و یا سایر ملزومات خودرو را به نمایتده بدهیم و یا ندهیم در هیئت رییسه مجلس بحث کردیم لذا درباره همه این موارد بحث شد، اما هنوز تصمیم گیری لازم صورت نگرفته است.

درباره فروش قسطی خودرو به وکلا هنوز تصمیم‌گیری نشده است
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: البته برخی از نمایندگان در این بین گفتند که این خودروها به صورت قسطی به نمایندگان فروخته شده است که باید گفت درباره این موضوع هنوز درهیئت رییسه تصمیم گیری نشده است.

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: ما محاسبه کردیم که اگر مجلس برای نمایندگان راننده به خدمت بگیرد و پول بنزین خودرو و سایر موارد را متقبل شود هر ماه ۱۲ میلیون تومان(هر نماینده) یعنی در طول دوره نمایندگی ۱۶۷ میلیارد تومان(مجموع نمایندگان) خواهد بود اما با تصمیمی که گرفتیم این رقم ماهیانه به ۵ میلیون تومان کاهش یافت به عبارتی ۱۱۰میلیاردتومان در طول دوره صرفه‌جویی برای بیت‌المال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردمو چي فرض ميكنيد بس است تا كي خالي بندي و كتمان مرد باشيد.!!
Iran, Islamic Republic of
يكبار اعتراف كنيد حداقل به شعورمون توهين نميشود ما همه چيزو مي فهميم از شما بيشتر
Romania
قابل توجه جهان نیوز طرفدار این مجلس
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ديگه صبر هم لبريز شده و طاقت طاق بفهميد اوضاع خيطه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بگيد دلمون خواسته و گرفتيم
Iran, Islamic Republic of
می گوید : نمایندگانی که خودرو داشته اند دنا نگرفته اند !
ما هم باور کردیم که نمایندگان زیادی در مجلس داریم که هیچ خودروئی ندارند ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
گذشت آن زمان که مردم خبر نمیشدند.
Iran, Islamic Republic of
شما هنوز به این مجلس ها و نماینده ها عادت نکردی؟
قمی انقلابی
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان انقلابی مراقب باشند روی پوست خربزه .
محمد ص
Iran, Islamic Republic of
عزیز انقلابی این قضیه که توسط یکی از ائمه جمعه رسانه ای شد ...
Iran, Islamic Republic of
بله ولی پوست خربزه را اداره رفاه مجلس که از تیم قبل هستند زیر پای مجلس جدید انداخت
Iran, Islamic Republic of
...!!
حسین
مجلس انقلابی..
Iran, Islamic Republic of
عذر بدتر از گناه
Iran, Islamic Republic of
از دست آقای امیر آبادی !!
Iran, Islamic Republic of
اینم از مجلس انقلابیتون 😊
علی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی- اقا چرا بد دفاع کرد ه اید؟ ..
محمد ص
Iran, Islamic Republic of
از چی باید دفاع کنه؟ مگه از کار بد هم میشه خوب دفاع کرد؟
حقایق
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی مجلسی بود که شهید دیالمه نماینده آن بود، که به تاریخ پیوست.
م.ج
احسنت چقدر شما خوبید ؟؟؟
United States
اگه خیلی از نماینده ها درخواست خودرو نکردن 300 تا را برای کی میخوان؟ با دست پس می زنند با پا پیش می کشن
سلام مجلس کلا 290 نماینده دارد به گفته این نماینده محترم خیلی از نمایندگان خودرو نگرفته اند پس این سیصد خودرو برای چه خریداری شده .
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
.. مجلس طبق قانون بودجه ۹۹ دخل و خرجش مشخص است. ..
Iran, Islamic Republic of
خوب لازم میشه دیگه!
یه ماشین خود نماینده، یه ماشین هم همراهانشون
حالا از تشریفات مشریفات بگذریم!
Iran, Islamic Republic of
آقای امیرآبادی مطالبتان پر از تناقض است یا حداقل متناقض نماست... به نام مجلس به کام نماینده توجیه موجهی نیست! یعنی خودرو و مخارجش بر عهده بیت المال و احتمالا بعد که آب از آسیاب افتاد به نام نماینده؟ اگر به نام مجلس است چرا باید نمایندگان اقساطش را بدهند؟ 300 نماینده مجلس دارای خودروی شخصی نبودند به همین خاطر مجبور شدید برایشان دنا پلاس بخرید؟ چرا دنا پلاس؟ چرا الان؟...
Iran, Islamic Republic of
حکایت همان آپارتمان های 350 متری سعادت اباد است که به نام مجلس گرفتند و بعد به نام نماینده ها زدند!!!
Iran, Islamic Republic of
بی خود دنا پلاس دادید، چرا تیبا ندادید
لابد تیبا یا پراید در شان نماینده نیست ولی در شان ملت هست
محمود
Iran, Islamic Republic of
........
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اقا یه سوال مگه اینا برای خدمت به مردم نماینده نشدن؟ خداییش چند تاشون ماشین ندارن؟ به اونایی که ماشین ندارن ماشین بدن و الباقی با اموال خودشون به مردم خدمت کنن ، یکی از همین نماینده ها گفته من برای سرکشی احتیاج به ماشین شاسی بلند دارم........!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما انقلابی هستید؟
Iran, Islamic Republic of
... فقط درحال توجیه کارهایشان ....
Iran, Islamic Republic of
اگر این نمایند ها انصراف ندن .....چیرو نشون میدن؟!!!
Luxembourg
در شرایط تحریم هستیم و نماینده مجلس امده برای مردم تصمیم درست بگیرد اما فقط به خودش و منافعش فکر می کند،مجلس که بنگاه تجاری نیست؟ اون سوگندها برای چه بود؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابي اين بود ؟!!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
. توجیه چیه آخه!!!
موسوی اصفهان
Iran, Islamic Republic of
چطور نمایندگان میتوانند میلیاردی تبلیغات انتخاباتی کنند ولی نمیتوانند از جیبشان ماشین بخرند
اصلا اگر راست میگویید استعلام کنید چه خودروهایی به نام نمایندگان و خانواده های آنها بوده است که حالا بیچاره ها فقیر و محتاج خودرو شده اند !
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی!
شما هم دستتان را بریدید!
شما نماینده و وکیل مردمید واقعا؟!
نماینده کدام مردم؟! مردمی که حتی پراید هم نمیتوانند سوار شوند؟
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که بیست میلیون حقوق میگیره و بیش از دویست میلیون پول پیش خونه و ماشین ششصد میلیونی به تقریبا یک سوم قیمت با اقساط بلند مدت، آیا میتونه درد معیشت کارگر با حقوق دومیلیون رو حس کنه و آیا میتونه قانونی به نفع مردم ضعیف و متوسط جامعه تصویب کنه.
Iran, Islamic Republic of
درد اینه که همینه هی آمریکا آمریکا هم میکنند ...!!
Iran, Islamic Republic of
از آب گل آلود ماهی نگیر.
آمریکای جنایتکار خبیث را نمی تونی با این بهانه ها تطهیر کنی.
Iran, Islamic Republic of
.. اینهم دست گل جدید شورای نگهبان و از ماست که برماست ...
Iran, Islamic Republic of
آقای امیر آبادی با آشنایی در قم با شما دارد و با ملاقات و برخوردهای که در دفتر شما با شما داشتم بگویم شخصیت شما مست در قدرت است تا خدمت به خلق و از این شیوه استفاده کردید سه دوره رای گرفتید ...!!
Canada
می گوید برای بعضی که درخواست دادند تهیه شده است و همه نمایندگان خودرو نمی گیرند. مگر مجلس چند نماینده دارد؟ شما که از تعداد کل نماینده ها هم بیشتر گرفته اید
ما ۲۹۰ الی ۳۰۰ خودرو برای مجلس تهیه کردیم.

