پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۵
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

تلاش می‌کنیم در صورت امکان تعدادی زائر به اربعین بروند

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 740050
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: پیگیر هستیم اگر شرایطی فراهم شود، در صورت امکان تعدادی از زائران به این سفر معنوی رهسپار شوند.
تلاش می‌کنیم در صورت امکان تعدادی زائر به اربعین بروند
صبح امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: دولت عراق رسماً اعلام کرده  است امکان پذیرش زائران خارجی در مراسم اربعین وجود ندارد.
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عراق و ستاد مرکزی اربعین مستمراً در حال پیگیری هستند که اگر شرایطی فراهم شود، در صورت امکان تعدادی از زائران به این سفر معنوی رهسپار شوند.

رییس ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز به لحاظ ملاحظات و حفظ سلامت مردم رسماً مواضع خود درباره مراسم اربعین را اعلام‌کرده اند و مردم در جریان هستند.
 
ذوالفقاری گفت: دو دولت و ملت ایران و عراق مشتاق برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم معنوی اربعین هستند، اما به خاطر شیوع کرونا و اهمیت حفظ جان و سلامت مردم باعث شد تا کنون اجازه برگزاری این مراسم صادر نشودو غیر از سلامت مردم هیچ موضوع سیاسی یا مسئله دیگری برای این عدم برگزاری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه برخی اخبار جعلی در طول این مدت منتشر شد که فاقد اصالت بود، تصریح کرد: برخی از شیوخ و عشایر عراق که ارتباط مستقیم با موکب‌داران ایرانی دارند از آن‌ها دعوت کرده بودند تا در این مراسم شرکت کنند که صرف این دعوت کفایت نمی‌کند و دولت عراق است که باید اجازه و امکان تردد زائران خارجی را صادر کند.

رییس ستاد مرکزی اربعین خاطر نشان کرد: همه خدام و موکب‌داران صرفاً به اخبار رسمی که از طریق صدا و سیما و رسانه‌های رسمی ارائه می‌شود، توجه کنند و برخی فراخوان‌ها که به عنوان ثبت‌نام برای مراسم اربعین صادر شده است، از نظر ما رسمیت ندارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه حرکت زائران به سمت مرز‌های عراق ممنوع است، افزود: به خاطر تصمیم به عدم برگزاری مراسم اربعین امسال در مناطق مرزی هیچگونه امکاناتی وجود ندارد و هیچ موکبی مستقر نشده است تا خدماتی ارائه کند و افرادی که لب مرز حاضر می‌شوند با ممانعت ورود از طرف عراق مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای مراسم اربعین امسال، گفت: موکب‌داران با مدیریت کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در کشور در این روز معنوی برنامه خواهند داشت، همچنین کمک‌های مؤمنانه با بسته‌های مشخصی طراحی و به نیازمندان در این روز اهدا می‌شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده در روز اربعین برگزاری مراسم دعای پرفیض اربعین است که موکب‌داران در محل‌های مشخص شده مستقر می‌شوند و در چارچوب پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌توانند به عزاداران این مراسم غذای بیرون‌بر بدهند.

ذوالفقاری یادآور شد: مراسم روز اربعین همانند مراسمات دهه اول محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی خطاب به موکب‌داران گفت: تا زمان موافقت طرف عراقی برای حضور موکب‌داران ایرانی در این کشور، هیچ موکب‌داری نباید به سمت مرز‌ها حرکت داشته باشد.

رییس ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: همه دست‌اندرکاران مراسم اربعین بعد از یکسال برنامه‌ریزی و انجام مقدمات برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله حسین متأسفانه با شیوع کرونا از این باب خدمت‌رسانی محروم مانده‌اند که امیدواریم سال دیگر با درمان بیماری کرونا بتوانیم بار دیگر در خدمت زوار امام حسین (ع) باشیم.

ذوالفقاری گفت: با همکاری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین کار‌های عمیق فرهنگی درباره این رویداد بزرگ دنیای اسلام در ایران و عرصه بین‌الملل صورت می‌گیرد و همه علاقه‌مندان می‌توانند در این باره خدمت‌رسانی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بيخيال خود جو ميديد
سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا
نامی آشنا برای همه ، نامی آشنا برای توصیه به ماسک زدن، نامی آشنا در محدودیت های مراسمات مذهبی ، نامی آشنا برای توصیه به مسافرت نرفتن، نامی آشنا برای تصمیمات متضاد، نامی آشنا برای ... .
Iran, Islamic Republic of
امسال پائيز و زمستان چه شود
Iran, Islamic Republic of
میگذرد
Iran, Islamic Republic of
خيلي هم تلاش نكن ببم جان خسته ميشي
اصغر
Iran, Islamic Republic of
خودت هم میروی !!؟..
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت دخالت نکنه خود مردم به بهترین شکل ممکن اربعین رو برگزار میکنن بدون کوچکترین مشکلی ولی همین دخالتهای بیجای دولت کار رو خراب میکنه
مانع اصلی هر ساله زائران اربعین، لیبرالها و سکولارهای داخلی است
دولت از هم اکنون راهها را بسته و هیچ تمهیدی برای بعد از مجوز عراق نداشته است....
United Kingdom
جالبه واقعا!!!!!
وزیر بهداشت:

‏🔹تلاش می‌کنیم ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را از یک شرکت هندی پیش خرید کنیم

‏🔹صاحب این شرکت یک ایرانی‌الاصل زرتشتی است

‏🔹او برای فروش واکسن با قیمت پایین‌تر به ما قول داده
Iran, Islamic Republic of
واکسن فروشی در دنیا شروع شروع شد.ویروس از خارج آمد و سر و کله واکسن هم پیدا شد.ایا این ایرانی الاصل(جدای از زرتشتی بودن)برای فروش واکسن به ایران راهنمایی شده است.این واکسن عارضه ای هم دارد.اصلا کرونا برای واکسنش نبود؟قبل از کرونا روزانه چند نفر در ایران بخاطر بیماریها از دنیا می رفتند،بعد از کرونا چند نفر؟
Iran, Islamic Republic of
چطورست که رئیس جمهور با قاطعیت می‌گوید امسال اربعین نداریم اما معاون سیاسی-انتظامی وزیر کشور چیز دیگری می‌گوید،این دولت چقدر شیر تو شیر ست انصافا؟چقدر وعده ی شنبه و یک شنبه می‌دهند
Iran, Islamic Republic of
..
حقگو
Iran, Islamic Republic of
دل تنگ زیارت اربعینم امسال
Iran, Islamic Republic of
....