کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسجدجامعی:

اتوبان سازی قالیباف، حس محرومیت را افزایش داد

مشرق , 31 شهريور 1399 ساعت 8:27

ما با اتوبان‌های شمال-جنوب فاصله زمانی و فیزیکی شمال و جنوب را کم کرده‌ایم اما این نه‌تنها به رفع فاصله طبقاتی کمکی نکرده است که به دیده‌شدن این فاصله و افزایش حس محرومیت و بحران سبک زندگی انجامیده است.


به گزارش جهان نیوز، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در یادداشتی برای روزنامه شرق نوشت: « مدیریت شهری آن‌هم در کلان‌شهر پایتخت، با موضوعات متنوع و بعضا کاملا پیچیده‌ای روبه‌رو است. اگر شهرداری، حوزه اجرائی مدیریت شهری است، شورای شهر، قانون‌گذار و ناظر است. به‌طور طبیعی انتظار از شهردار و مجموعه شهرداری نیز باید در چارچوب قانون باشد و اعضای شورا و شهردار، موظف به تمکین از قانون. اما در همین چارچوب ترسیم‌شده، شهروندان توقعاتی از جنس برنامه‌ریزی و اجرا و نظارت از مدیریت شهری دارند».

مسجدجامعی در ادامه نوشت: «ما با اتوبان‌های شمال-جنوب فاصله زمانی و فیزیکی شمال و جنوب را کم کرده‌ایم اما این نه‌تنها به رفع فاصله طبقاتی کمکی نکرده است که به دیده‌شدن این فاصله و افزایش حس محرومیت و بحران سبک زندگی انجامیده است. کاهش نابرابری در برخورداری از امکانات و خدمات اجتماعی و رفاهی جهت‌گیری لازم برای این روزهای تهران است».

شورای شهر اصلاح طلب تهران در سه سال اخیر بجای رسیدگی به مطالبات مردم در کلان شهر تهران، صرفا مشغول عوض کردن نام خیابان های شهر بوده است. حالا شورای شهری که به بی عملی مشهور شده و کاری جز «تغییر تابلوی خیابان ها» انجام نداده همچنان به خدمات گسترده قالیباف کنایه می زند.

لازم به ذکر است که حدود نیمی از بزرگراه های تهران از جمله اتوبان(شمال به جنوب)  امام علی(ع) و اتوبان شهید زین الدین و... که همگی در مجموع معادل ۲۳۱ کیلومتر بوده در دوره شهرداری قالیباف احداث شد. در دوره قالیباف،  بالغ بر ۲۴ کیلومتر تونل در تهران ساخته شد. ساخت بالغ بر هزار بوستان، ایجاد سامانه خدمات دهی به معلولان و جانبازان،   ۳۸ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون تهران، تخفیف ۱۰۰ درصدی در نوسازی و ترمیم بافت فرسوده در تهران، افزایش ۸۰ درصدی ایستگاه های آتش نشانی، تجهیز ۳۵۴ محله تهران به خانه سلامت، شتاب ۵ برابری خدمات در جنوب شهر نسبت به شمال شهر، خرید و نوسازی بالغ بر ۳ هزار اتوبوس، افزایش بالغ بر هزارتایی تعداد واگن ها در مترو، افزایش ۴ برابری خطوط مترو پایتخت و...تنها بخشی از مصادیق مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران است.

«محمد حقانی» فعال اصلاح‌طلب، عضو سابق شورای شهر تهران و از مدیران شهرداری تهران در دوران اصلاح‌طلبان در دی ماه ۹۷ با اذعان به کارنامه پربار قالیباف گفت: «اکنون شهرداری در شرایطی است که معاونت عمرانی آن، تا ۹۵ درصد کارهای مربوط به راه‌ها، خیابان‌ها، اتوبان‌ها و راه‌های دسترسی شهری را به اجرا رسانده است».

به سرانجام رسیدن تمام کارهای عمرانی کلان تهران در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف حقیقتی است که پیش از این هم در محافل اصلاح‌طلبان به آن اشاره شده است. جالب است که حتی شنیده شده یکی از شهرداران سال‌های اخیر نیز تأکید داشته که دیگر در تهران کاری نمانده و ما باید مشغول کارهای فرهنگی در راستای سیاست‌های خودمان باشیم!

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران چندی پیش با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب تهران گفته بود: «مردم حتماً از شهرداری و شورای شهر تهران، هم به خاطر مسئله آقای نجفی و هم به جهت مدیریت شهری ناراضی هستند و الان هم می توان گفت که در شهرداری اصلاح‌طلبان تقریباً هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. دوچرخه‌سواری دردی از مردم دوا نمی کند».


کد مطلب: 740224

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/740224/اتوبان-سازی-قالیباف-حس-محرومیت-افزایش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com