جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

چرا نباید با "دنده مُرده" حرکت کنیم؟

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 740334
یکی از این عادت نادرست کار کردن با دنده مرده است که باعث آسیب به خودرو می‌شود.
چرا نباید با "دنده مُرده" حرکت کنیم؟
به گزارش جهان نيوز، عیب یابی خودرو می‌تواند مثل یک "هنر سیاه" مرموز به نظر برسد که فقط توسط مکانیک‌های حرفه‌ای و با تجربه انجام می‌شود البته این موضوع زمانی درست است که فرد نداند قطعات در ماشین چگونه کار می‌کنند.

درک مسئله از قطعه و راه حل تعمیر آن صرفاً نتیجه داشتن دانش درست همراه با یک رویکرد هوشمندانه و منظم است. اگر افراد بتوانند به روشی کاربردی قطعات خودرو را بشناسند، می‌توانند در زمان وقوع مشکل به تعمیر قطعه بپردازند. بیشتر ما می‌خواهیم از خودروی خود خوب مراقبت کنیم و تا جایی که امکان دارد از آن استفاده کنیم. اما بعضی از عادات غلط ما دشمن خودروهایمان هستند یکی از این عادت نادرست کار کردن با دنده مرده است که باعث آسیب به خودرو می‌شود.

برخی افراد عادت دارند که به موقع دنده ماشین را تعویض نکنند و با همان دنده‌ای که با سرعت بالا حرکت می‌کردند، با سرعت کم هم حرکت می‌کنند. به طور مثال فرد به سرعت ۸۰ رسیده و دنده ۳ است، با ترمزی به سرعت ۵۰ می‌رسد، اما همچنان با دنده ۳ حر کت می‌کند که این حرکت باعث آسیب به خودرو می‌شود.

مضرات دنده مُرده چیست؟
دنده مرده رفتن یا راه رفتن پیرمردی اصطلاحی است که برای حرکت با دور موتور پایین که متناسب با دنده نباشد گفته می‌شود. در موارد خیلی شدید، به این نوع رانندگی اصطلاح سگ مرده هم نسبت داده می‌شود مثل حرکت با دنده ۴ و سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت.

برخی افراد در این شرایط تصور می‌کنند که حتی ممکن است کم استهلاک و به صرفه رانندگی می‌کنند در صورتی که اینگونه نیست و این روش رانندگی باعث آسیب‌های جدی به خودرو می‌شد. زمانی که با دنده مرده حرکت می‌کنیم در آینده نه چندان دور باید منتظر روغن سوزی، خرابی رینگ و پیستون و همینطور خط افتادن دیوار بوش‌ها باشیم و نباید فکر کنیم که اقتصادی رانندگی می‌کنیم.
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *