کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عامل ترور شهید «عماد مغنیه» شناسایی شد

30 شهريور 1399 ساعت 14:47

شبکه المیادین از شناسایی عامل ترور شهید عماد مغنیه یکی از فرماندهان حزب الله در سال ۲۰۰۸ لبنان خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از المیادین،‌ یک پایگاه اسرائیلی مختص افشای اسرار امنیت ملی اسرائیل نام قاتل شهید «عماد مغنیه»، فرمانده نظامی حزب الله لبنان را که در سال ۲۰۰۸ ترور شد، افشا کرد. 

این پایگاه نوشت که ترور فرمانده حزب الله در عملیات مشترکی بین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) صورت گرفت.

در این گزارش آمده است که «نوعم ایرز»، کارمند بلندپایه موساد، مسئول عملیات‌های این سازمان و از مدیران ارشد سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در حوزه سایبری بوده است.


وی دارای دو منصب اصلی در حوزه نظارت بر بودجه و منابع انسانی و برنامه‌ریزی همه منابع موساد بوده است.


تصویری از عامل ترور شهید مغنیه

عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که  ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق به شهادت رسید. او یکی از رهبران نظامی حزب‌الله لبنان در جنگ اسرائیل و لبنان در تابستان ۲۰۰۶ بود.

بر اساس گزارش مشرق هم یک پژوهشگر و نویسنده صهیونیست، با انتشار نام موسس و مدیر یکی از شرکت‌های مهم حوزه سایبر در این رژیم، مدعی شد که او طراح نقشه ترور شهید «عماد مغنیه» (معروف به حاج رضوان)، مسئول عملیات ویژه حزب‌الله لبنان بوده است.شهید عماد مغنیه، معروف به حاج رضوان، نفر دوم حزب‌الله لبنان در زمان شهادت بوده.

ریچارد سیلورستاین، که به ادعای خود علیه سانسور اطلاعات مربوط به ارتش و تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی افشاگری می کند، در وبلاگ خود به نام «تیکون اولام» نوشت که «نوام ایرز» (Noa, Erez)، رییس شرکت «XM Cyber»،  از شرکت‌های پیشروی حوزه سایبر در سرزمین‌های اشغالی، مسوول و طراح عملیات ترور حاج رضوان در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در دمشق بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت رسمی این شرکت، ایرز به مدت ۲۵ سال همکار سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسراییل بوده است.




سیلورستاین در گزارش خود، ایرز را معاون تامیر پاردو(رییس وقت موساد) و طراح عملیات ترور شهید مغنیه در سال ۲۰۰۸ می داند. طبق این گزارش، ایزر قرار بود جایگزین تامیر پاردو در ریاست موساد شود، ولی با اعمال نظر نتانیاهو و همسرش سارا(که به ادعای سیلورستاین، ترجیح می‌دادند فرد خوش‌قیافه‌تری رییس موساد باشد)، یوسی کوهن به این سمت انتخاب شد و ایرز از موساد جدا شد و به شرکت سایبری ایکس ام پیوست که بسیاری از مقامات ارشد سابق موساد در آن مشغول به کار هستند.
 

نام ایرز در صفحه ۴۲۳ نسخه عبری کتاب معروف یوسی ملمان
 



«جاسوسان ناقص» نوشته‌ی یوسی ملمان

این گزارش با استناد به صفحه ۴۲۳ نسخه عبری کتابی که توسط یوسی ملمان با نام «جاسوسان ناقص» (mperfectSpies) درباره جاسوسان و عملیات‌های اطلاعاتی موساد منتشر شده، سازنده‌ی بمب خاصی را که مغنیه را به شهادت رساند، «نوام ایرز» شناسایی می کند. بر طبق کتاب ملمان، ردگیری اولیه‌ی حاج رضوان با موافقت و همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA صورت گرفت و عملیات ترور توسط عوامل موساد به انجام رسید.


کد مطلب: 740178

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/740178/عامل-ترور-شهید-عماد-مغنیه-شناسایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com