طاهر
Iran, Islamic Republic of
مسئولین ما باید یک کمی از ترامپ یاد بگیرند که به فکر جیب خود نباشند آقای ترامپ هر سه ماه یکبار چک حقوق خودش را بعنوان رئیس جمهور که مبلغ 100 هزار دلار است به یکی از نهادهای خیریه هدیه می دهد - هدیه نمی گیرد!!
Iran, Islamic Republic of
در باره مردم چه فکری می کنند که این کارها و حرفها را می زنند
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که میلیونی نمیگم میلیاردی خرج کرده که نماینده بشه ولی ماشین نداشته باشه این دیر هضم است.!!
بله دیگه ... ادوار مختلف مجلس همین کار رو میکردن ..!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
این خاصیت صندلی سبز است نمایندگان تقصیر ندارند
آن نماینده زن گفت سهمش را از سفره انقلاب گرفته
چقدر علیه او حرف زده شد
او راستش را گفت
حالا اما اینها........
Iran, Islamic Republic of
...
یک خواهش مگر نماینده مجلسی هم سراغ داریم که خودروی شخصی نداشته باشد!
که فرمودین کسانیکه داشتن نبردن
Iran, Islamic Republic of
شرایط ثبت نام نمایندگان چی هست؟ از همین الان باید برای ثبت نام خودمون در چهار سال اینده برنامه ریزی کنیم. ....!!!!
آقای قالیباف مچکریم
خدا رحم کنه این مجلس چرا اینجوری شده از همین ابتدای رااااااااااه
سرنوشت بدی چون دولت تبخیر وامید بدنبال دارد
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکش ...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
شهر قم که سه تا نماینده داره نمیشه هرسه نماینده با یک خودرو بروند به نقاط کوهستانی وصعب العبور سرکشی کنند؟
Iran, Islamic Republic of
لابد نمیشه دیگه!.
یاوری
نماینده ی «مردم»
خدایی کدوم مردم...
United States
وخداوند توجیه را آفرید!
Iran, Islamic Republic of
همچین میگن نماینده ها چجوری به حوزه هاشون سربزنند، انگار موقع تبلیغات انتخاباتی، ما براشون خودرو گرفتیم! یا مثلا حوزه های انتخاباتی شون؛ سر کوه قافه!
مجلس جای خدمت به مردم است نه جای به خدمت گرفتن بیت المال!
Iran, Islamic Republic of
اسامی افرادی که خودرو گرفتن را اعلام نمایید تا مردم بدانند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای امیر آبادی عزیز
قدرت ، ثروت ، رانت ، .....
همه اینا خوبن .... ولی نه برای مردم فقط برای انقلابیون
مخصوصا انقلابیونی که می تونن چهره بشن .؟!!!!
مهدی
Romania
هنوز نیومده دارن شروع میکنن ..!!
Iran, Islamic Republic of
بذارید بگیرن....